Naberte svaly s DTP II. - Tréning k rastu svalovej hmoty
Tie najlepšie suplementy pre regeneráciu svalov
Naberte svaly s DTP I. - Výživa k rastu svalovej hmoty
Budujte svaly vďaka princípom Joe Weidera
Reklama
Motivácia

Rozhovor s fitness modelom Joeom Pittom

ikonkaNie je známy len z fitness magazínov, ale zo súťaží v kategórii Physique. Austrálčan Joe Pitt môže byť inšpiráciou pre začínajúcich aj pokročilých cvičencov. Ako sa dostal k cvičeniu a čo by vám poradil? Aj na to padne reč v nasledujúcom rozhovore.



Ako si sa dostal k cvičeniu?
Hrával som rugby v Austrálii a vo Veľkej Británii, takže som bol vždy fit a do posilňovne som chodil od mladosti. Zvykol som sedieť doma v obývačke na lavičke, kde som predkopával každý druhý deň, aby som si vybudoval silné nohy pre šport. Vtedy sme sa zameriavali na silové cviky a mňa to omrzelo, lebo som nevidel taký svalový rozvoj, aký som chcel. Snažil som sa preto robiť moje vlastné tréningy zamerané aj na svalový rast, nie len silu. Skončilo to tak, že som si viac užíval cvičenie ako rugby. Keď ma potom zranenie prinútilo ukončiť kariéru, zameral som sa na posilňovňu a stravu na 100 percent.

Aké chyby si robil ako začiatočník?
Väčšinou sa týkali výživy. Jednoducho som nerozumel ani základom. Všetka tá tvrdá práca v posilňovni je premárnená, ak cvičenie nepodporíte správnou výživou. Z tréningového hľadiska to bolo asi to, že som uprednostňoval váhy pred technikou.

Aké tipy by si dal niekomu, kto sa trápi s konzistentnosťou?
Musíte si uvedomiť, že výsledky neprídu hneď! Rozvíjať si stratégiu z krátkodobého i dlhodobého hľadiska bez nejakého cieľa spôsobí, že stratíte zmysel toho, o čo sa pokúšate. Konzistentnosť a motivácia vychádzajú z vás, pretože iba vy ste zodpovední za to, že pôjdete do posilňovne. Ja si pomáham tým, že si rok rozdelím na štyri bloky: 1 mesiac (neustále mám pred sebou krátkodobý cieľ), štvrťrok alebo polrok (strednodobý cieľ), rok (dlhodobý cieľ) a dva až tri roky, pri ktorých plánujem do budúcnosti.

Počúvaš počas cvičenia hudbu?
Všetko z elektronickej tanečnej hudby. Normálne počúvam Tiestov Clublife, nie je nič lepšie ako dobré nepumpovanie a energické melódie. Som tiež veľký fanúšik Bloc Party.

Na čo myslíš, keď sa snažíš namotivovať na posledné opakovanie?
Na kontrakciu... Rast za každú cenu! Chcem vyťažiť maximum z každého opakovania. Nedokážem odísť z posilňovne s vedomím, že som do toho nedal všetko. Ak nie som s niečím spokojný, urobím aj prácu navyše.

Ako plánuješ svoju výživu a tréning?
Výživa je pre mňa dosť jasná, pokiaľ ide o príjmy bielkovín, tukov a sacharidov. V tomto smere som dosť štruktúrovaný a tak sa mi to páči. Viem, čo moje telo potrebuje. Tréning plánujem vtedy, keď kráčam do posilňovne. Naplánujem si, čo chcem dosiahnuť, ale cviky, ktoré budem robiť, sú vždy zamerané na tú partiu, ktorú mám v daný deň odcvičiť.

Poznámka: Pitt rád posilňuje podľa metódy Neila Hilla nazvanej Y3T. V týždni absolvuje typicky štyri jednotky – chrbát s bicepsmi, hrudník s tricepsmi, stehná a ramená s lýtkami.

Na čo si najviac hrdý?
Na to, že som sa stal otcom, čo so sebou prinieslo nové výzvy a prispôsobenia, no stále som schopný udržať sa v kondícii. Ak to chcete, tak nie sú potrebné žiadne výhovorky a udržíte sa fit. Ak nechcete, tak si nájdete vždy nejaký hlúpy dôvod.

Robíš aj tradičnú objemovku alebo zostávaš vo forme celoročne?
Rád zostávam na úrovni 7 – 10 % tuku počas celého roka. Ľahšie sa tak udržiavam vo forme a pritom stále dokážem budovať čistú svalovú hmotu. Vďaka tomu sa môžem dostať veľmi rýchlo do formy vhodnej na fotenie alebo inú prácu súvisiacu s fitness.

Aké kardio robíš?
Tri alebo štyrikrát týždenne robím vysoko intenzívny intervalový tréning (HIIT), aby som sa udržiaval. Normálne ho robím na stacionárnom bicykli, veslárskom trenažéri alebo šprintujem s bremenom za mnou. Buď idem intervaly 30 sekúnd cvičenia a 30 sekúnd oddychu, alebo je to minúta a minúta. Cvičím 20 až 30 minút. Často sa aj prechádzam, ak to má pomôcť, ale nie na bežeckom páse.

Ako vyzerá tvoja strava?
Pre proteíny jem netučné červené mäso, lososa, biele ryby, kuracie prsia, vaječné bielky a srvátkový proteín. Tuky získavam z celých vajec, avokáda, mandľového masla a orechov. Na sacharidy mám sladké zemiaky, ryžu, ovsené vločky a WaxyMaize. Vlákninu získavam z každej možnej zelenej zeleniny.

Kto patrí medzi tvojich obľúbených športovcov, kulturistov alebo fitness modelov?
Ako u každého, je to Arnold Schwarzenegger. On ma pritiahol k tomuto športu. S jeho klasickou postavou a charizmou z toho urobil lákavú záležitosť. Potom som narazil na ľudí, ako Steve Cook, Lazar Angelo, Sadik Hadzovic a Mark Anthony, ktorí majú neskutočné postavy. Určite ma inšpirovali, lebo som videl, ako ďaleko môžem zájsť a že môžem dosiahnuť takú úroveň. Mimo posilňovne je to Bruce Lee, ktorý mal silnú myseľ i telesné schopnosti.

Aké suplementy využívaš?
(Okrem proteínu) je to Bela-Alanine CLA od Optimum Nutrition, multivitamíny, rybí olej, L-karnitín a Pure Carbs, ktoré si dávam počas cvičenia a po ňom.

Aké tri tipy by si dal ambicióznym cvičencom?
1. Konzistentnosť – ak chcete získal hocaké skutočné výsledky, musíte ju u seba aplikovať. Zlá strava a dva alebo tri dní v posilňovni nebudú stačiť. Zostavte si plán a držte sa ho!

2. Technika a kontrakcie svalov – nechajte svoje ego doma, pretože nakoniec aj tak nikomu nebude záležať na tom, koľko váhy vytlačíte, ak budete vyzerať vyrysovane vďaka tomu, že ste z každého opakovania vyťažili maximum.

3. Ťažké váhy – telo je veľmi odolné a prispôsobivé. Ak na seba nebudete stále tlačiť, tak si na to zvykne a dostane sa do módu, pri ktorom nebudete budovať žiadne nové svaly.

zdroj: CutAndJack



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

ako-ziskat-motivaciu-k-transformacii-svojho-telaAko získať motiváciu k transformácii svojho tela?sest-tipov-ako-udrzat-cvicenie-zabavne-a-pestreŠesť tipov, ako udržať cvičenie zábavné a pestré nesabotujte-svoje-mentalne-zdravieNesabotujte svoje mentálne zdravie! ako-eliminovat-pochybnosti-a-zvysit-si-sebavedomieAko eliminovať pochybnosti a zvýšiť si sebavedomie? meditacia-a-cvicenieMeditácia a cvičenie
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Aj tu môžete propagovať svoju firmu!
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist