Prestaňte s fajčením pomocou týchto 10 tipov
Zhrešili ste v diéte? Napravte to týmto tréningom
Chcete ušetriť. Je však rybací olej dostatočnou ochranou kĺbov
10 jedál a nápojov, ktoré sú ako stvorené pre leto
Reklama
Zaujímavosti

Veľa sedenia a málo pohybu urýchľuje biologické starnutie

ikonkaVýskumníci z Kalifornskej univerzity v americkom San Diegu zistili, že ak dlho sedíme a na druhú stranu sa veľmi ani nehýbeme, tak len prajeme biologickému starnutiu, ktoré sa pri tejto kombinácii urýchľuje.

Štúdia publikovaná v Americkom žurnále epidemiológie poukazuje na to, že staršie ženy, ktoré sa pohybujú v miernej a vyššej intenzite menej ako 40 minút denne a ktoré zároveň presedia viac ako desať hodín denne, sú biologicky zhruba o osem rokov staršie ako tie, ktoré žijú menej sedavým životom.

Vedci z Medicínskej školy analyzovali teloméry u skúmaných subjektov a zistili, že u sedavejších žien boli kratšie. Teloméry pritom chránia chromozómy pred poškodzovaním a vekom sa postupne skracujú. Urýchľovanie ich skracovania podporujú rôzne ochorenia a prispievajú k tomu aj zlozvyky, ako fajčenie.

Okrem toho, že sa skracovaním telomér skracuje aj dĺžka života človeka, zvyšujú sa aj riziká rozvoja vážnych chronických ochorení, akými sú srdcovocievne problémy, cukrovka či rôzne druhy rakoviny.

Vedúci profesúr štúdie, Aladdin Shadyab, verí, že táto štúdia ako prvá objektívne preukázala, že nedostatok pohybu a časté sedenie majú nepriaznivý vplyv na naše zdravie a dĺžku života.

Štúdie sa zúčastnilo takmer 1500 žien vo veku 64 až 95 rokov. Shadyab nevie s určitosťou povedať, či by bol podobný efekt aj u mladšej populácie, a práve preto plánuje v budúcnosti uskutočniť rovnaký výskum u mladších subjektov. Dlhé sedenie má však negatívne vplyvy vo všeobecnosti.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

ako-budovanie-svalov-zvysuje-vasu-sancu-na-prezitieAko budovanie svalov zvyšuje vašu šancu na prežitie? zvysenie-svalovej-sily-moze-zlepsit-fungovanie-mozguZvýšenie svalovej sily môže zlepšiť fungovanie mozgumeranie-telesneho-tuku-ako-na-toMeranie telesného tuku: Ako na to?kolko-tuku-potrebujete-spalit-aby-ste-odkryli-tehlickyKoľko tuku potrebujete spáliť, aby ste odkryli tehličky?vedci-tieto-druhy-ovocia-a-zeleniny-predlzuju-zivotVedci: Tieto druhy ovocia a zeleniny predlžujú život
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Aj tu môžete propagovať svoju firmu!
Najnovšie články
Fitness diskusia
Databáza cvikov
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist