SlovakFitness.sk

Tréning 12. 06. 2017

Ako predísť syndrómu pretrénovania?

ikonka
Ste emocionálne a fyzicky pripravení na ďalší tréning alebo sa cítite unavene a nemotivovane? Ak je vaším prípadom to druhé, potom možno trpíte syndrómom pretrénovania. Syndrómom, ktorý je však zvládnuteľný.

K pretrénovaniu dochádza, keď cvičíte príliš intenzívne príliš dlho a vaše telo už daný tlak nevie vydržať. Prejavuje sa únavou, nedostatočnou motiváciou, narušením spánkového rytmu, bolesťami hlavy, trasením rúk, náladovosťou, bolesťami svalov a kĺbov, stratou sily a svalov, či stratou chute do jedla.

Našťastie, pretrénovaniu sa dá predísť, ak budete pristupovať k cvičeniu s rozumom a budete počúvať svoje telo. Je dôležité zvoľniť, ak začínate cítiť prvé náznaky pretrénovania. To vám však pomôže oddialiť aj nasledujúcich päť princípov:

1. Dajte si dostatok času na zotavenie - nesiľte vaše tréningy a doprajte svalom medzi jednotlivými sériami dostatok odpočinku, aby sa dokázali zotaviť pre následné cvičenie. Takisto zaraďte do týždňa voľné dni a venujte si aspoň osem hodín pravidelného spánku.

2. Naplňte sa živinami pred i po tréningu - telu musíte dopriať dostatok potrebných živín, najmä bielkovín a komplexných sacharidov, aby malo dostatok energie nie len na cvičenie, ale aj regeneráciu. Bielkoviny sú v tomto smere potrebné, preto, ak cvičíte, mali by ste ich príjem zvýšiť. Rýchle bielkoviny sa hodia hneď po tréningu.

3. Pite dostatok vody - keď posilňujete alebo športujete, vaše telo potrebuje viac vody. Nezabúdajte na to, že telo potrebuje na optimálne fungovanie i zotavovanie dostatok tekutín. Preto pite dostatok vody pred cvičením, počas neho i po ňom.

4. Zabudnite na ničenie svalov - kedysi sa v kulturistickej komunite spopularizovala anglická fráza „no pain, no gain“. Nepotrebujete však zažívať bolesť, aby ste robili pokroky. Trénujte s rozumom, začínajte pozvoľna a uvedomujte si svoje obmedzenia. Svaly treba stimulovať, nie ničiť.

5. Stanovte si dlhodobý plán - na začiatku vášho snaženia musí byť nejaký cieľ. Cieľ, ktorý je dosiahnuteľný, reálny a časovo ohraničený. Pomôcť dosiahnuť vám ho bez komplikácii pomôže plán, ktorý je zostavený tak, že zohľadňuje nie len samotný cieľ, ale aj vaše schopnosti a limity.

V roku 2016 sme sa vás opýtali, či by ste privítali web alebo rubriku o osobnom rozvoji. 90,11 % z vás odpovedalo „áno“. Preto sme pre vás pripravili nový web Uspech.MNE.sk. Budeme radi, ak ho podporíte aj na Facebooku:



Nahlásiť chybu


Mohlo by vás zaujímať:
chrante-si-chodidla-a-posilnite-si-ich-tymto-cvicenimChráňte si chodidlá a posilnite si ich týmto cvičenímkardio-efektivnejsie-vyuzite-tychto-10-tipovKardio efektívnejšie? Využite týchto 10 tipovsest-zlych-cvikov-podla-vedy-ako-ich-nahraditŠesť zlých cvikov podľa vedy. Ako ich nahradiť?tri-skvele-sposoby-ktorym-si-vylepsite-trening-na-bezeckom-paseTri skvelé spôsoby, ktorým si vylepšíte tréning na bežeckom páseako-vyriesit-problem-nedostatku-miesta-v-satnovej-skrinkeAko vyriešiť problém nedostatku miesta v šatňovej skrinke?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist