Päť tipov, ktoré vám pomôžu vybudovať sebadôveru
Eva Mendes sa podelila o tajomstvá svojej postavy
Bojujte proti depresii a zlej nálade týmito tipmi
Naberte svaly s DTP II. - Tréning k rastu svalovej hmoty
Reklama
Výživa

Päť druhov zeleniny s protizápalovými vlastnosťami

ikonkaZápal je normálnou súčasťou odozvy imunitného systému ľudského tela, ale keď pretrváva, môže ho poškodiť. V kontrole zápalov pritom zohrávajú veľkú úlohu aj jedlá, ktoré konzumujeme.

Jedlá, ktoré sú bohaté na zlé tuky a cukri sú známe tým, že zápaly podporujú a že stimuluje aj bolesť kĺbov a únavu. Tomuto je možné sa vyhnúť, ak do diéty pridáte aj zeleninu, ktorá má antizápalové účinky.

Ktoré druhy zeleniny si vybrať? Napríklad týchto päť:

1. Tmavá zelená listová zelenina
Výskumy prišli na to, že vitamín E pomáha chrániť telo pred zápalovými molekulami. A jeho najlepším zdrojom je tmavá listová zelenina, ako je kel, špenát, brokolica či kapusta. Tieto druhy sú aj dobrým zdrojom minerálov, ako sú železo či vápnik, ktoré sú tiež dôležité pre zdravie človeka.

2. Paprika
Paprika obsahuje veľa antioxidantov, vitamínov a málo škrobu. Preto sa hodí ako protizápalové jedlo. Čili papričky obsahujú aj veľa kapsaicínu, ktorý sa nachádza aj v géloch, ktoré sú určená na obmedzenie bolesti a zápalov.

3. Rajčiny
Šťava z rajčín sa často využíva ako nástroj na boj proti zápalom. Rajčiny sú totiž bohaté na antioxidant lykopén, ktorý je známy redukovaním zápalových procesov v pľúcach a iných častiach tela. Zaujímavé však je, že jeho koncentrácia sa varením zvyšuje.

4. Červená repa
Červená repa má vskutku cenné antioxidačné vlastnosti a podobne ako u rajčín, aj šťava z červenej repy sa často využíva ako liečivý nápoj, ktorý nie len redukuje zápaly, ale chráni telo pred rakovinou a srdcovocievnymi ochoreniami. Obsahuje vysoké množstvo vitamínu C, vlákniny a betalaínov.

5. Zázvor a kurkuma
Tieto druhy korenia sú v Indii a Ázii už dlho známe ako liečivé. Majú protizápalové vlastnosti, a preto sa často prijímajú aj vo forme suplementov, kde sú potrebné látky v koncentrovanejšom množstve.

Bonus: Olivový olej
Nie je to síce zelenina v pravom slova zmysle, ale tento olej sa vyrába z olív a je známy tým, že má protizápalové účinky. Patrí medzi dobré tuky a podporuje zdravie srdca. Extra panenský olivový olej obsahuje látku, ktorá má podobný účinok ako lieky proti bolesti, a preto je dobrý pri kontrole zápalov v tele. Je pritom úplne prírodný.

zdroj: fitnesscheckpoint



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

naberte-svaly-s-dtp-i-vyziva-k-rastu-svalovej-hmotyNaberte svaly s DTP I. - Výživa k rastu svalovej hmoty cokolada-moze-vam-pomoct-k-vacsim-svalomČokoláda. Môže vám pomôcť k väčším svalom? budovanie-svalov-za-kazdu-cenu-oplati-sa-priberat-aj-s-tukmiBudovanie svalov za každú cenu. Oplatí sa priberať aj s tukmi?vyzivove-triky-ktorymi-si-mozete-zefektivnit-vas-treningVýživové triky, ktorými si môžete zefektívniť váš tréningaj-pivo-moze-mat-prospesne-ucinky-akeAj pivo môže mať prospešné účinky. Aké?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist