Všetko o splite V. – Štvordňový tréningový split
Všetko o splite IV. - Trojdňový tréningový split
Všetko o splite III. - Dvojdňový tréningový split
Všetko o splite II. – Frekvencia a objem tréningu
Reklama
Pre ženy

Najlepšie cviky na rozvoj nôh bez využitia činiek

ikonka
NAPÍSALA Lucka
07. 11. 2015
Chcete si vybudovať silné nohy bez využitia ničoho iného ako vlastnej váhy tela? Prinášame vám prehľad cvikov, ktoré si nevyžadujú žiadne náčinie, ale zaručia vám výsledky, ak ich budete vykonávať tvrdo a poctivo.

Výpady do strany

Výpady do strany sú výborným cvikom na rozvoj hamstringov, štvorhlavého stehenného svalu a sedacieho svalu. Do akcie pritom zapájajú aj lýtka a stred tela. Pred prvým opakovaním cviku sa postavíte rovno s chodidlami umiestnenými širšie ako je šírka bedier. Jednou nohou vykročíte do strany a zároveň ju pokrčíte v kolene. Špička smeruje od tela. Druhá noha zostáva vystretá. Ak vám táto alternatíva výpadov robí problém, začnite bežnými výpadmi vpred.



Výpady s výskokom

Výpady vpred sú súčasťou tohto výbušného cviku, pri ktorom ich kombinujete s výskokom. Počiatočná pozícia začína vo výpade s kolenom zadnej nohy dotýkajúcom sa podlahy. Následne explozívne vyskočíte hore a vymeníte nohy tak, aby ste pod dopade skončili vo výpade, v ktorom zadná noha bude prednou a predná zadnou. Opakujte predpísaný počet opakovaní tak rýchlo ako môžete.



Drepy na jednej nohe (pištoľ)

Ak nechcete využívať záťaž, tak lepšie ako klasické drepy, sú drepy na jednej nohe. Ide o náročnejší cvik, a tak nezúfajte, ak sa budete na začiatku trápiť. Trpezlivosť vám prinesie ruže v podobe výsledkov. Okrem sily pri nich pracujete aj na ohybnosti a stabilite. Na začiatok sa postavte na jednu nohu, pričom druhú máte vystretú pred telom. Ruky pre lepšiu stabilitu predpažte. Na jednej nohe sa znižujte do drepu, pričom sa uistite, že sa druhá nedotkne zeme. Následne sa vráťte do hornej pozície. Nohy môžete striedať alebo urobiť najskôr predpísaný počet opakovaní na jednej a potom na druhej.



Drepy s výskokom

O čosi ľahšie ako drepy na jednej nohe, ale ťažšie ako klasické drepy, sú drepy s výskokom. Ide opäť o výbušný cvik, pri ktorom pracujete hlavne na prednej časti stehien, ale v podstate zapájate do akcie všetky svaly nôh i strednú časť tela. Nohy na začiatok dajte od seba na šírku ramien. Znížte sa do drepu, pričom stehná sú rovnobežné s podlahou. Následne výbušne vyskočte a dopadnite jemne do drepu. Opakujte.



„Výskoky snowboardera“

Záverečný cvik je tiež založený na výbušnosti a svoj názov dostal preto, že pri ňom imitujete pozície snowboardera. V počiatočnej pozícii sa nachádzate v širšom drepe, pričom jedna ruky sa dotýka podlahy medzi chodidlami. Spolu s výskokom sa následne vytočíte do jednej strany o 180 stupňov. Opäť dopadnete do drepu, pričom tentokrát sa podlahy dotknete druhou rukou. Pri ďalšom opakovaní rotujete pri výskoku do opačnej strany. Cvikom precvičíte nie len stehná a lýtka, ale aj brucho a spodnú časť chrbta.





Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

ako-si-mozete-vybudovat-telo-fitness-modelkyAko si môžete vybudovať telo fitness modelky? vybudujte-si-sexy-ramena-vdaka-tomuto-treninguVybudujte si sexy ramená vďaka tomuto tréningu zeny-so-zapisnikom-spalia-viac-tukovŽeny so zápisníkom spália viac tukov joga-a-jej-skryte-vyhodyJoga a jej skryté výhody treningovy-program-pre-zeny-s-kettlebellTréningový program pre ženy s kettlebell
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Aj tu môžete propagovať svoju firmu!
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist