Naberte svaly s DTP II. - Tréning k rastu svalovej hmoty
Tie najlepšie suplementy pre regeneráciu svalov
Naberte svaly s DTP I. - Výživa k rastu svalovej hmoty
Budujte svaly vďaka princípom Joe Weidera
Reklama
Zaujímavosti

Čo sa deje so svalmi počas ôsmich hodín spánku?

ikonkaVšade počúvate, že musíte dostatočne oddychovať a kvalitne späť na to, aby ste maximalizovali regeneráciu tela i svalový rast. Čo sa však vlastne počas spánku so svalmi deje? O tom sa viac dozviete na nasledujúcich riadkoch.

Je pravdou, že ak nespíte dostatočne dlho a hlboko, tak nezískate optimálne výsledky v svalovom raste. Vďaka zisteniu toho, čo sa deje so svalmi počas spánku, ľahšie pochopíte, prečo je spánok taký dôležitý.

Každý vie tú najpodstatnejšiu vec – počas spánku telo dostáva šancu sa zotavovať zo záťaže a pripravovať na ďalší deň. Ak teda trénujete, pomôže s potréningovou regeneráciou, teda aj procesmi, ktoré majú na svedomí rast svalovej hmoty.

Keď ľahnete do postele a zatvoríte oči, trvá niekoľko minút, kým zaspíte. Následne prebiehajú štyri fázy spánku:

1. FÁZA - prvou fázou začína ľahký spánok a trvá zhruba desať minút. Vaše dýchanie a tep srdca sú pomalé.

2. FÁZA - v tejto fáze sa spomalia aj metabolické funkcie a zníži tlak krvi. Telo ukončuje ľahký spánok a začína vylučovať viac ľudského rastového hormónu. Ten je pre svalový rast kľúčový.

3. FÁZA - tretia fáza predstavuje tzv. hlboký spánok. Ten sa odštartuje asi 45 minút od zaspatia a počas neho sa spomaľujú aj mozgové vlny. Vtedy už vás nezobudí tak ľahko hluk. Do tela sa vylučuje ešte viac rastového hormónu a zvyšuje sa aj prúdenie krvi do svalov. Už prebieha ich zaceľovanie a budovanie nových svalových vlákien.

4. FÁZA - táto fáza je tá najhlbšia a dochádza počas nej k tzv. REM alebo paradoxnému spánku, ktorý začína po 90 minútach a vekom sa jeho dĺžka skracuje. Okrem toho, že počas neho dochádza k snívaniu, tiež sa dostáva do svalov viac kyslíka, ktorý pomáha odbúravať kyselinu mliečnu. Tiež dochádza k náprave mikro poškodení svalových vlákien.

Tieto štyri fázy sa opakujú dokola. REM spánok počas ôsmich hodín zažijeme typicky päťkrát. Ak by sme spali šesť hodín, zopakoval by sa len štyrikrát, a tým pádom by sme prišli o 20 % potenciálnej regenerácie svalov. Preto, ak chcete svaly, musíte pristupovať zodpovedne aj k spánku.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

preco-niektori-ludia-reaguju-na-trening-horsie-ako-iniPrečo niektorí ľudia reagujú na tréning horšie ako iní?chcete-sa-dobre-vyspatChcete sa dobre vyspať?kedy-sa-lahsie-odolava-chutnemu-pokuseniuKedy sa ľahšie odoláva chutnému pokušeniu? chodza-ma-rovnaky-vplyv-na-zdravie-srdca-ako-behChôdza má rovnaký vplyv na zdravie srdca ako behsport-vs-sperky-skutocne-musime-odkladat-vsetky-ozdoby-pocas-sportovaniaŠport vs. šperky - skutočne musíme odkladať všetky ozdoby počas športovania?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Aj tu môžete propagovať svoju firmu!
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist