Pravda o počtoch opakovaní a ich úlohe pri raste svalov
Diétne nápoje? Toto robia vášmu telu
Postava ako Jennifer Aniston? Jej trénerka vám poradí
Tri dôvody, prečo v diéte využívať konopné semená
Reklama
Kulturistika

Tréning legendy X. – Franco Columbu a hrudník

ikonkaJe veľa vecí, ktoré Franco Columbu urobil, aby sa stal unikátnym zjavom v histórii profesionálnej kulturistiky. Najlepšieho kamaráta Arnolda Schwarzeneggera však z hľadiska stavby tela preslávili najmú jeho prsné svaly.

Columbu sa stal najnižším celkovým víťazom Mr. Olympia v histórii. Zaradil sa tiež medzi najsilnejších kulturistov všetkých čias a svoju silu ukazoval nie len na exhibíciách, ale aj na silových súťažiach. Silnejšieho šampióna možno Olympia ani nezažila.

Napriek tomu, že bol od Schwarzeneggera o 23 centimetrov nižší, jeho vrškom sa mu nie len mohol proporciami rovnať, ale mnohí dokonca veria, že minimálne jeho hrudník bol lepší. Columbus vždy tvrdil, že za to vďačil pravidelnému tvrdému tréningu s voľnými váhami.

Columbu hrudník precvičoval tak, ako bolo v tej dobe bežné – ťažkými viackĺbovými cvikmi využívajúcimi veľkú obojručnú činku a jednoručky. Jeho tréning bol pomerne jednoduchý a pozostával len zo štyroch cvikov.

Na úvod, kedy mal najviac energie a sily, absolvoval benčpres. Tlaky na rovnej lavici robil v piatich až šiestich sériách a využíval veľké váhy s nižším počtom opakovaní – dva až šesť. Následne robil tlaky na šikmej lavici v štyroch sériách po šesť až desať opakovaní.

Záver tréningu bežne patri supersérii, ktorú vykonal trikrát a v ktorej skĺbil rozpažovania s jednoručkami a kľuky na bradlách. Rozsah opakovaní bol 10-12 pri rozpažovaniach a 10-15 pri kľukoch na bradlách. Tesne pred súťažou na záver tréningu pridával aj sťahovania protismerných kladiek.

Franco Columbu a jeho téning hrudníka
Cvik Série Opakovania
Benčpres 5-6 2-6
Tlaky na šikmej lavici 4 10-6
Superséria:
Rozpažovanie s jednoručkami
Kľuky na bradlách
3
10-12
10-15




Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

trening-kulturistu-xx-kai-greene-a-hrudnikTréning kulturistu XX. – Kai Greene a hrudníktrening-legendy-xiii-shawn-ray-a-trening-stehienTréning legendy XIII. – Shawn Ray a tréning stehien trening-kulturistu-xix-ramena-v-podani-justina-comptonaTréning kulturistu XIX. – Ramená v podaní Justina Comptona trening-legendy-xii-dorian-yates-a-hrudnik-s-bicepsmiTréning legendy XII. – Dorian Yates a hrudník s bicepsmi trening-kulturistu-xviii-shawn-rhoden-a-chrbatTréning kulturistu XVIII. – Shawn Rhoden a chrbát
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist