Ako vám Omega-3 mastné kyseliny pomôžu s tréningom?
Zväčšíte si svoje svaly dvojfázovým tréningom
Tréning legendy XIII. – Shawn Ray a tréning stehien
Lepok – fakty a mýty, ktoré ho sprevádzajú
Reklama
Suplementy

Glutamín – základy pre začiatočníkov

ikonkaVäčšina ľudí, ktorá je spojená s posilňovaním alebo fitness odvetvím už isto počula o glutamíne. Mnohí z nich ho vyskúšali prijímať vo forme suplementu a mohli z neho čerpať niekoľko výhod.

Poďme sa však najskôr pristaviť pri tom, čo vôbec glutamín je. Ide o neesenciálnu (telo si ju vie vytvoriť samo) aminokyselinu, ktorá sa spolu s ďalším 21 druhmi zabudovává do novovzniknutých bielkovín. Okrem toho účinkuje pri detoxikácii amoniaku a udržovaní dusíkovej rovnováhy v tele.

Glutamín sa do tela dostáva aj z prírodných zdrojov. Je bežnou súčasťou na bielkoviny bohatých potravín, ako sú mäso, mliečne výrobky či strukoviny. A okrem iného býva aj súčasťou mnohých proteínových suplementov.

Z hľadiska posilňovania je dôležité, že je významným prvkom pri udržovaní a obnovovaní svalových vlákien. Pri intenzívnych tréningoch, v ktorých dochádza k poškodeniu svalových buniek, sa vyčerpáva, čo nepovoľuje svalom optimálne regenerovať (prirodzená obnova jeho hodnôt trvá niekoľko dní).

Práve užívanie tohto doplnku výživy pomáha svalom a imunite zotavovať sa rýchlejšie, čo telu umožňuje držať tempu s náročnými tréningami. Suplementácia ľahko a bezpečne napĺňa vaše dodatočné potreby a prichádza bežne v dvoch formách – práškovej a tabletkovej.

Pomôže glutamín urobiť veľký rozdiel pre vaše telo, ak ste zdraví? Asi nie. Ale ak máte dostatočne pokrytú výživu, základnú suplementáciu, tréning a zotavovanie, môžete vyskúšať tento suplement. Ak máte peniaze nazvyš, určite tým nič nepokazíte.

Glutamín je nápomocný hlavne vtedy, ak trénujete skutočne intenzívne. Dôležitý je pre ľudí, ktorým cvičenie a výživa vytvárajú veľký stres pre telo, takže sa hodí hlavne športovcom alebo ľuďom, ktorí sa snažia spáliť tuky (bráni rozpadu svalovej hmoty).

Jeho úloha spočíva v normalizovaní rastového hormónu, podpore spracovania glukózy po tréningu, podporení hydratácie svalov a potláčaní kyseliny mliečnej v svaloch, čím zmierňuje svalovicu.

Väčšina ľudí bude tolerovať dávky do 20 gramov glutamínu denne veľmi dobre, ale toto množstvo by nemali prijímať nárazovo. Odporúča sa ich rozdeliť do päť alebo desaťgramových dávok, ktoré sa príjmu dva alebo trikrát denne.

Užívanie glutamínu môže mať pre vaše telo pozitívne vplyvy, ale tiež môže spôsobiť nechcené vedľajšie účinky. Môžete byť naň alergickí a ak máte nádchu, spôsobuje zvýšenú tvorbu hlienov. Bežné vedľajšie účinky sú aj kašeľ, tráviace problémy či chrapľavosť. Menej časté sú však aj bolesti tela, horúčka, problémy s dýchaním a zvýšený srdečný tep.

Pri krátkodobom užívaní v dávkach menších ako 30 gramov denne neboli zistené žiadne nebezpečné účinky, no dlhodobé a hlavne prehnané užívanie môže byť nebezpečné, hlavne ak patríte k ľuďom trpiacim cukrovkou, epilepsiou, bipolárnou poruchou, či citlivosťou na glutaman sodný. Užívať by ho nemali ľudia s problémami obličiek a pečene. Pred začatím suplementácie by sa mal každý poradiť s doktorom.

VERDIKT: Glutamín je prospešný suplement, ktorý sa vyplatí hlavne pri vysoko intenzívnych tréningových plánoch a rysovaní. Ak pre vás peniaze nie sú problém, odporúčame ho zakúpiť. Vyplatí sa však už vybrať rovno proteín, ktorý v sebe obsahuje glutamín. Na trhu ich je veľa.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

pat-suplementov-pre-rychly-narast-svalovej-hmotyPäť suplementov pre rýchly nárast svalovej hmoty kolko-proteinov-by-ste-mali-denne-vypitKoľko proteínov by ste mali denne vypiť? tie-najlepsie-suplementy-pre-regeneraciu-svalovTie najlepšie suplementy pre regeneráciu svalovdoplnky-vyzivy-vs-anabolicke-steroidyDoplnky výživy vs. anabolické steroidytri-chyby-v-suplementacii-ktore-brzdia-vas-svalovy-rastTri chyby v suplementácii, ktoré brzdia váš svalový rast
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Aj tu môžete propagovať svoju firmu!
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist