Pravda o počtoch opakovaní a ich úlohe pri raste svalov
Diétne nápoje? Toto robia vášmu telu
Postava ako Jennifer Aniston? Jej trénerka vám poradí
Tri dôvody, prečo v diéte využívať konopné semená
Reklama
Výživa

Kulturistické jedlá, ktoré by ste nemali ignorovať

ikonkaAk chcete budovať svaly, musíte v prvom rade vedieť, koľko musíte prijať kalórií, aby ste stimulovali rast. Určite už viete, že najdôležitejšie z makroživín sú bielkoviny. Netreba však zabúdať ani na kvalitné sacharidy a tuky.

Ak chcete budovať svaly efektívne, musíte jesť kulturistické jedlá, ktoré obsahujú všetky tri makroživiny a pritom nejde len o ich veľký, ale v prvom rade kvalitný zdroj. Za také sa dajú považovať nasledujúce potraviny, ktoré sme rozdelili do troch skupín:

Zdroje bielkovín

Aby ste naberali kvalitnú hmotu, mali by ste z jedál bohatých na bielkoviny vyberať v prvom rade tie, ktoré neobsahujú veľa tukov. Populárnymi voľbami sú kuracie a hovädzie mäso. Z hovädziny by ste však mali uprednostňovať chudšie druhy a z hydiny najmä kuracie prsia. Vhodné sú aj morčacie mäso či ryby (losos, tuniak), ktoré obsahujú tuky, ale zdravé.

Z živočíšnych zdrojov sú excelentné pre budovanie svalov aj vajcia či tvaroch, prípadne syr cottage. Z rastlinných druhov potom dominujú najmä strukoviny, či už ide o fazuľu, hrach alebo sóju.

Zdroje sacharidov

Sacharidy sú tiež potrebné, ale zradné. Treba sa vyhýbať bielym zdrojom jednoduchých sacharidov (napr. biele pečivo) a uprednostňovať komplexné druhy. Vhodne je poznamenať, že sacharidy by sa mali konzumovať skôr počas dňa, kedy sú cenným a využiteľným zdrojom energie.

Za najlepšie zdroje sacharidov možno považovať ovsené vločky, sladké zemiaky, hnedú ryžu, celozrnné produkty. Samozrejmosťou sú zelenina a ovocie, ktorého by sa však malo prijímať menej ako zeleniny.

Zdroje tukov

Tuky nie sú zlé, ak prichádzajú z vhodných zdrojov. Zdravé druhy tukov nájdeme v orechoch, avokáde, arašidovom masle, rybacom oleji či populárnom olivovom oleji. Je vhodnejšie ich prijímať z týchto zdrojov, ako z mastného mäsa.

Na záver treba podotknúť, že niekedy je ťažké získať potrebné živiny zo stravy. Platí to najmä o bielkovinách. Ak je to aj váš prípad, môžu sa vám hodiť doplnky výživy, ako je srvátkový proteín či kazeínový proteín. Prvý je ideálny pre ráno a po tréningu, druhý večer pred spaním.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

tri-dovody-preco-v-diete-vyuzivat-konopne-semenaTri dôvody, prečo v diéte využívať konopné semenánajrychlejsie-traviace-sa-sacharidy-pre-svalovy-rastNajrýchlejšie tráviace sa sacharidy pre svalový rast bez-masa-ale-chutne-inspirujte-sa-sendvicmi-plnymi-bielkovinBez mäsa, ale chutné. Inšpirujte sa sendvičmi plnými bielkovínako-vam-omega-3-mastne-kyseliny-pomozu-s-treningomAko vám Omega-3 mastné kyseliny pomôžu s tréningom? lepok-fakty-a-myty-ktore-ho-sprevadzajuLepok – fakty a mýty, ktoré ho sprevádzajú
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist