Pravda o počtoch opakovaní a ich úlohe pri raste svalov
Diétne nápoje? Toto robia vášmu telu
Postava ako Jennifer Aniston? Jej trénerka vám poradí
Tri dôvody, prečo v diéte využívať konopné semená
Reklama
Zaujímavosti

Veľa sedenia a málo pohybu urýchľuje biologické starnutie

ikonkaVýskumníci z Kalifornskej univerzity v americkom San Diegu zistili, že ak dlho sedíme a na druhú stranu sa veľmi ani nehýbeme, tak len prajeme biologickému starnutiu, ktoré sa pri tejto kombinácii urýchľuje.

Štúdia publikovaná v Americkom žurnále epidemiológie poukazuje na to, že staršie ženy, ktoré sa pohybujú v miernej a vyššej intenzite menej ako 40 minút denne a ktoré zároveň presedia viac ako desať hodín denne, sú biologicky zhruba o osem rokov staršie ako tie, ktoré žijú menej sedavým životom.

Vedci z Medicínskej školy analyzovali teloméry u skúmaných subjektov a zistili, že u sedavejších žien boli kratšie. Teloméry pritom chránia chromozómy pred poškodzovaním a vekom sa postupne skracujú. Urýchľovanie ich skracovania podporujú rôzne ochorenia a prispievajú k tomu aj zlozvyky, ako fajčenie.

Okrem toho, že sa skracovaním telomér skracuje aj dĺžka života človeka, zvyšujú sa aj riziká rozvoja vážnych chronických ochorení, akými sú srdcovocievne problémy, cukrovka či rôzne druhy rakoviny.

Vedúci profesúr štúdie, Aladdin Shadyab, verí, že táto štúdia ako prvá objektívne preukázala, že nedostatok pohybu a časté sedenie majú nepriaznivý vplyv na naše zdravie a dĺžku života.

Štúdie sa zúčastnilo takmer 1500 žien vo veku 64 až 95 rokov. Shadyab nevie s určitosťou povedať, či by bol podobný efekt aj u mladšej populácie, a práve preto plánuje v budúcnosti uskutočniť rovnaký výskum u mladších subjektov. Dlhé sedenie má však negatívne vplyvy vo všeobecnosti.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

dietne-napoje-toto-robia-vasmu-teluDiétne nápoje? Toto robia vášmu telu sportove-hodinky-potrebujete-ich-pri-cviceniŠportové hodinky: Potrebujete ich pri cvičení?akymi-sposobmi-zvysuje-cvicenie-sebadoveruAkými spôsobmi zvyšuje cvičenie sebadôveru? co-rozhoduje-o-tom-ako-velmi-sa-potiteČo rozhoduje o tom, ako veľmi sa potíte?ake-su-tajomstva-ludi-ktori-sa-dozivaju-viac-ako-90-rokovAké sú tajomstvá ľudí, ktorí sa dožívajú viac ako 90 rokov?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist