Všetko o splite V. – Štvordňový tréningový split
Všetko o splite IV. - Trojdňový tréningový split
Všetko o splite III. - Dvojdňový tréningový split
Všetko o splite II. – Frekvencia a objem tréningu
Reklama
Tréning

Cvičíte, ale máte problém schudnúť?

ikonkaSklamanie. Nespokojnosť. Frustrácia. Pociťujete niečo z toho? Snažíte sa, pravidelne cvičíte, ale nedokážete schudnúť? Kde sa stala chyba? V tomto článku sa pozrieme na to, kde ju možno robíte vo vašej snahe.

Ak každý deň cvičíte a máte problém zhodiť nadbytočné kilogramy, môže za to množstvo rôznych dôvodov. Môže za to aj nejaký zdravotný problém. Ak vám však zdravie slúži, pravdepodobne robíte niečo zle. Problémom by mohli byť tieto tri veci:

1. INTENZITA CVIČENIA
Intenzita cvičenia je dôležitá. Ak cvičíte každý deň a cvičíte len v ľahkej intenzite, tak že sa skoro ani nezapotíte, vtedy môže byť problém práve to, že necvičíte dostatočne kvalitne. Nepomáhajú ani dlhé minúty na kardio strojoch. Hlavne pri chudnutí, musí byť intenzita cvičenia vyššia.

Pokiaľ ide o posilňovanie, nemali by ste uberať ani pri chudnutí na váhach. Prestávky medzi sériami by nemali byť dlhšie ako minúta a najlepšie urobíte, ak budete cvičiť supersérie (dva cviky po sebe bez prestávky). Pri kardiu vám pomôže vysoko intenzívny intervalový tréning, pri ktorom striedate intervaly cvičenia vo vysokej intenzite s oddychovými intervalmi, kedy necvičíte alebo cvičíte len vo veľmi nízkej intenzite.

2. MONOTÓNNOSŤ CVIČENIA
Ak sú vaše tréningy rovnaké, tiež si nepomáhate. Okrem toho, že sa časom začnete nudiť a možno aj strácať chuť do cvičenia, vaše telo si na ne zvykne a už neprodukuje také výsledky, aké by ste od neho čakali. Musíte svaly i telo vystavovať novým výzvam, aby sa nestihli adaptovať.

Riešením je, aby ste si raz za čas zmenili cviky, ich poradie alebo počty opakovaní, sérií. Kardio tréning tiež striedajte. Nevenujte sa len behu, zvoľte si aj bicykel, plávanie, boxovanie. Namiesto každodenného 60-minútového tréningu striedajte dni kardia v miernom tempe s dňami, kedy sa budete venovať vysoko intenzívnemu intervalovému cvičeniu. Skrátka, udržujte pestrosť.

3. VÝŽIVA
S veľkou pravdepodobnosťou však za vašu frustráciu môže výživa. Aj keď cvičíte správne, často sú práve nesprávny jedálniček a zlé stravovacie návyky dôvodom toho, že nikam nenapredujete. Ak nemáte v poriadku stravu, mrháte vašou energiou a časom v posilňovni.

Nie tréning, ale výživa je základom pri chudnutí. Ak chcete chudnúť, musíte si ju dať do poriadku. Musíte jesť zdravo, prijímať jedlá, ktoré vám dodajú potrebnú energiu, ale zároveň prijímať menej kalórií, ako vydáte fyzickou aktivitou. Práve vtedy totiž prichádzate o tukové zásoby. Samozrejmosťou je dostatok vody, ktorá zaisťuje správne fungovanie organizmu.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

vsetko-o-splite-v-stvordnovy-treningovy-splitVšetko o splite V. – Štvordňový tréningový split vsetko-o-splite-iv-trojdnovy-treningovy-splitVšetko o splite IV. - Trojdňový tréningový splitvsetko-o-splite-iii-dvojdnovy-treningovy-splitVšetko o splite III. - Dvojdňový tréningový split vsetko-o-splite-ii-frekvencia-a-objem-treninguVšetko o splite II. – Frekvencia a objem tréninguvsetko-o-splite-i-pravidla-ktore-musite-poznatVšetko o splite I. – Pravidlá, ktoré musíte poznať
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist