Vypracujte si nohy týmito 5 cvikmi bez použitia činiek
Doplnky výživy, ktoré vám pomôžu v boji s vianočným priberaním
Sacharidy – sú zlé alebo dobré?
Pravda o počtoch opakovaní a ich úlohe pri raste svalov
Reklama
Výživa

Čokoláda. Môže vám pomôcť k väčším svalom?

ikonkaExistuje veľa dobrých jedál, ktoré vám komplikujú diétu. Sú lákadlom a ťažko sa im odoláva. Jedným z takých pokrmov je aj čokoláda. U nej sa však ukázalo, že môže k chudnutiu aj pomôcť. Naozaj. Môže vám však byť užitočná aj v prípade, že chcete nabrať nové svaly?

Reč samozrejme nie je o lacnej čokoláde s nižším podielom kakaa a vyšším podielom cukru. Reč je o kvalitnej tmavej čokoláde, ktorá podľa vedeckých štúdií pomáha prispievať k úbytku telesného tuku. To však nie je jej jediný prospešný fyzický účinok.

Silu tejto pochúťke dodáva látka epikatechín, ktorá sa radí medzi flavonoidy. Tie podporujú zdravie a výkonnosť. Čím tmavšia a menej spracovaná čokoláda je, tým viac týchto prírodných látok obsahuje.

Tmavá čokoláda vďaka tomu môže redukovať riziko mŕtvice, rakoviny či cukrovky a podporovať chudnutie. Pre nadšencov športovania a najmä posilňovania má aj tieto výhody:

1. Podporuje tok krvi a produkciu oxidu dusnatého
Epikatechín rozširuje krvné cievy, vďaka čomu nimi preteká krv lepšie, znižuje sa krvný tlak a zvyšuje fyzická výkonnosť. Vaše tréningy tak budú kvalitnejšie. Flavonoidy tiež podporujú produkciu oxidu dusnatého, ktorý okrem iného podporuje zotavovanie svalov po intenzívnom cvičení.

2. Zlepšuje svalovú vytrvalosť
Jedna štúdia na zvieratách ukázala, že epikatechín výrazne zvýšil vytrvalosť testovaných subjektov. Boli schopné urobiť viac cvikov a vykonávali ich dlhšie. Štúdia nebola vykonaná na ľuďoch, ale existujú predpoklady, že podobný efekt bude aj u nich.

3. Podporuje rast svalov i sily
Už aj vedci preukázali, že flavonoidy stimulujú produkciu folistatínu, čo vedie k zníženiu pôsobenia myostatínu. A keď je jeho hladina nižšia, prirodzene sa zvyšuje schopnosť tela budovať novú svalovú hmotu bez žiadnych negatívnych vedľajších účinkov.

4. Reguluje krvný cukor
Inzulín je kľúčový pri chudnutí i budovaní svalov. Ak ho máte príliš veľa, cukor sa ťažšie dostáva z krvného obehu, čo vedie k chorobám i k pomalšiemu zotavovaniu z tréningov, spomaľovaniu svalového rastu či spaľovanie tukov. Epikatechín ho má pod kontrolou a pomáha efektívnejšie dostávať cukor preč z krvi.

5. Podporuje produkciu testosterónu
Epikatechín dokáže stimulovať aj produkciu dvoch hormónov (gonadotropín stimulujúci a luteinizačný), ktoré vedú k silnejšej produkcii testosterónu. Ten je zodpovedný za zvýšený rast sily, výkonnosti, svalov i za zlepšenie sexuálnej výkonnosti.

A aké je vhodné množstvo tmavej čokolády? Denná dávka v rozmedzí 30 až 40 gramov je optimálna pre zdravotné účinky. Pre kulturistov je dostačujúce skonzumovať 50 až 100 gramov. Podmienkou v oboch prípadoch je, že čokoláda musí mať 70- až 85-percentný obsah kakaa.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

sacharidy-su-zle-alebo-dobreSacharidy – sú zlé alebo dobré? tri-dovody-preco-v-diete-vyuzivat-konopne-semenaTri dôvody, prečo v diéte využívať konopné semenánajrychlejsie-traviace-sa-sacharidy-pre-svalovy-rastNajrýchlejšie tráviace sa sacharidy pre svalový rast bez-masa-ale-chutne-inspirujte-sa-sendvicmi-plnymi-bielkovinBez mäsa, ale chutné. Inšpirujte sa sendvičmi plnými bielkovínako-vam-omega-3-mastne-kyseliny-pomozu-s-treningomAko vám Omega-3 mastné kyseliny pomôžu s tréningom?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist