Päť tipov, ktoré každej žene pomôžu posilniť zdravie
Ako uhasiť smäd? Aj týmito prekvapivými spôsobmi
Váš sprievodca svetom Proteínov od A po Z
Cvičenia, ktoré môžete robiť krátko pred spaním
Reklama
Zaujímavosti

Čo sa deje so svalmi počas ôsmich hodín spánku?

ikonkaVšade počúvate, že musíte dostatočne oddychovať a kvalitne späť na to, aby ste maximalizovali regeneráciu tela i svalový rast. Čo sa však vlastne počas spánku so svalmi deje? O tom sa viac dozviete na nasledujúcich riadkoch.

Je pravdou, že ak nespíte dostatočne dlho a hlboko, tak nezískate optimálne výsledky v svalovom raste. Vďaka zisteniu toho, čo sa deje so svalmi počas spánku, ľahšie pochopíte, prečo je spánok taký dôležitý.

Každý vie tú najpodstatnejšiu vec – počas spánku telo dostáva šancu sa zotavovať zo záťaže a pripravovať na ďalší deň. Ak teda trénujete, pomôže s potréningovou regeneráciou, teda aj procesmi, ktoré majú na svedomí rast svalovej hmoty.

Keď ľahnete do postele a zatvoríte oči, trvá niekoľko minút, kým zaspíte. Následne prebiehajú štyri fázy spánku:

1. FÁZA - prvou fázou začína ľahký spánok a trvá zhruba desať minút. Vaše dýchanie a tep srdca sú pomalé.

2. FÁZA - v tejto fáze sa spomalia aj metabolické funkcie a zníži tlak krvi. Telo ukončuje ľahký spánok a začína vylučovať viac ľudského rastového hormónu. Ten je pre svalový rast kľúčový.

3. FÁZA - tretia fáza predstavuje tzv. hlboký spánok. Ten sa odštartuje asi 45 minút od zaspatia a počas neho sa spomaľujú aj mozgové vlny. Vtedy už vás nezobudí tak ľahko hluk. Do tela sa vylučuje ešte viac rastového hormónu a zvyšuje sa aj prúdenie krvi do svalov. Už prebieha ich zaceľovanie a budovanie nových svalových vlákien.

4. FÁZA - táto fáza je tá najhlbšia a dochádza počas nej k tzv. REM alebo paradoxnému spánku, ktorý začína po 90 minútach a vekom sa jeho dĺžka skracuje. Okrem toho, že počas neho dochádza k snívaniu, tiež sa dostáva do svalov viac kyslíka, ktorý pomáha odbúravať kyselinu mliečnu. Tiež dochádza k náprave mikro poškodení svalových vlákien.

Tieto štyri fázy sa opakujú dokola. REM spánok počas ôsmich hodín zažijeme typicky päťkrát. Ak by sme spali šesť hodín, zopakoval by sa len štyrikrát, a tým pádom by sme prišli o 20 % potenciálnej regenerácie svalov. Preto, ak chcete svaly, musíte pristupovať zodpovedne aj k spánku.





Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

co-su-to-elektrolyty-a-na-co-sluziaČo sú to elektrolyty a na čo slúžia? spalte-tuky-a-vyzerajte-uzasne-s-5-minutami-cvicenia-denne-a-prijemnou-masazouSpáľte tuky a vyzerajte úžasne – s 5 minútami cvičenia denne a príjemnou masážouco-je-to-svalova-pamatČo je to svalová pamäť? kolko-trva-schudnutie-5-kil-je-rychlost-chudnutia-vobec-dolezitaKoľko trvá schudnutie 5 kíl? Je rýchlosť chudnutia vôbec dôležitá? najpopularnejsie-clanky-roka-2017-o-zdraviNajpopulárnejšie články roka 2017 o zdraví
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
Propagujte svoju firmu na našom webe!
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist