Časovo nenáročný tréning, ktorý môžete cvičiť aj doma
Ako vám Omega-3 mastné kyseliny pomôžu s tréningom?
Zväčšíte si svoje svaly dvojfázovým tréningom
Tréning legendy XIII. – Shawn Ray a tréning stehien
Reklama
Výživa

Nízkosacharidové druhy zeleniny, ktoré vám pomôžu schudnúť

ikonkaMnoho ľudí sa obáva tukov vo svojej strave, keď sa snažia chudnúť alebo držať svoju postavu v štíhlosti. Správne by však svoju pozornosť mali venovať cukrom a ostatným sacharidom.

Skutočným zlom pri chudnutí sú práve sacharidy. Ale ani to nemusí byť nevyhnutne pravda. Je totiž rozdiel v tom, aké sacharidy prijímate.

Čokoláda, sladkosti a iné podobné spracované jedlá majú vysoký obsah jednoduchých cukrov. Ovocie má vysoký obsah cukrov, ale aj vysoký obsah vody. Najlepšie je na tom zelenina, ktorá obsahuje veľa vody, málo jednoduchých sacharidov a ako bonus obsahuje aj vlákninu.

Práve vláknina pomáha chudnúť a komplexné sacharidy dodávajú telu dostatok energie bez toho, aby sa zvýšila hladina cukru v krvi a zvýšila túžbu po ďalšom jedle. Z toho vychádza, že vaším najlepším priateľom počas chudnutia budú nízkosacharidové druhy zeleniny.

Ako ich v strave využijete, je už len na vás. Hodia sa ako prílohy k jedlám, dajú sa z nich robiť šaláty alebo ich môžete jesť ako menší pokrm počas dopoludnia či poobedia, kedy neviete, čo by ste dali do úst.

Prehľad nízkosacharidových druhov zeleniny

Ako pomôcku pri výbere vhodných druhov zeleniny vám prinášame tento prehľad, v ktorom nájdete zeleninu, ktorá obsahuje nízke množstva sacharidov. Jednotlivé druhy sú ešte navyše odstupňované podľa daného množstva. Všetko platí pri 100g porcii.

Pod dva gramy sacharidov: hlávkový šalát, špenát, špargľa, čakanka, žerucha, bok choy.

Dva až tri gramy sacharidov: cuketa, letná tekvica, zelená paprika, zeler, reďkovka, baklažán, paradajka, karfiol, kaleráb, huby.

Tri až štyri gramy sacharidov: uhorka, zelená kapusta, červená paprika, petržlen, fazuľové struky, jarná cibuľka.

Štyri až päť gramy sacharidov: brokolica, žltá paprika, fenikel.

Nasledujúce druhy už zaraďujeme medzi zeleninu so stredným množstvom sacharidov. Stále sa hodia, ale už pri nich musíte dávať o čosi väčší pozor: cibuľa, pór, zimná kapusta, hrášok, červená kapusta, mrkva, zimná tekvica.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

ako-vam-omega-3-mastne-kyseliny-pomozu-s-treningomAko vám Omega-3 mastné kyseliny pomôžu s tréningom? lepok-fakty-a-myty-ktore-ho-sprevadzajuLepok – fakty a mýty, ktoré ho sprevádzajúmali-by-ste-vediet-dieta-s-vysokym-obsahom-soli-zvysuje-hladMali by ste vedieť: Diéta s vysokým obsahom soli zvyšuje hladpreco-by-mohla-byt-kava-po-cviceni-prospesnaPrečo by mohla byť káva po cvičení prospešná? maximalizujte-inzulinovu-odozvu-pre-vacsi-rast-svalovMaximalizujte inzulínovú odozvu pre väčší rast svalov
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Aj tu môžete propagovať svoju firmu!
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist