SlovakFitness.sk

Zdravie 08. 09. 2017

Zdriemnite si a tešte sa z týchto pozitívnych účinkov

ikonka
Kedy naposledy ste si popoludní zdriemli? Niekto to považuje za stratu času, no ak nezískate sedem až deväť hodín kvalitného hlbokého spánku, krátke zdriemnutie vám môže pomôcť. Prináša hneď niekoľko prospešných účinkov.

Vedecké štúdie už priniesli množstvo dôkazov o tom, že popoludňajšie zdriemnutie môže byť pre človeka pozitívne. Oči pritom potrebujete zavrieť len na niekoľko minút, aby ste čerpali napríklad aj tieto výhody:

1. Viac energie
Ľudia sa snažia dodať si energiu šálkou kávy. Popoludní už nemáme toľko energie, ale prirodzenou cestou, ako si ju zvýšiť, je pochopiteľne krátkym ľahkým spánkom. Ak si zdriemnete, budete sa cítiť energickejšie. Podľa vedcov tomu pritom stačí venovať len 10-15 minút. Tu je však na mieste varovanie – ak budete driemať dlhší čas, môžete naopak pociťovať zvýšenú únavu.

2. Menej stresu
Výskumy ukázali, že zdriemnutie znižuje krvný tlak, tep srdca i hladinu stresového hormónu kortizolu. Vďaka tomu budete uvoľnenejší a ak sa snažíte budovať svaly alebo chudnúť, vďaka nižšej hladinu tohto hormónu, budú tieto procesy prebiehať efektívnejšie. A tu je veľký rozdiel oproti „dobíjaniu bateriek“ kávou. Tá totiž hladinu kortizolu zvyšuje.

3. Podpora chudnutia
Chudnutie je podporené nie len nižšou hladinou kortizolu. Ak si zdriemnete na 15 až 20 minút, podľa vedcov sa dostanú hormóny grelín a leptín do rovnováhy, ktorá bude viesť k tomu, že vám nebude toľko chutiť jesť. To je už teda druhý spôsob, akým kratučký spánok podporí chudnutie či udržiavanie zdravej hmotnosti.

4. Podpora fyzického i duševného zdravia
Ak pravidelne nespíte sedem až osem hodín za noc, vyberá si to svoju zbraň na vašom zdraví. Našťastie, je možné to vykompenzovať, keď si zdriemnete na 15 až 20 minút. Vášmu mozgu pritom pomôže nadobudnúť koncentráciu a zlepšiť pamäť už päť až šesť minút.

V roku 2016 sme sa vás opýtali, či by ste privítali web alebo rubriku o osobnom rozvoji. 90,11 % z vás odpovedalo „áno“. Preto sme pre vás pripravili nový web Uspech.MNE.sk. Budeme radi, ak ho podporíte aj na Facebooku:



Nahlásiť chybu


Mohlo by vás zaujímať:
zapcha-ako-ju-riesit-a-ako-sa-jej-vyvarovatZápcha, ako ju riešiť a ako sa jej vyvarovať?6-strategii-ktore-vam-pomozu-bojovat-proti-akne6 stratégií, ktoré vám pomôžu bojovať proti aknézle-drzanie-tela-vas-ovplyvnuje-viac-ako-si-mysliteZlé držanie teľa vás ovplyvňuje viac, ako si myslíte4-1-tipov-pre-ludi-ktorych-trapi-strata-vlasov4+1 tipov pre ľudí, ktorých trápi strata vlasov nefunguje-vam-dobre-stitna-zlaza-prezradia-to-tieto-priznakyNefunguje vám dobre štítna žľaza? Prezradia to tieto príznaky
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist