Pravda o počtoch opakovaní a ich úlohe pri raste svalov
Diétne nápoje? Toto robia vášmu telu
Postava ako Jennifer Aniston? Jej trénerka vám poradí
Tri dôvody, prečo v diéte využívať konopné semená
Reklama
Suplementy

Štyri prospešné účinky glutamínu, o ktorých by ste mali vedieť

ikonkaGlutamín je pomerne populárny doplnok výživy medzi ľuďmi, ktorí sa pravidelne venujú posilňovaniu. Pomáha totiž budovať svaly a spaľovať tuky. Existujú však aj ďalšie dva prospešné účinky, ktoré prospejú aj ľuďom mimo posilňovne.

Glutamín, alebo inak L-Glutamín, je jedna z 20 aminokyselín, ktoré naše telo potrebuje, aby fungovalo optimálne. Telo si ho prirodzene vytvára samé, ale dokáže oň prísť a dokonca jeho produkciu pozastaviť, ak vás trápi chronická alebo vážnejšia choroba.

Medzi najväčšie výhody doplnku výživy patria tieto štyri:

1. Glutamín podporuje kulturistické ciele
Prijímaním doplnku výživy s dostatkom glutamínu urýchlite zotavovanie svalov po tréningu. Podľa výskumov má antikatabolické účinky, teda bráni rozkladu svalov. Súčasne tak podporuje aj budovanie nových. Preto sa odporúča užívať po každom tréningu.

2. Glutamín vplýva na fyzickú výkonnosť športovcov
Z účinkov glutamínu sa nemusia tešiť len nadšenci kulturistiky, ale prospeje aj športovcom z rôznych odvetví. Výskumníci zistili, že u vytrvalostných bežcov suplementácia touto látkou obmedzovala produkciu stresových hormónov a tým znižovala riziko pretrénovania. Udržovali si zároveň dlhšie vyššiu výkonnosť.

3. Glutamín podporuje spaľovanie tukov
Suplementácia glutamínom podporuje spaľovanie tukov stimuláciou vylučovania rastových hormónov. Štúdie ukázali, že glutamín dokáže zvýšiť hladinu rastového hormónu o takmer 400 %. To vedie aj k zrýchleniu metabolizmu a po intenzívnom tréningu naťahuje obdobie, počas ktorého sa pália tuky v rýchlejšom tempe.

4. Glutamín zlepšuje imunitu človeka
Glutamín má prospešné účinky aj na zdravie človeka. Konkrétne zohráva úlohu pri posilňovaní imunitného systému. Keď ochoriete, dôjde k následnej redukcii produkcie glutamínu, čo vedie aj k zníženiu koncentrácie tejto látky v svaloch. A keďže glutamín je dôležitým palivom imunitného systému, jeho nižšej hladine by sme sa mali vyvarovať pomocou doplnku výživy.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

aky-je-rozdiel-medzi-srvatkovym-a-sojovym-proteinom-co-ziskate-ich-spojenimAký je rozdiel medzi srvátkovým a sójovým proteínom? Čo získate ich spojením?pat-suplementov-pre-rychly-narast-svalovej-hmotyPäť suplementov pre rýchly nárast svalovej hmoty kolko-proteinov-by-ste-mali-denne-vypitKoľko proteínov by ste mali denne vypiť? tie-najlepsie-suplementy-pre-regeneraciu-svalovTie najlepšie suplementy pre regeneráciu svalovdoplnky-vyzivy-vs-anabolicke-steroidyDoplnky výživy vs. anabolické steroidy
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist