Cvičenia, ktoré môžete robiť krátko pred spaním
Garcinia Cambogia – o aký doplnok výživy ide?
Chyby, ktorých sa dopúšťajú ľudia na prerušovanej hladovke
Sila malých zmien: Vplyv úchopu a postoja na cvičenie
Reklama
Tréning

Cvičiť tri alebo päť dní pre najlepšie svalové prírastky?

ikonkaAk cvičíte päť dní v týždni, možno márnite svoj čas. Nestačili by vám tri dni? Ak nemáte na viac tréningov čas a dokážete si nájsť len tri dni, možno vás trápia výčitky, že necvičíte častejšie. Musí vás to skutočne trápiť? Čo je lepšie pre svalové prírastky, tri alebo päť dní tréningu?

Mnoho ľudí sa snaží do každého tréningu dať maximum a nevedia si predstaviť, že by trénovali inak ako niekoľkokrát týždenne pomocou tréningového splitu. Mnohí netrénujú len päť, ale dokonca aj šesť razy do týždňa.

Na druhú stranu, niektoré to berú uvoľnenejšie a cvičia trikrát týždenne celé telo. Niektorí zase cvičia takýmto spôsobom a pociťujú tlak, že cvičia málo. Viac im však nedovolia okolnosti. Napriek tomu však aj táto skupina vidí pokroky.

V modernej dobe sa zaužívalo tvrdenie, že cvičenie celého tela je najmä pre začiatočníkov, kým split je najlepšou cestou za svalovými prírastkami. Zaujímavé však je, že tak ako prináša svoje ovocie split, tak aj ľudia trénujúci celé telo dokážu napredovať. Čo je teda lepšie?

Nebudeme to brať len z roviny skúseností, ale rovno vedeckým pohľadom. Štúdia z tohto roku prišla k záveru, že cvičenie celého tela trikrát týždenne ničím za splitovým päťdňovým tréningom nezaostáva a dokonca môže priniesť o čosi viac svalovej hmoty.

Do štúdie boli zahrnutí chlapi vo veku od 20 do 25 rokov, pričom každý sa už niekoľko rokov venoval posilňovaniu. Jedna skupina cvičila jednu svalovú partiu raz do týždňa v päťdňovom splite. Druhá skupina cvičila trikrát do týždňa celé telo.

U oboch skupín sa následne porovnávali prírastky na sile a svalovej hmote. Kým pri pokroku silovom nebol viditeľný žiaden rozdiel, pri tom svalovom sa z lepšieho pokroku tešili tí, ktorí cvičili celé telo trikrát do týždňa.

Pozri aj:
Tréning celého tela nie je len pre začiatočníkov
Tréning celého tela len s využitím jednoručiek





Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

cvicenia-ktore-mozete-robit-kratko-pred-spanimCvičenia, ktoré môžete robiť krátko pred spaním sila-malych-zmien-vplyv-uchopu-a-postoja-na-cvicenieSila malých zmien: Vplyv úchopu a postoja na cvičenieako-vam-obohatia-trening-sportove-hodinkyAko vám obohatia tréning športové hodinky? 18-veci-ktore-su-dokazom-toho-ze-vas-trening-funguje18 vecí, ktoré sú dôkazom toho, že váš tréning funguje!jednoduche-20-minutove-treningy-bruchaJednoduché 20-minútové tréningy brucha
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
Propagujte svoju firmu na našom webe!
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist