Pravda o počtoch opakovaní a ich úlohe pri raste svalov
Diétne nápoje? Toto robia vášmu telu
Postava ako Jennifer Aniston? Jej trénerka vám poradí
Tri dôvody, prečo v diéte využívať konopné semená
Reklama
Výživa

Sladké zemiaky vám podporia zdravie i pomôžu schudnúť

ikonkaSladké zemiaky sú zdravým zdrojom sacharidov a patria medzi chutné jedlá, ktoré môžu spríjemniť aj vašu diétu. Nepokazia vám ju a dokonca chudnutie podporujú. Obsahujú pritom veľa látok, s ktorými prospievajú aj zdraviu.

V našich domácnostiach dominujú bežné zemiaky, ale v obchodoch sú dostupné aj tie sladké. Ak ste im ešte nedali šancu, mohli by ste. Oproti klasickým zemiakom sú podstatne lepšie a existujú tri veľké dôvody, prečo by ste ich mali konzumovať:

1. SÚ BOHATÝM ZDROJOM VITAMÍNOV A MINERÁLOV
Okrem sacharidov, ktoré vám dodajú energiu, obsahujú sladké zemiaky aj širokú škálu prospešných vitamínov a minerálov. Nájdete v nich vitamín A, vitamín C, vitamíny skupiny B (najmä B5 a B6). Z minerálov majú najlepšie zastúpenie mangán, draslík a meď. Všetky tieto látky zohrávajú v tele dôležité úlohy. Zabezpečujú jeho optimálne fungovanie, posilňujú imunitný systém, zlepšujú krvný tlak a metabolizmus, či bojujú proti zápalom.

2. PODPORUJÚ ZRAK I IMUNITNÝ SYSTÉM
Sladké zemiaky obsahujú veľa beta-karoténu, antioxidantu, ktorý je známy pozitívnym vplyvom na videnie a zdravie očí. Ten sa v tele dokáže premeniť na vitamín A, ktorý je skutočne dôležitý aj pre zdravie imunitného systému. A čím bude imunitný systém silnejší, tým menej náchylní budete na ochorenia a lepšie sa budete cítiť.

3. UTIŠUJÚ HLAD A POMÁHAJÚ CHUDNÚŤ
Jeden stredne veľký sladký zemiak obsahuje iba asi 110 kalórií, pričom v ňom nájdete aj 2 gramy bielkovín a 4 gramy vlákniny, ktoré pomáhajú človeka zasýtiť. Vláknina zároveň pomáha regulovať hladinu krvného cukru spomaľovaním trávenia, a tak vydržíte byť najedení dlhší čas. Sú výborným nástrojom chudnutia, pretože vás dokážu zasýtiť už v malom množstve. A v takom množstve vám poskytnú aj dostatok energie na cvičenie.

Sladké zemiaky sú dostupné a neurobia vám vrásky na čele ani pri ich príprave. Môžete ich pripravovať tak, ako klasické zemiaky – variť, piecť, grilovať, smažiť, pripravovať na pare a podobne. Hodia sa na raňajky, obed i večeru.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

tri-dovody-preco-v-diete-vyuzivat-konopne-semenaTri dôvody, prečo v diéte využívať konopné semenánajrychlejsie-traviace-sa-sacharidy-pre-svalovy-rastNajrýchlejšie tráviace sa sacharidy pre svalový rast bez-masa-ale-chutne-inspirujte-sa-sendvicmi-plnymi-bielkovinBez mäsa, ale chutné. Inšpirujte sa sendvičmi plnými bielkovínako-vam-omega-3-mastne-kyseliny-pomozu-s-treningomAko vám Omega-3 mastné kyseliny pomôžu s tréningom? lepok-fakty-a-myty-ktore-ho-sprevadzajuLepok – fakty a mýty, ktoré ho sprevádzajú
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist