Nemáte stojan na drepy? Nevadí, tu je riešenie!
Rozhovor s trénerom celebrít Diegom Sebastianom + ukážkový plán
5 rizík, ktoré hrozia každej žene s nedostatkom vitamínu D
Nečítate? Mali by ste začať. Toto sú výhody pravidelného čítania
Reklama
Zaujímavosti

Koľko kalórií prijmete navyše, keď sa nevyspíte?

ikonkaUrčite ste si už všimli, že čím menej spíte, tým ste cez deň hladnejší. Vedci potvrdili, že je to skutočne tak. Možno vás však prekvapí, koľko kalórií navyše prijmete, keď nebudete spávať dostatočne dlho.

Nedávno štúdia uverejnená v Európskom žurnále klinickej výživy skúmala, koľko kalórii navyše príjme človek, ktorý je unavený a nevyspatý. jej závery potvrdili to, čo sa v ostatných rokoch začalo presadzovať – spánok je tretím pilierom kontroly hmotnosti po výžive a cvičení.

Predchádzajúce štúdie už ukázali, že nedostatočný spánok je spojený s obezitou a cukrovkou druhého typu. Vedci sa však ešte nepokúsili zistiť, aký má kalorický efekt. Až doteraz.

Vedci si zhromaždili výsledky z 11 predošlých štúdií, ktorých subjektmi boli ľudia, ktorí síce spali, ale nie dostatočne dlho. Sledovali zaznamenané kalórie u 172 ľudí vo veku 18 až 50 rokov, ktorí boli oboch pohlaví a rôznych váh (normálna, nadváha, obezita). Spali len tri a pol až päť a pol hodiny. Všetky štúdie mali aj kontrolné skupiny, z ktorých subjekty spali sedem až 12 hodín za noc.

Výsledkom bolo, že ľudia s nedostatočne dlhým spánkom skonzumovali denne v priemere o 385 kalórií viac, ako vyspatí ľudia. Obrazne teda zjedli o štyri a pol krajca chleba viac, ako by zjedli, ak by mali kvalitnejší spánok.

Vedci tiež zistili, že nevyspatí ľudia mali tendenciu jesť viac tučných jedál a menej bielkovinových. Príjem sacharidov zostal približne rovnaký.

Predošlé štúdie zistili, že nedostatok spánku umožňuje niektorým hormónom stimulovať pocit hladu. Mnoho ľudí si myslí, že čím sú dlhšie hore, tým viac kalórií spália. Z výskumov však vyplnilo, že to nie je pravda. Je to skôr ďalší dôvod na to, aby ste išli spať skôr a dopriali si viac hodín nepretržitého spánku. Optimálne sedem a pol hodiny.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

co-rozhoduje-o-tom-ako-velmi-sa-potiteČo rozhoduje o tom, ako veľmi sa potíte?ake-su-tajomstva-ludi-ktori-sa-dozivaju-viac-ako-90-rokovAké sú tajomstvá ľudí, ktorí sa dožívajú viac ako 90 rokov?preco-niektori-ludia-reaguju-na-trening-horsie-ako-iniPrečo niektorí ľudia reagujú na tréning horšie ako iní?chcete-sa-dobre-vyspatChcete sa dobre vyspať?co-sa-deje-so-svalmi-pocas-osmich-hodin-spankuČo sa deje so svalmi počas ôsmich hodín spánku?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Aj tu môžete propagovať svoju firmu!
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist