Tréning legendy XIII. – Shawn Ray a tréning stehien
Lepok – fakty a mýty, ktoré ho sprevádzajú
Nemáte stojan na drepy? Nevadí, tu je riešenie!
Rozhovor s trénerom celebrít Diegom Sebastianom + ukážkový plán
Reklama
Tréning

Krátky, ale tvrdý tréning pre rozvoj skvelých lýtok

ikonkaLýtka patria medzi menšie svalové skupiny, ale na rozdiel od bicepsov či tricepsov, sa im venuje podstatne nižšia pozornosť cvičencov. Niektorí ich dokonca vôbec netrénujú.

Mnohí páni si neuvedomujú, že aj lýtka patria medzi výstavné svaly. Ak totiž v lete nosíte krátke nohavice, neudrú do pozornosti ani tak stehná, ako vypracované lýtka. Nemusíte však venovať veľa času tomu, aby ste si ich vskutku vypracovali.

Dajte zbohom zanedbávaným lýtkovým svalom a venujte im len 15 minút. Nestíhate ich trénovať v posilňovni? Nevadí, prinášame vám krátky intenzívny tréning lýtok, ktorý zvládnete absolvovať aj doma. Tak už žiadne výhovorky a poďme makať!

Tento tréning lýtkových svalov by ste mali robiť trikrát týždenne, aby ste zaistili ich optimálny rozvoj. Môžete ho cvičiť individuálne alebo ho pridružiť k iným partiám. Medzi jednotlivými tréningovými jednotkami však doprajte lýtkam pauzu aspoň jeden deň. Po cvičení nezabúdajte na strečing.

V pláne sa nachádzajú štyri odlišné cviky a je samozrejmé, že ide o rôzne variácie výponov, ktoré lýtka stimulujú najlepšie. Pri ich cvičení nezabúdajte na striktnú techniku prevedenia, precítenú kontrakciu v hornej pozícii a natiahnutie v dolnej. Medzi sériami odpočívajte nie viac ako 60 sekúnd.

Cviky urobte v nasledujúcom poradí: výpony v sede, výpony v stoji, oslie výpony, výpony v stoji na jednej nohe. Každý cvik vykonajte v troch sériách, pričom konkrétne opakovania sú rozpísané v tabuľke nižšie.

Rýchly tréning lýtiek
Cvik Série Opakovania
Výpony v sede 3 10-15
Výpony v stoji 3 30
Oslie výpony 3 30
Výpony v stoji na jednej nohe 3 15-20


Pri cvičení výponov v stoji sa menia pozície chodidiel. V prvej sérii smerujú špičky chodidiel mierne do strán, v druhej sérii k sebe a v tretej dopredu. Pri tretej sérii zároveň využite systém zhadzovaných sérií. Pri cvičení oslích výponov si v domácich podmienkach môžete pomôcť trebárs s batohom (naplneným knihami) na chrbte.

Pozri aj: Tréning lýtok - ako na to?



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

nemate-stojan-na-drepy-nevadi-tu-je-riesenieNemáte stojan na drepy? Nevadí, tu je riešenie! trening-hrudnika-zvyste-si-hmotu-predvycerpanim-a-vystavenimTréning hrudníka: Zvýšte si hmotu predvyčerpaním a vyšťavenímtajomstvo-2-az-5-sekund-ktore-vas-dovedie-k-vacsim-svalomTajomstvo 2 až 5 sekúnd, ktoré vás dovedie k väčším svalombolia-vas-krize-spevnite-si-gluteus-medius-a-znizte-aj-riziko-zraneniBolia vás kríže? Spevnite si gluteus medius a znížte aj riziko zranenísest-cvikov-ktore-vam-garantovane-prinesu-nove-svalyŠesť cvikov, ktoré vám garantovane prinesú nové svaly
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist