Vypracujte si nohy týmito 5 cvikmi bez použitia činiek
Doplnky výživy, ktoré vám pomôžu v boji s vianočným priberaním
Sacharidy – sú zlé alebo dobré?
Pravda o počtoch opakovaní a ich úlohe pri raste svalov
Reklama
Zdravie

Posilnite si zdravie očí týmito živinami

ikonkaVáš zrak je jedným z vašich najdôležitejších zmyslov, ak nie ten najdôležitejší. Je teda dôležité si ho chrániť a starať sa o zdravie očí. Nasledujúce živiny vám v tom pomôžu.

Prinášame vám prehľad živín, ktoré oči chránia, podporujú ich funkciu a redukujú degeneratívne ochorenia, ktoré sú spôsobené starnutím. A hoci z veľkej miery ovplyvňuje stav očí genetika, tieto živiny vám skutočne môžu pomôcť:

1. Vitamín A
Je všeobecne dobre známym faktom, že vitamín A je pre zrak veľmi dôležitý. Jeho nedostatok je jednou z najbežnejších príčin vzniku slepoty. Vedie aj k iným problémom. Najviac ho získate z pečene, vaječných žĺtkov, mliečnych produktov či v rastlinných zdrojoch – mrkva, špenát, kel.

2. Vitamín C
Oči vyžadujú viac vitamínu C ako akýkoľvek iný organ v tele. Mnoho štúdií už zistilo spojenie medzi nedostatkom tohto vitamínu a vznikom sivého zákalu. Dobrými zdrojmi sú rôzne druhy ovocia a zeleniny, vrátane citrusov, papriky či brokolice.

3. Vitamín E
Chronický nedostatok vitamínu E môže viesť k degenerácii zraku a v horšom prípade až k slepote. Tí, ktorí ho získavajú dostatok, však zvýšením jeho dávky nezískajú žiadne dodatočné prospešné účinky. Mandle, slnečnicové semená a rastlinné oleje obsahujú veľa tohto vitamínu.

4. Omega-3 mastné kyseliny
Zdravé tuky, ktoré možno nájsť v tučných rybách, pomáhajú udržovať fungovanie očí v optimálnom stave, tiež znižujú symptómy tzv. suchého oka a znižujú riziko rozvoja s vekom súvisiacich porúch zraku.

5. Gama-linolenová kyselina (GLA)
Kyselina gamma-linolenová má antizápalové vlastnosti a dokáže znížiť symptómy suchého oka. Problémom je, že jej výskyt v strave je vzácny. Najlepším zdrojom je olej zo semien boráka lekárskeho.

6. Liteín a zeaxantín
Kombinácia týchto dvoch živín dokáže vo významnej miere redukovať riziká vzniku ochorení, ako sú šedý zákal či makulárna degenerácia očí. Najlepšími zdrojmi sú špenát, šalát, kel, petržlen, pistácie i vaječné žĺtka.

7. Zinok
Zinok zohráva dôležitú úlohu pri fungovaní očí a podľa jednej vedeckej štúdie suplementácia zinkom môže spomaliť rozvoj makulárnej degenerácie očí u starších jedincov. Z prírodných zdrojov sú na zinok bohaté ustrice, mäso, arašidy či tekvicové semená.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

posilnite-si-mentalne-zdravie-vdaka-tymto-tipomPosilnite si mentálne zdravie vďaka týmto tipomnecitate-mali-by-ste-zacat-toto-su-vyhody-pravidelneho-citaniaNečítate? Mali by ste začať. Toto sú výhody pravidelného čítaniaake-zdraviu-prospesne-ucinky-ma-sexAké zdraviu prospešné účinky má sex? bojujte-proti-depresii-a-zlej-nalade-tymito-tipmiBojujte proti depresii a zlej nálade týmito tipmi mate-zapchu-tychto-sedem-veci-urcite-nerobteMáte zápchu? Týchto sedem vecí určite nerobte!
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist