Päť tipov, ktoré vám pomôžu vybudovať sebadôveru
Eva Mendes sa podelila o tajomstvá svojej postavy
Bojujte proti depresii a zlej nálade týmito tipmi
Naberte svaly s DTP II. - Tréning k rastu svalovej hmoty
Reklama
Motivácia

Meditácia a cvičenie

ikonkaCvičenie. Je tu predovšetkým preto, aby sme si vylepšili zdravie a náš fyzický vzhľad. Prináša so sebou aj zlepšenie mentálnej stránky človeka, hlavne nárast pocitu šťastia a sebadôvery. K lepšiemu mentálnemu zdraviu však prospieva aj meditácia. A tá má vplyv aj na cvičenie.

Kým cvičenie vám dokáže povzbudiť energiu a náladu uvoľňovaním endorfínov, pravidelná meditácia vám pomáha relaxovať a ovplyvňuje časť mozgu, ktoré je spojená s pocitmi šťastia. Výskumy tiež dokázali, že meditácia pomáha uvoľniť myseľ a telo, uvoľniť napätie, stres a podporiť pocity blaženosti.

Meditovanie vás núti sústrediť sa na dýchanie, čo znižuje srdcový tep a zvyšuje vašu koncentráciu. Navyše, meditácia znižuje hladinu kortizolu, hormónu, ktorý nie je spojený len so stresom, ale aj s prejedaním a obmedzovaním rastového potenciálu u svalov.

Mnoho cvičencov urobí správnu voľbu, ak meditáciu zaradí pred svoju tréningovú jednotku. Dokáže totiž ovplyvniť spôsob, akým budete schopní absolvovať váš tréning. Pri sústredení na dýchanie a svaly, ktoré budú precvičované, dodáte vášmu telu sústredenú energiu potrebnú pre poriadne cvičenie.

Zvyknúť si na príkladnú meditáciu nie je ľahké, ale trpezlivosť sa vyplatí. Najťažšie je udržať myšlienky sústredené a nenechať sa vyrušovať pomyslením na problémy, ktoré vás v živote postihujú. Pred posilňovaním sa treba snažiť sústrediť aj na konkrétnu svalovú skupinu, najlepšie sa to dosiahne napnutím svalu pri nádychu a jeho uvoľnením pri výdychu.

Nemusíte sa však sústrediť len na svaly. Ak máte horšie obdobie a chcete sa povzbudiť, myslite na vaše ciele. Ak ste trebárs unavený a cítite sa slabo, opakujte si v duchu napríklad: „Som silný a dnes budem poctivo makať.“

Takáto jednoduchá meditácia môže byť robená kdekoľvek, aj v aute pred odchodom do posilňovne alebo aj vtedy, keď už v nej ste. Seďte pri nej vzpriamene, nadýchnite sa z hlboká a pomaly vydychujte. Zatvorte oči a sústreďte sa asi päť minút len na svaly alebo vaše ciele. Časom túto dobu môžete predĺžiť na desať minút.

Spojením vašej mysle a tela môžete dostať vašu tréningovú snahu na novú úroveň. Skúste to, ale nevzdávajte sa. Ako väčšina vecí v živote, aj meditácia potrebuje čas a tréning. Držte sa jej a určite sa do toho časom dostanete.

Tento článok bol pôvodne vydaný: 14.4.2013.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

pat-tipov-ktore-vam-pomozu-vybudovat-sebadoveruPäť tipov, ktoré vám pomôžu vybudovať sebadôveru rozhovor-s-fitness-modelom-joeom-pittomRozhovor s fitness modelom Joeom Pittom ako-ziskat-motivaciu-k-transformacii-svojho-telaAko získať motiváciu k transformácii svojho tela?sest-tipov-ako-udrzat-cvicenie-zabavne-a-pestreŠesť tipov, ako udržať cvičenie zábavné a pestré nesabotujte-svoje-mentalne-zdravieNesabotujte svoje mentálne zdravie!
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Aj tu môžete propagovať svoju firmu!
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist