Arnold Schwarzenegger – Tipy pre tréning ramien
Doplnky výživy proti striám
Aké pravidlá výživy by mal dodržiavať vytrvalostný športovec?
Kruhový tréning – tréningový program pre vás
Reklama
Zaujímavosti

Ako budovanie svalov zvyšuje vašu šancu na prežitie?

ikonkaDokázali by ste prežiť v divočine? Dokázali by ste zvládnuť katastrofu, pri ktorej by bol nedostatok jedla? Ak pravidelne cvičíte a budujete svalovú hmotu, vaše šance na prežitie budú väčšie. Prečo? To si povieme o chvíľu.

Posilňovanie so sebou prináša mnoho výhod a teraz sa zameriame na päť, ktoré vám pomôžu s prežitím, či už ide o spomínaný pobyt v divočine alebo nečakané udalosti, ako prírodná katastrofa, vojna, zranenie či dokonca prípad choroby, akou je rakovina.

Ako teda budovania svalov zvyšuje vašu šancu na prežitie?

1. Predlžuje dobu prežitia počas nedostatku jedla
Ak sa stratíte v prírode a budete čeliť nedostatku jedla, vaša svalová hmota vás dokáže udržať naživo dlhšie a zvyšuje vašu šancu na záchranu. Ak by ste jej totiž nemali dostatok, rýchlejšie by si telo bielkoviny odoberalo zo životne dôležitých orgánov. Čím viac svaloviny budete mať, tým viac môžete tento potenciálne fatálny proces oddialiť. Štúdie, ktoré toto potvrdzujú, študovali len prirodzene svalnaté indivíduá (vybudovali hmotu s pomocou steroidov).

2. Zvyšuje šancu prežitia pri vážnom zranení
Vedci tiež zistili, že viac svalovej hmoty umožní aj zvýšiť pravdepodobnosť prežitia vážneho zranenia, ktoré by mohlo viesť aj k infekcii. Dokonca sa telo rýchlejšie zotavuje z podobných zranení, ak obsahuje viac svaloviny. Už neraz sa aj v praxi ukázalo, že športovci a trénované osoby prežili aj nehody, ktoré sa pre mnohých iných ľudí stali smrteľné.

3. Pomáha zotavovať sa zo zranenia
Už sme to naznačili v predošlom bode, ale väčšie množstvo svalovej hmoty pomáha aj uľahčovať regeneráciu tela po zranení a uľahčuje aj samotné hojenie rán. Viac svalov a potenciálne aj sily, tiež pomáha pacientom pri návrate do normálneho života a robiť rýchlejšie pokroky pri rehabilitačných cvičeniach. Niekedy nedostatok svalovej hmoty dokonca znižuje pravdepodobnosť kompletného zotavenia.

4. Zvyšuje šance zvládnutia vážnych chorôb
Vedci predpokladajú, že by väčšie množstvo svaloviny mohlo zohrávať úlohu aj pri prežití vážnych ochorení, akými sú rakovina či rôzne chronické srdcovocievne problémy. Tieto ochorenia urýchľujú rozklad svaloviny a spôsobujú veľký tlak na telo. Množstvo svalov, ktoré sa zachová, má pritom priamy vplyv na pravdepodobnosť prežitia. Vedci to zistili napríklad pri zameraní na rakovinu pľúc. Podrobnejšie štúdie tohto vplyvu však ešte stále chýbajú.

5. Predchádza zraneniam a znižuje vašu závislosť na druhých
Čím lepšiu oporu získate od svalov, tým budete mať nižšiu pravdepodobnosť bežných a frekventovaných zranení chrbtice, členkov, ramien či zlomenín. A ak ich aj utrpíte, svaly pomôžu z regeneráciou. Čím viac svaloviny si udržíte v staršom veku, tým budete aj menej závislí na druhých, znížite pravdepodobnosť pádov a aj ich následky.

zdroj: NaturallyIntense

Oznam: Od 1. júla do 31. augusta vám budeme prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už pomaly zabudnuté v archíve. Úplne nové články prídu na rad opäť od 1. septembra.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

chodza-ma-rovnaky-vplyv-na-zdravie-srdca-ako-behChôdza má rovnaký vplyv na zdravie srdca ako behsport-vs-sperky-skutocne-musime-odkladat-vsetky-ozdoby-pocas-sportovaniaŠport vs. šperky - skutočne musíme odkladať všetky ozdoby počas športovania?vela-televizie-sposobuje-detom-antisocialne-problemyVeľa televízie spôsobuje deťom antisociálne problémy bojite-sa-porazky-pite-zeleny-caj-alebo-kavuBojíte sa porážky? Pite zelený čaj alebo kávu vela-sedenia-a-malo-pohybu-urychluje-biologicke-starnutieVeľa sedenia a málo pohybu urýchľuje biologické starnutie
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Aj tu môžete propagovať svoju firmu!
Najnovšie články
Fitness diskusia
Databáza cvikov
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist