Naberte svaly s DTP II. - Tréning k rastu svalovej hmoty
Tie najlepšie suplementy pre regeneráciu svalov
Naberte svaly s DTP I. - Výživa k rastu svalovej hmoty
Budujte svaly vďaka princípom Joe Weidera
Reklama
Tréning

Tréning s bosými nohami. Je pri budovaní svalov efektívnejší?

ikonkaV tomto článku rozoberieme trochu zvláštnu, ale zaujímavú tému – tréning naboso. Mnoho kulturistov zo zlatej éry, vrátane Arnolda Schwarzeneggera, verilo, že tréning s bosými nohami mal niečo do seba.

Schwarzenegger často trénoval s bosými nohami a veril, že vďaka tomu stimuluje svaly k väčšiemu rastu. Je to však skutočne pravda? Môže len fakt, že cvičíte bosí, pomôcť vašej snahe budovať svalnaté telo?

Zaujímavé je, že vedci odhalili, že by vám skutočne stačilo len vyzuť si obuv a váš tréning sa zefektívni. Prečo? Lebo si zlepšíte stabilitu chodidiel, členkov a do akcie zapojíte viac stabilizačných svalov, ako keď trénujete v obuvi, ktorá to v tomto smere telu uľahčuje.

Vyskúšať si to môžete sami. Vyberme z cvikov dajme tomu výpady. Absolvujte ich najskôr v teniskách a potom naboso. Sami uvidíte, že je ich ťažšie vykonať len s bosými nohami. Ak tomu budete venovať pozornosť, zistíte, že zapojenie svalov je väčšie.

Výhody tréningu naboso

Hlavnou výhodou tréningu s bosými nohami ani nie je to, že zlepšuje efektivitu tréningu, ale to, že pomáha zlepšiť celkový stav chodidiel, členkov a biomechaniky celého tela. Potom je tu spomínané zvýšenie sily a stability svalov, tkanív a väzív, čo zároveň znižuje riziko zranení.

Spočiatku tento spôsob cvičenia síce môže robiť problémy s Achilovkou, ale v dlhodobom horizonte jej stav zlepšuje. Pomáha k nadobudnutiu lepšej koordinácie celého tela a takisto dá šancu chodidlám „dýchať“.

Nevýhody tréningu naboso

Nemôžeme ignorovať ani druhú stranu a treba spomenúť aj skutočnosti, ktoré nie sú až také pozitívne. Tréning bez tenisiek nie je vhodný pre moderné dynamické tréningy so šprintmi či pri behu na ulici. Môže to zároveň vyvolať u niektorých jedincov pocit neistoty, hlavne v preplnenej posilňovni.

Tiež je potrebný čas, aby ste si na takéto cvičenie zvykli. V počiatočnej fáze je preto tiež možné, že si preťažíte Achilovku a lýtka. Počas tohto obdobie tiež môžete pociťovať nižšiu výkonnosť, ako ste boli zvyknutí, keď ste cvičili s teniskami.

Cvičiť naboso alebo nie?

Zodpovedať túto otázku si musíte sami. Ak vám to bude vyhovovať, dajte tomu šancu. Ak vám nie je pohodlné vyzúvať sa medzi ľuďmi, tak cvičte v teniskách. Tréning naboso má však význam aspoň pokiaľ ide o tréning dolnej časti tela. Prináša so sebou viac výhod ako nevýhod, no treba mať na pamäti, že keď vám padne na nohu kotúč, bude to bolestivejšie. Ak sa teda rozhodnete pre tréning naboso, nepustite z rúk žiadnu činku...



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

naberte-svaly-s-dtp-ii-trening-k-rastu-svalovej-hmotyNaberte svaly s DTP II. - Tréning k rastu svalovej hmoty budujte-svaly-vdaka-principom-joe-weideraBudujte svaly vďaka princípom Joe Weiderasilovy-trh-alebo-premiestnenie-ktory-cvik-uprednostnitSilový trh alebo premiestnenie. Ktorý cvik uprednostniť?vyhody-ktore-prinasa-skakanie-cez-svihadloVýhody, ktoré prináša skákanie cez švihadlotrening-pre-skusenych-styrikrat-tyzdenne-cele-teloTréning pre skúsených: Štyrikrát týždenne celé telo
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Aj tu môžete propagovať svoju firmu!
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist