SlovakFitness.sk

Suplementy 18. 10. 2017

Tie najlepšie suplementy pre regeneráciu svalov

ikonka
Ak posilňujete pravidelne, niekoľkokrát do týždňa, musíte venovať pozornosť aj regenerácii svalov. Tie pri cvičení dostávajú zabrať, a tak potrebujú čas na to, aby sa zotavili.

Pre dostatočnú regeneráciu potrebujú svaly oddych, ale potrebnú dobu dokáže skrátiť aj správna suplementácia. Čím náročnejšie tréningy uplatňujete, tým je dôležitejšia. Aké doplnky výživy sú v tomto smere najlepšie?

1. Rozvetvené aminokyseliny BCAA
Aminokyseliny sú stavebnými blokmi bielkovín v tele. Telo ich potrebuje. Rozvetvené aminokyseliny BCAA sú preto mimoriadne dôležitým doplnkom výživy, ak sa chcete efektívne zotaviť z tvrdého tréningu. Zo stravy ich totiž dostatok neprijmete. Predchádzajú svalovému rozkladu a stimulujú rast nových svalových vlákien. Je dôležité ich prijať hneď po tréningu, no môžete ich užívať už počas neho.

2. Glutamín
Medzi mnohými výhodami glutamínu je schopnosť podporiť regeneráciu. V tomto smere ide o jeden z najlepších doplnkov výživy, pretože skracuje čas potrebný na zotavenie a je prospešný aj pre centrálny nervový systém. Je dôležité ho prijať hneď po tréningu, aby tiež predchádzal svalovej strate.

3. Srvátkový proteín s dostatkom sacharidov
V tomto prehľade nesmie chýbať ani srvátkový proteín. Dostatok bielkovín je totiž predpokladom rýchleho zotavenia svalov. A srvátka poskytuje rýchly zdroj bielkovín. Kvalitné proteíny pritom obsahujú aj vyššie spomenuté BCAA či glutamín! Už len pridať sacharidy, napríklad vo forme glukózy, a regenerácia začne tým správnym spôsobom.

4. Kreatín s beta-alanínom
Spojením kreatínu a beta-alanínu vzniká účinná kombinácia, ktoré nenapomáha len k rastu svalov a sily, ale aj k dodaniu energie a zefektívneniu regenerácie. Beta-alanín dokonca pomáha znižovať svalovú bolesť po intenzívnom cvičení.

5. Komplex vitamínov a minerálov
Sú síce podceňované, ale aj multivitamíny a minerálové komplexy sú pre regeneráciu dôležité. Vitamíny posilňujú imunitný systém, optimalizujú telesné funkcie, vrátane proteínovej syntézy, posilňujú kosti. Pre športovcov je z minerálov dôležitý najmä horčík, z vitamínov vitamíny C a D. Pri zotavovaní sa však zídu aj ostatné.

V roku 2016 sme sa vás opýtali, či by ste privítali web alebo rubriku o osobnom rozvoji. 90,11 % z vás odpovedalo „áno“. Preto sme pre vás pripravili nový web Uspech.MNE.sk. Budeme radi, ak ho podporíte aj na Facebooku:



Nahlásiť chybu


Mohlo by vás zaujímať:
vedlajsie-ucinky-spalovacov-tukovVedľajšie účinky spaľovačov tukov pat-doplnkov-vyzivy-ktore-by-ste-mali-uzivat-dennePäť doplnkov výživy, ktoré by ste mali užívať denne jednoduche-sposoby-ktorymi-zefektivnite-prijem-vitaminovJednoduché spôsoby, ktorými zefektívnite príjem vitamínov 5-veci-ktore-musite-zvazit-pred-kupou-proteinu5 vecí, ktoré musíte zvážiť pred kúpou proteínu garcinia-cambogia-o-aky-doplnok-vyzivy-ideGarcinia Cambogia – o aký doplnok výživy ide?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist