17 ľahkých spôsobov, ako si vytvoriť zdravšiu domácnosť
5 tréningov pre rozvoj hmoty vášho chrbta
Tréning legendy IV. – Dave Draper a jeho obľúbený program
7 najväčších chýb, ktoré robia ľudia snažiaci sa jesť zdravo
Reklama
Zdravie

Zdraviu prospešné účinky visenia alebo státia hlavou dole

ikonkaMnohí ľudia pravidelne cvičia stojku a tešia za z mnohých zdravotných výhod. Ak stojíte alebo visíte hlavou dole, skutočne robíte pre svoje telo dobre. Ste zvedaví, aké prospešné účinky má otočenie vášho tela?

Najskôr dobrá správa - nemusíte sa naučiť stojku, aby ste čerpali tieto výhody. Ako alternatíva môže poslúžiť švédska trakčná lavica, pri ktorej visíte dole hlavou pod rôznymi uhlami. Ak nechcete do nej investovať, na začiatok stačí, aby ste si ľahli na chrbát a nohy opreli v takmer pravom uhle o stenu.

Potom je to ešte jedna horšia správa. Predtým, ako budete svoje telo otáčať dole hlavou, mali by ste sa uistiť, že vám to váš zdravotný stav umožňuje. Ak máte napríklad vážne problémy s chrbticou, vysoký krvný tlak, srdcové problémy, zelený zákal očí či užívate lieky, mali by ste sa poradiť s doktorom. Ak ste zdraví, poďte do obrátenej polohy čerpať tieto výhody:

1. Redukcia stresu
Tento účinok je pravdepodobne najzdokumentovanejší a najciteľnejší. Pobyt v obrátenej polohe znižuje napätie fyzické i psychické. Vedci zistili, že už len 10 sekúnd visenia dole hlavou viedlo k 35% poklesu aktivity EMG, ktorá je bežným meradlom svalového napätia. Pri otočení sa uvoľňuje napätie v ramenách a krku, uľahčuje sa dýchanie, čím dochádza ak k lepšiemu prevetraniu pľúc a uvoľneniu mysle podobnému tomu, ktoré získava človek jogou či meditáciou.

2. Úľava pri bolestiach chrbtice
Ak visíte na švédskej trakčnej lavici, prospeje vám to aj pri ľahších bolestiach chrbtice, či už v oblasti krížov alebo krku. Môže za to gravitácia. Keďže ste zachytení nohami, zvyšok tela sa v obrátenej polohe naťahuje a jednotlivé stavce chrbtice sa od seba tiež vzďaľujú. To umožní telu lepšie ich hydratovať a „premazať“, aby vám aspoň mierne uľavilo od problémov.

3. Zlepšenie držania tela
Obrátenie tela má pozitívny vplyv aj držanie vášho tela a chôdzu. Účinky sú výraznejšie, ak sa otáčate bez stroja. Keď robíte stojku, zapájate do činnosti svaly stredu tela, ktoré dokážu zlepšiť biedne držanie tela, ktorá tiež vedie aj k spomínaným bolestiam chrbta.

4. Zvýšenie cirkulácie krvi do hlavy a mozgu
Gravitácia tiež spôsobí, že vám začne do hlavy prúdiť viac krvi. A to prináša množstvo prospešných účinkov – dodá to telu energiu, zlepší koncentráciu, pamäť, ostražitosť a dokáže aj zvýšiť kvalitu spánku. Takisto vplýva na omladenie a regeneráciu pokožky tváre.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

17-lahkych-sposobov-ako-si-vytvorit-zdravsiu-domacnost17 ľahkých spôsobov, ako si vytvoriť zdravšiu domácnosť styri-veci-ktore-vam-moze-zivanie-naznacovatŠtyri veci, ktoré vám môže zívanie naznačovať trapi-vas-nomofobia-tieto-priznaky-ju-odhaliaTrápi vás nomofóbia? Tieto príznaky ju odhalia posilnite-si-mentalne-zdravie-vdaka-tymto-tipomPosilnite si mentálne zdravie vďaka týmto tipomnecitate-mali-by-ste-zacat-toto-su-vyhody-pravidelneho-citaniaNečítate? Mali by ste začať. Toto sú výhody pravidelného čítania
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist