Všetko o splite III. - Dvojdňový tréningový split
Všetko o splite II. – Frekvencia a objem tréningu
Všetko o splite I. – Pravidlá, ktoré musíte poznať
Tréning šampióna ľahšej kategórie, Flexa Lewisa
Reklama Mr. Olympa na SlovakFitness.sk
Výživa

Desať najhorších výživových tipov pri chudnutí

ikonkaDiétnych tipov je všade veľa. Niektoré z nich sú dobré a prospejú vám. Iné sú zase zlé, v ničom vám nepomôžu, ale naopak, môžu aj vašu snahu skomplikovať. A v tomto článku sa zameriame na desať tých najhorších, s ktorými sa pri chudnutí stretávame vcelku bežne.

1. Za každú cenu sa vyhýbajte sacharidom - sacharidy sú dôležité pre správne fungovanie tela, a tak ich vynechávať nemôžete. Môžete však ovplyvniť to, aké druhý sacharidov prijmete. Voľte celozrnné produkty s nízkym glykemickým indexom, ktoré sa trávia pomaly a dlhšie vás udržia sýtych.

2. Všetky kalórie sú rovnaké - všetky kalórie rozhodne nie sú rovnaké. Ak prijmete 100 kalórií zo sladkosti a 100 kalórií z brokolice, bude to mať úplne odlišný dopad na vaše telo. Odlišné jedlá stimulujú hormóny inak a inak sa z nich aj využíva energia. Jedlá bohaté na bielkoviny vás napríklad nasýtia na dlhší čas, a tak toho potom zjete menej.

3. Čím menej kalórií, tým lepšie - drasticky znížiť príjem kalórií nie je správnym krokom. Telo sa totiž môže brániť a spomalí metabolizmus, vďaka čomu sa vám bude chudnúť veľmi ťažko.

4. Tuky sú zlé - ani nízkotučná diéta nie je odpoveďou. Tuky z vás nevyhnutne nerobia tučných ľudí. Dodávajú telu energiu, pomáhajú absorbovať vitamíny a podieľajú sa na mnohých funkciách tela. Dôležité je však vyberať si tie správny druhy a nepreháňať to s ich príjmom.

5. Všetky mliečne výrobky sú zlé - ani vyradenie mliečnych produktov vám až tak nepomôže k schudnutiu. Ako bohatý zdroj vápnika, vám naopak môžu chudnutie zefektívniť. Najlepšiu alternatívou sú nízkotučné syry či grécky jogurt.

6. Jedzte surovú stravu a žiaden cukor - surová strava a žiaden cukor samozrejme prinesú želané výsledky, ale nie je to zásluhou diét ako je paleo. Je to zásluhou toho, že zo stravy vynecháte nezdravé jedlá. Nemusíte sa však trápiť so striktnými pravidlami týchto diét.

7. Voľte ovocné šťavy - ak chcete schudnúť, v ideálnom prípade by ste mali piť len čistú vodu, prípadne kávu a čaje bez cukru. Ak vám chutí ovocie, radšej ho skonzumujte ako jedlo, pretože vás lepšie uspokojí, ako keď ho vypijete ako džús. Nehovoriac o tom, že tak neprídete o dôležité živiny, ktoré pomáhajú telu fungovať lepšie.

8. Je dobré vynechávať jedlá - ak preskočíte jedlo s tým, že ušetríte kalórie, urobíte viac škody ako prospechu. Je totiž pravdepodobnejšie, že následne budete hladnejší a skonzumujete viac kalórií.

9. Vynechajte raňajky, aby ste rýchlejšie schudli - a už vonkoncom nie je dobré vynechávať raňajky. Tie naštartujú váš metabolizmus a dodajú telu energiu. Dôležité je však voliť zdravé raňajky.

10. Nejedzte lepok - módna vlna bezlepkovej diéty nie je odpoveďou a pokiaľ netrpíte intoleranciou, nebudete z nej mať žiadne reálne výhody. Pomôže, ak sa zbavíte vysoko kalorického bieleho pečiva alebo cereálií, ale to môžete dosiahnuť aj inými cestami, ako prísnou bezlepkovou diétou. Môžete ju skúsiť, ale ak vás neláka, nemusíte sa ňou trápiť.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

kulturisticke-jedla-ktore-by-ste-nemali-ignorovatKulturistické jedlá, ktoré by ste nemali ignorovaťsest-jedal-ktore-podporia-tvorbu-hormonu-nutneho-k-rastu-svalovŠesť jedál, ktoré podporia tvorbu hormónu nutného k rastu svalov objemovka-naturalneho-kulturistu-a-vyzivaObjemovka naturálneho kulturistu a výživa nasledky-neskoreho-vecerneho-jedeniaNásledky neskorého večerného jedeniarecept-salat-nicoiseRecept: Šalát Nicoise
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist