SlovakFitness.sk

Zdravie 04. 08. 2014

Cvičenie a choroba – cvičiť či oddychovať?

ikonka
Blíži sa termín súťaže alebo termín vašej dovolenky, cvičenie sa stalo nutnosťou alebo vás nesmierne začalo baviť a z nenazdajky na vás príde choroba. Nádcha či chrípka, necítite sa pri nich najlepšie. Mali by ste cvičiť, keď ste chorí? Vynechať zopár tréningov? Ako sa rozhodnúť?

Odpoveď na túto otázku záleží od toho, ako ste chorí. Slabá až mierna fyzická aktivita je zvyčajne v poriadku, ak máte len nádchu a nemáte zvýšenú teplotu. Cvičenie vám v tomto prípade dokonca môže pomôcť cítiť sa lepšie, ak máte problémy s nosným dýchaním.

Treba sa však riadiť tým, čo vám hovorí telo. Predsa, ak ste chorí, telo vám naznačuje, že niečo nie je v poriadku. Ak máte nádchu, ale cítite sa zle, v tom prípade si zvoľte prestávku. Tých pár dní bez cvičenie neovplyvní výrazne vašu výkonnosť a možno vám aj pomôže.

Kedy cvičiť?

Zaužívaným kritériom pri cvičení je, že ak sú symptómy choroby nad krkom, ako sú bežné nachladnutie (plný nos, smrkanie) alebo menšia bolesť hrdla, potom by ste mohli absolvovať svoj tréningový program.

Dobré by však aj v tomto prípade bolo, ak by ste zvážili zníženie intenzity tréningu či dokonca aj jeho dĺžku. Ak ste chceli ísť behať, radšej si zvoľte prechádzku. Nebudete tak riskovať, že sa začnete cítiť horšie. Uistite sa však, že nemáte zvýšenú teplotu!

Kedy necvičiť?

Rovnako sa budeme riadiť kritériom z predošlého bodu. Ak sú symptómy lokalizované pod krkom, určite necvičte. Jedná sa o príznaky ako kašeľ, sťažené dýchanie, svalová bolesť, zimomriavky či podráždený žalúdok.

Doprajte si oddych od cvičenia aj vtedy, keď máte horúčku, cítite sa unavení alebo vás veľmi bolia svaly. Cvičením by sa zvýšila opäť vaša teplota, čo je obzvlášť nebezpečné pri horúčke. Ak na vás ide chrípka a absolvujete tréning, je šanca, že vás čaká mnoho vážnejší priebeh choroby.

Ak nie ste profesionál, nemusíte za každú cenu tlačiť na seba a cvičiť až do nemoty. Ak na vás ide choroba, radšej si doprajte voľno. Keď ste sa tak rozhodli, nezabudnite sa potom vracať k tréningu postupne s menšou intenzitou na začiatku. A ak si nie ste istí, či môžete po chorobe začať s cvičením, poraďte sa s lekárom.

Ak ste sa predsa rozhodli cvičiť, nezabudnite znížiť náročnosť tréningu. Ak sa budete snažiť absolvovať tréning v pôvodnej intenzite a dĺžke, keď máte viac ako bežnú nádchu, mohli by ste riskovať vážnejšie zranenie alebo ochorenie.

V roku 2016 sme sa vás opýtali, či by ste privítali web alebo rubriku o osobnom rozvoji. 90,11 % z vás odpovedalo „áno“. Preto sme pre vás pripravili nový web Uspech.MNE.sk. Budeme radi, ak ho podporíte aj na Facebooku:



Nahlásiť chybu


Mohlo by vás zaujímať:
zapcha-ako-ju-riesit-a-ako-sa-jej-vyvarovatZápcha, ako ju riešiť a ako sa jej vyvarovať?6-strategii-ktore-vam-pomozu-bojovat-proti-akne6 stratégií, ktoré vám pomôžu bojovať proti aknézle-drzanie-tela-vas-ovplyvnuje-viac-ako-si-mysliteZlé držanie teľa vás ovplyvňuje viac, ako si myslíte4-1-tipov-pre-ludi-ktorych-trapi-strata-vlasov4+1 tipov pre ľudí, ktorých trápi strata vlasov nefunguje-vam-dobre-stitna-zlaza-prezradia-to-tieto-priznakyNefunguje vám dobre štítna žľaza? Prezradia to tieto príznaky
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist