Päť tipov, ktoré vám pomôžu vybudovať sebadôveru
Eva Mendes sa podelila o tajomstvá svojej postavy
Bojujte proti depresii a zlej nálade týmito tipmi
Naberte svaly s DTP II. - Tréning k rastu svalovej hmoty
Reklama
Zaujímavosti

Zvýšenie svalovej sily môže zlepšiť fungovanie mozgu

ikonkaNedávna štúdia Fakulty zdravotných vied Univerzity v Sydney naznačuje, že cvičenie s cieľom posilniť svalstvo by mohli vplývať na zlepšenú činnosť mozgu u ľudí v pokročilom veku.

Austrálskym vedcom sa podarilo zistiť, že vyššia svalová sila vedie u ľudí postihnutých miernou poruchou vnímania k zlepšenej funkčnosti mozgu. Demenciou by pritom podľa odhadov mohlo v roku 2050 trpieť až 135 miliónov ľudí.

Mierna porucha vnímania je ľahkou formou demencie, pri ktorej má jedinec problémy s pamäťou, ale stále dokáže žiť nezávisle bez pomoci druhých. Dokáže sa z nej však vyvinúť Alzheimerova choroba.

Výsledky austrálskeho výskumu prvýkrát ukazujú pozitívny vplyv cvičenia s progresívnym preťažením a fungovaním mozgu u ľudí starších ako 55 rokov. Čím väčšiu silu dokázali subjekty nadobudnúť, tým lepšie fungovali po mentálnej stránke.

Počas experimentu sa vedci zamerali na 100 ľudí vo veku 55 až 86 rokov, ktorých rozdelili do štyroch skupín:

1. silové cvičenie + kognitívny tréning myslenia
2. silové cvičenie + falošný (placebo) kognitívny tréning
3. placebo cvičenie (strečing v sede) + kognitívny tréning myslenia
4. placebo cvičenie (strečing v sede) + placebo kognitívny tréning

Tí, ktorí cvičili silovo, zdvíhali činky dvakrát do týždňa v priebehu šiestich mesiacov. Na činkách mali pritom minimálne 80 percent váhy jedného opakovania. Váha sa zvyšovala, čím ich sila rástla.

Najpozitívnejšie výsledky zaznamenali prvé dve skupiny, pričom prvá skupina ich mala len jemne vyššie ako boli výsledky skupiny, v ktorej subjekty len cvičili s činkami a nevenovali sa skutočnému tréningu myslenia. Prospešné účinky zotrvali až 12 mesiacov po skončení tréningu.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

preco-niektori-ludia-reaguju-na-trening-horsie-ako-iniPrečo niektorí ľudia reagujú na tréning horšie ako iní?chcete-sa-dobre-vyspatChcete sa dobre vyspať?co-sa-deje-so-svalmi-pocas-osmich-hodin-spankuČo sa deje so svalmi počas ôsmich hodín spánku?kedy-sa-lahsie-odolava-chutnemu-pokuseniuKedy sa ľahšie odoláva chutnému pokušeniu? chodza-ma-rovnaky-vplyv-na-zdravie-srdca-ako-behChôdza má rovnaký vplyv na zdravie srdca ako beh
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist