Nemáte stojan na drepy? Nevadí, tu je riešenie!
Rozhovor s trénerom celebrít Diegom Sebastianom + ukážkový plán
5 rizík, ktoré hrozia každej žene s nedostatkom vitamínu D
Nečítate? Mali by ste začať. Toto sú výhody pravidelného čítania
Reklama
Tréning

Budujte svaly vďaka princípom Joe Weidera

ikonkaAk ste priaznivcom kulturistiky, tak už ste pravdepodobne počuli o osobe menom Joe Weider. Ide o jednu z najdôležitejších osobností, ktoré sa zaslúžili o rozvoj tohto a životného štýlu. Svojho času sa sám venoval cvičeniu, no potom sa preslávil ako zakladateľ časopisov i súťaže Mr. Olympia.

Weider vybudoval svoju postavu v časoch, kedy sa nevyužívali anabolické steroidy a doplnky výživy neboli tak rozšírené ako v súčasnosti. Počas svojej púte si všimol, že niektoré veci pomáhajú budovať svaly efektívnejšie a neskôr o tom písal aj vo svojich článkoch.

Medzi jeho princípy patrí:

1. Väčšie svalové skupiny majú prednosť pred menšími
Základným pravidlom Weidera bolo, že treba odcvičiť najskôr veľké svalové skupiny (stehná, chrbát, hrudník) a až potom tie menšie (lýtka, bicepsy, tricepsy). Veľké svaly totiž vyžadujú viac energie a je lepšie, ak ich absolvujete s väčším množstvom energie.

2. Koncentrujte sa na každé opakovanie
Weider veril, že sval najlepšie stimulujete, ak budete cviky vykonávať v celom rozsahu pohybu. Neustále pritom musíte mať kontrolu nad pohybom, čiže nevyužívať odrážanie či švihy. Preciťujeme natiahnutie i kontrakciu svalu.

3 Strečing je dôležitý
Strečing podporuje tok krvi do svalov, zvyšuje pružnosť a poskytuje kĺbom úľavu zo záťaže, ktorú im pripravujú stuhnuté svaly. Strečing je však dôležité robiť až po zahriati. Naťahovanie studených svalov by mohlo viesť k zraneniu.

4. Je lepšie sa cítiť dobre ako dobre vyzerať
„Otec kulturistiky“ bol odhodlaný podporovať ľudí v budovaní pekných postáv, ale nikdy estetiku nekládol pred zdravie. Tvrdil, že nepotrebujete riskovať svoje zdravie preto, aby ste vyzerali krajšie. Nedáva zmysel mať peknú postavu a nemať také zdravie, aby ste si ju mohli užiť.

5. Nevyhovárajte sa
Weider patril medzi vyťažených ľudí, ale na cvičenie si čas našiel a tvrdil, že ani ostatní by sa nemali na nedostatok času vyhovárať. Mali by ste sa starať o svoje telo. A ak ho chcete mať v špičkovej forme, potom to pre vás musí byť prioritou.

6. Zázračná tabletka neexistuje
Ak hľadáte svoj úspech v tabletke, tak ho v nej nenájdete. Nemôžete vybudovať svaly ani spáliť tuky len vďaka nejakému doplnku výživy. V prvom rade musíte poctivo cvičiť a postarať sa o svoju výživu. Doplnky sú len doplnkami, keď už máte všetko ostatné v poriadku.

Weider tiež prišiel s tréningovými tipmi, ktoré by mohli pomôcť aj vám. Napríklad, že pre budovanie svalov je optimálny počet opakovaní 8 až 12, no niekedy ich musíte prekvapiť aj väčším množstvom. Práve občasné menenie opakovaní i cvikov svaly zmätie, vďaka čomu dostanú ďalší podnet na rast.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

nemate-stojan-na-drepy-nevadi-tu-je-riesenieNemáte stojan na drepy? Nevadí, tu je riešenie! trening-hrudnika-zvyste-si-hmotu-predvycerpanim-a-vystavenimTréning hrudníka: Zvýšte si hmotu predvyčerpaním a vyšťavenímtajomstvo-2-az-5-sekund-ktore-vas-dovedie-k-vacsim-svalomTajomstvo 2 až 5 sekúnd, ktoré vás dovedie k väčším svalombolia-vas-krize-spevnite-si-gluteus-medius-a-znizte-aj-riziko-zraneniBolia vás kríže? Spevnite si gluteus medius a znížte aj riziko zranenísest-cvikov-ktore-vam-garantovane-prinesu-nove-svalyŠesť cvikov, ktoré vám garantovane prinesú nové svaly
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist