Päť tipov, ktoré každej žene pomôžu posilniť zdravie
Ako uhasiť smäd? Aj týmito prekvapivými spôsobmi
Váš sprievodca svetom Proteínov od A po Z
Cvičenia, ktoré môžete robiť krátko pred spaním
Reklama
Zdravie

Pracujete v kancelárii. Čo sa stane, keď začneme pracovať v stoji?

ikonkaPríliš dlhé sedenie môže byť škodlivé pre vaše zdravie. Mnoho štúdií potvrdilo, že zvyšuje riziká ochorení, ako sú cukrovka, vysoký krvný tlak, obezita či dokonca rakovina. Vplyv moderného životného štýlu sa však znásobuje u tých, ktorí musia sedieť v práci.

Trendom v zahraničí je vymieňať sedenie za státie aj počas kancelárskej práce. Ak pracujete za počítačom alebo v kancelárii, môžete to skúsiť aj vy. Pokiaľ budete počas práce stáť, stanú sa nasledujúce pozitívne veci:

1. Ľahšie udržíte telo v správnej polohe
Pri správnom držaní tela pôsobíte sebavedomejšie, v lepšej nálade a atraktívnejšie. Sedením za počítačom však máte tendenciu sa hrbiť. Naopak, pri práci v stoji ľahšie udržíte vzpriamenú polohu tela. Takisto je však dôležité nastaviť si na dobrú výšku klávesnice tak, aby boli vaše ruky ohnuté v lakti približne v pravom uhle.

2. Podporíte sedacie svaly
Ľudia, ktorí celé dni presedia, si ľahšie vytvoria symptóm tzv. mŕtveho zadku. Tomu sa vyhnete, ak budete pracovať v stoji. Pri sedení totiž sedacie svaly nestimulujete, kým pri státí sú aktivované neustále. Ani vaše bedrové svaly nebudú také stuhnuté a skrátené. Všetko bude viesť k tomu, že sa v tele obnoví svalová rovnováha, čo môže pomôcť odstrániť aj bolesti krížov spôsobené dlhým sedením.

3. Budete cítiť viac energie
Viacerí ľudia, ktorí sa odhodlali k zmene, si všimli, že sa pri státí cítia energickejšie, ako keď len sedia. Niektorí experti si myslia, že to súvisí s tým, že státie je optimálna pozície pre dýchanie, a tak sa do tela dostáva viac kyslíku.

4. Aktívnejšie prestávky budú prirodzenejšie
Pri duševnej práci sa vždy hodí dávať si krátke prestávky a vyplniť si ich nejakou fyzickou aktivitou. Keď budete stáť, bude to pre vás prirodzenejšie. Keď dorobíte jednu úlohu, môžete urobiť desať drepov a pustiť sa do ďalšej. Niektorí si dokonca všimli, že sa tak ľahšie koncentrujú na ďalšiu prácu.

5. Lepšie udržíte pod kontrolou vašu váhu
Mnoho ľudí si myslí, že státie pomôže schudnúť, pretože sa pri ňom vynaloží viac energie. Je to síce pravda, ale tento efekt je minimálny. Napriek tomu však státie chudnutie uľahčuje. Jedna štúdia totiž ukázala, že pri dlhom sedení sa doslova vypnú enzýmy zodpovedné za spaľovanie tuku. Tiež negatívne ovplyvňuje kontrolu glukózy, čo vedie aj k priberaniu.





Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

nefunguje-vam-dobre-stitna-zlaza-prezradia-to-tieto-priznakyNefunguje vám dobre štítna žľaza? Prezradia to tieto príznaky ochrana-pred-alzheimerovou-chorobou-tieto-zvyky-vam-pomozuOchrana pred Alzheimerovou chorobou? Tieto zvyky vám pomôžu 17-lahkych-sposobov-ako-si-vytvorit-zdravsiu-domacnost17 ľahkých spôsobov, ako si vytvoriť zdravšiu domácnosť styri-veci-ktore-vam-moze-zivanie-naznacovatŠtyri veci, ktoré vám môže zívanie naznačovať trapi-vas-nomofobia-tieto-priznaky-ju-odhaliaTrápi vás nomofóbia? Tieto príznaky ju odhalia
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist