Ako vám Omega-3 mastné kyseliny pomôžu s tréningom?
Zväčšíte si svoje svaly dvojfázovým tréningom
Tréning legendy XIII. – Shawn Ray a tréning stehien
Lepok – fakty a mýty, ktoré ho sprevádzajú
Reklama
Motivácia

Päť tipov, ktoré vám pomôžu vybudovať sebadôveru

ikonkaVeľa úspešných ľudí, či už športovcov, umelcov, politikov alebo podnikateľov, dosiahlo svoj úspech aj vďaka tomu, že boli sebavedomí. So sebadôverou sa trápi veľa ľudí. Ak medzi nich patríte aj vy, prinášame vám kroky, ktorými si ju môžete zvýšiť.

Zdravá sebadôvera človeku pomáha zvládať úlohy alebo výzvy, ktoré pred ním stoja. Máte z niečoho obavy? Vyššia sebadôvera vám ich pomôže prekonať. Ak ju chcete mať skutočne vyššiu, dajte šancu týmto piatim tipom:

1. Buďte konkrétni
Akú sebadôveru máte pri činnostiach, ako je umývanie zubov či obúvanie ponožiek? Tú najväčšiu. Teraz sa vezmite určité situácie, pri ktorých by ste sa radi cítili sebavedomejšie. Urobte si zoznam a špecifikujte si na stupnici o 1 do 10, akú sebadôveru pri týchto činnostiach pociťuje aktuálne. Na základe toho budete vedieť usporiadať svojej priority a pracovať na nich.

2. Definujte si vlastný význam pojmu „sebadôvera“
Vyhraďte si asi 15-20 minút času, vezmite si jeden kancelársky papier a pero. Napíšte doň, čo pre vás znamená sebadôvera. Nepíšte žiadnu teóriu. Vyberte si situácie, ktoré vám robia problémy a napíšte si, ako by ste pri nich postupovali, keby ste boli 100% sebavedomí. Ako by ste konali? Čo by ste povedali? Ako by ste vyzerali? Ako by ste sa cítili? Pomôže vám to pochopiť, čo pre vás znamená pojem sebadôvera a budete vedieť, ako v budúcnosti v daných situáciách postupovať. Časom vás opustí aj strach.

3. Využite predstavivosť
Na podobnom princípe môžete postupovať aj so svojou predstavivosťou. Zavrite oči a predstavte si, že už máte po situácii, ktorá vo vás vyvoláva strach. Snažte sa predstaviť si to čo najpodrobnejšie. Neponáhľajte sa. Využívajte techniku vizualizácie každý deň až pokým nebudete mať problém. Najlepšie je to využívať hneď ráno.

4. Začnite pravidelne cvičiť
Verte, či nie, pravidelné cvičenie nemení len vaše telo, ale aj vašu myseľ. Keď budete posilňovať, budete si skrášľovať svoje telo, čo samé o sebe zvýši vašu sebadôveru. Cvičenie má však pozitívny vplyv aj na vaše pocity, pretože sa pri ňom vylučujú hormóny šťastia. Takisto, upevňuje zdravie. Budete odolnejší.

5. Vystúpte zo zóny pohodlia
Vytvorte si zoznám aktivít, ktoré by vás dostali zo zóny pohodlia. Môžu to byť malé aktivity, ktoré sú vám nepríjemne len trochu. Môže to byť aj jednoduchá konverzácia s neznámou osobou. Snažte sa tieto úlohy odškrtávať zo zoznamu. Keď zvládnete menej náročne, zvýšte ich zložitosť. Postupne si vybudujete sebadôveru, ktorá sa prenesie aj na iné oblasti.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

rozhovor-s-trenerom-celebrit-diegom-sebastianom-ukazkovy-planRozhovor s trénerom celebrít Diegom Sebastianom + ukážkový plántrapia-vas-pochybnosti-a-strach-takto-sa-ich-zbaviteTrápia vás pochybnosti a strach? Takto sa ich zbavíterozhovor-s-fitness-modelom-joeom-pittomRozhovor s fitness modelom Joeom Pittom ako-ziskat-motivaciu-k-transformacii-svojho-telaAko získať motiváciu k transformácii svojho tela?sest-tipov-ako-udrzat-cvicenie-zabavne-a-pestreŠesť tipov, ako udržať cvičenie zábavné a pestré
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Aj tu môžete propagovať svoju firmu!
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist