Päť tipov, ktoré každej žene pomôžu posilniť zdravie
Ako uhasiť smäd? Aj týmito prekvapivými spôsobmi
Váš sprievodca svetom Proteínov od A po Z
Cvičenia, ktoré môžete robiť krátko pred spaním
Reklama
Kulturistika

Tréning legendy X. – Franco Columbu a hrudník

ikonkaJe veľa vecí, ktoré Franco Columbu urobil, aby sa stal unikátnym zjavom v histórii profesionálnej kulturistiky. Najlepšieho kamaráta Arnolda Schwarzeneggera však z hľadiska stavby tela preslávili najmú jeho prsné svaly.

Columbu sa stal najnižším celkovým víťazom Mr. Olympia v histórii. Zaradil sa tiež medzi najsilnejších kulturistov všetkých čias a svoju silu ukazoval nie len na exhibíciách, ale aj na silových súťažiach. Silnejšieho šampióna možno Olympia ani nezažila.

Napriek tomu, že bol od Schwarzeneggera o 23 centimetrov nižší, jeho vrškom sa mu nie len mohol proporciami rovnať, ale mnohí dokonca veria, že minimálne jeho hrudník bol lepší. Columbus vždy tvrdil, že za to vďačil pravidelnému tvrdému tréningu s voľnými váhami.

Columbu hrudník precvičoval tak, ako bolo v tej dobe bežné – ťažkými viackĺbovými cvikmi využívajúcimi veľkú obojručnú činku a jednoručky. Jeho tréning bol pomerne jednoduchý a pozostával len zo štyroch cvikov.

Na úvod, kedy mal najviac energie a sily, absolvoval benčpres. Tlaky na rovnej lavici robil v piatich až šiestich sériách a využíval veľké váhy s nižším počtom opakovaní – dva až šesť. Následne robil tlaky na šikmej lavici v štyroch sériách po šesť až desať opakovaní.

Záver tréningu bežne patri supersérii, ktorú vykonal trikrát a v ktorej skĺbil rozpažovania s jednoručkami a kľuky na bradlách. Rozsah opakovaní bol 10-12 pri rozpažovaniach a 10-15 pri kľukoch na bradlách. Tesne pred súťažou na záver tréningu pridával aj sťahovania protismerných kladiek.

Franco Columbu a jeho téning hrudníka
Cvik Série Opakovania
Benčpres 5-6 2-6
Tlaky na šikmej lavici 4 10-6
Superséria:
Rozpažovanie s jednoručkami
Kľuky na bradlách
3
10-12
10-15






Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

trening-legendy-xvi-shawn-ray-a-trening-nohTréning legendy XVI. – Shawn Ray a tréning nôh trening-kulturistu-xxii-big-ramy-a-trening-hrudnikaTréning kulturistu XXII. – Big Ramy a tréning hrudníka trening-legendy-iv-dave-draper-a-jeho-oblubeny-programTréning legendy IV. – Dave Draper a jeho obľúbený program trening-kulturistu-xxi-branch-warren-a-nohy-na-maximumTréning kulturistu XXI. – Branch Warren a nohy na maximum trening-legendy-xiv-flex-wheeler-a-trening-rukTréning legendy XIV. – Flex Wheeler a tréning rúk
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
Propagujte svoju firmu na našom webe!
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist