Pravda o počtoch opakovaní a ich úlohe pri raste svalov
Diétne nápoje? Toto robia vášmu telu
Postava ako Jennifer Aniston? Jej trénerka vám poradí
Tri dôvody, prečo v diéte využívať konopné semená
Reklama
Zaujímavosti

Vedci: Tieto druhy ovocia a zeleniny predlžujú život

ikonkaUž dlho sa hovorí o význame ovocia a zeleniny pre zdravie človeka. Vedci však objavili viac, ako len to, že ich potrebujeme konzumovať pravidelne. Nedávna štúdia odhalila, ktoré druhy majú vplyv na predlžovanie dĺžky života.

Nová štúdia z Londýnskej vysokej školy odhaľuje, že minimálne 10 porcií ovocia a zeleniny denne je spojené so zdravším a dlhším životom. V štúdii sa využili údaje až od dvoch miliónov ľudí celého sveta, medzi ktorými boli aj takí, ktorých trápili problémy so srdcom (43 000), mŕtvica (47 000), iné srdcovocievne poruchy (81 000), rakovina (112 000) a nakoniec aj takí, ktorých postihla smrť (94 000).

Vedci zistili, že čím viac ovocia a zeleniny osoby jedli, tým nižší risk ochorení a smrti mali. Zistili, že 800 gramov denne, znížilo riziko problémov so srdcom o 24 %, riziko mŕtvice o 33 %, kardiovaskulárnych problémov o 28 %, rakoviny o 13 % a predčasnej smrti o 31 %.

Efekt na zníženie rizík má pritom už 200 gramov ovocia alebo zeleniny denne.

V štúdii sa tiež sledovalo, ktoré druhy ovocia a zeleniny majú najpozitívnejší efekt. Zistilo sa, že najlepšie pri prevencii srdcovocievnych porúch a predčasnej smrti sú: jablká, hrušky, citrusové plody, zelená listová zelenina, brokolica, karfiol, kapusta. Riziko rakoviny znižujú: zelené zelenina (napr. špenát), žltá zelenina (paprika, mrkva), kapustovitá zelenina (kapusta, karfiol, brokolica).

Koľko predstavuje jedna porcia? V prepočítaní na štandardnú merateľnú jednotku je to 80 gramov. Prakticky je to u ovocia v podstate jeden kus. U zeleniny, asi tri kopcové polievkové lyžice.

Okrem vplyvu na zdravie má ovocia a zelenina podľa predošlých štúdií aj pozitívny vplyv na vašu náladu.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

dietne-napoje-toto-robia-vasmu-teluDiétne nápoje? Toto robia vášmu telu sportove-hodinky-potrebujete-ich-pri-cviceniŠportové hodinky: Potrebujete ich pri cvičení?akymi-sposobmi-zvysuje-cvicenie-sebadoveruAkými spôsobmi zvyšuje cvičenie sebadôveru? co-rozhoduje-o-tom-ako-velmi-sa-potiteČo rozhoduje o tom, ako veľmi sa potíte?ake-su-tajomstva-ludi-ktori-sa-dozivaju-viac-ako-90-rokovAké sú tajomstvá ľudí, ktorí sa dožívajú viac ako 90 rokov?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist