SlovakFitness.sk

Výživa 16. 06. 2017

Sladké zemiaky vám podporia zdravie i pomôžu schudnúť

ikonka
Sladké zemiaky sú zdravým zdrojom sacharidov a patria medzi chutné jedlá, ktoré môžu spríjemniť aj vašu diétu. Nepokazia vám ju a dokonca chudnutie podporujú. Obsahujú pritom veľa látok, s ktorými prospievajú aj zdraviu.

V našich domácnostiach dominujú bežné zemiaky, ale v obchodoch sú dostupné aj tie sladké. Ak ste im ešte nedali šancu, mohli by ste. Oproti klasickým zemiakom sú podstatne lepšie a existujú tri veľké dôvody, prečo by ste ich mali konzumovať:

1. SÚ BOHATÝM ZDROJOM VITAMÍNOV A MINERÁLOV
Okrem sacharidov, ktoré vám dodajú energiu, obsahujú sladké zemiaky aj širokú škálu prospešných vitamínov a minerálov. Nájdete v nich vitamín A, vitamín C, vitamíny skupiny B (najmä B5 a B6). Z minerálov majú najlepšie zastúpenie mangán, draslík a meď. Všetky tieto látky zohrávajú v tele dôležité úlohy. Zabezpečujú jeho optimálne fungovanie, posilňujú imunitný systém, zlepšujú krvný tlak a metabolizmus, či bojujú proti zápalom.

2. PODPORUJÚ ZRAK I IMUNITNÝ SYSTÉM
Sladké zemiaky obsahujú veľa beta-karoténu, antioxidantu, ktorý je známy pozitívnym vplyvom na videnie a zdravie očí. Ten sa v tele dokáže premeniť na vitamín A, ktorý je skutočne dôležitý aj pre zdravie imunitného systému. A čím bude imunitný systém silnejší, tým menej náchylní budete na ochorenia a lepšie sa budete cítiť.

3. UTIŠUJÚ HLAD A POMÁHAJÚ CHUDNÚŤ
Jeden stredne veľký sladký zemiak obsahuje iba asi 110 kalórií, pričom v ňom nájdete aj 2 gramy bielkovín a 4 gramy vlákniny, ktoré pomáhajú človeka zasýtiť. Vláknina zároveň pomáha regulovať hladinu krvného cukru spomaľovaním trávenia, a tak vydržíte byť najedení dlhší čas. Sú výborným nástrojom chudnutia, pretože vás dokážu zasýtiť už v malom množstve. A v takom množstve vám poskytnú aj dostatok energie na cvičenie.

Sladké zemiaky sú dostupné a neurobia vám vrásky na čele ani pri ich príprave. Môžete ich pripravovať tak, ako klasické zemiaky – variť, piecť, grilovať, smažiť, pripravovať na pare a podobne. Hodia sa na raňajky, obed i večeru.

V roku 2016 sme sa vás opýtali, či by ste privítali web alebo rubriku o osobnom rozvoji. 90,11 % z vás odpovedalo „áno“. Preto sme pre vás pripravili nový web Uspech.MNE.sk. Budeme radi, ak ho podporíte aj na Facebooku:



Nahlásiť chybu


Mohlo by vás zaujímať:
chcete-podporit-chudnutie-skuste-vlasske-orechyChcete podporiť chudnutie? Skúste vlašské orechy tieto-jedla-by-do-ust-pravy-sportovec-nedalTieto jedlá by do úst pravý športovec nedal 8-sposobov-akymi-vplyvaju-bielkoviny-na-chudnutie8 spôsobov, akými vplývajú bielkoviny na chudnutie5-druhov-ovocia-ktore-by-ste-mali-jedavat-casto5 druhov ovocia, ktoré by ste mali jedávať často je-nizkosacharidova-vysokotucna-dieta-lepsia-ako-nizkotucnaJe nízkosacharidová, vysokotučná diéta lepšia ako nízkotučná?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Magazín úspechu
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist