Inšpirujte sa tým, ako sa herec Ryan Reynolds udržiava vo forme
Štyri intenzívne tréningy bez potreby posilňovne
17 ľahkých spôsobov, ako si vytvoriť zdravšiu domácnosť
5 tréningov pre rozvoj hmoty vášho chrbta
Reklama
Tréning

Oklamte vaše svaly a donúťte ich znovu rásť

ikonkaV určitom bode sa stane, že väčšina kulturistov narazí na obdobie stagnácie. V ceste za vysnívaným telom je to vcelku bežné. Našťastie, ak nevidíte pokroky niekoľko týždňov či mesiacov, môžete ich znova objaviť vďaka klamstvu. Klamstvu, ktorým poctíte vaše svaly.

Prečo nastáva stagnácia? Jednoducho preto, lebo telo je adaptabilné a zvyklo si na záťaž, ktorej vo vašich tréningoch čelí. Nemá už ďalšie impulzy na rast. Preto ho musíte oklamať nasledujúcim tipmi, ktoré podporia svaly k novému rastu:

1. Zmeňte svoj tréningový program
Ak už dlhšie obdobie cvičíte rovnaký tréningový plán, mali by ste začať využívať nový. Telo potrebuje zmenu, aby prestalo stagnovať. Často nemusíte meniť úplne celý program, aj keď po štyroch až šiestich mesiacoch je to vhodné. Niekedy však stačí vymeniť len poradie cvikov. Ak cvičíte ťažké základné cviky ako prvé a izolované až po nich, skúste to vymeniť. Nebudete síce zdvíhať toľko váhy, ale vaše svaly dostanú aj tak nový impulz k rastu.

2. Urobte 50 opakovaní
Ak chcete budovať svaly, mali by ste sa držať 8-12 opakovaní, pri niektorých partách aj 15 či 20. Ak však chcete prekonať stagnáciu, pokojne môžete urobiť aj viac opakovaní – 50. Áno, môže to byť veľa, ale robiť toľko opakovaní u základného cviku, akým sú drepy, tlaky či mŕtve ťahy, stimuluje ľudský rastový hormón, ktorý vedie k rastu svalovej hmoty.

3. Zmeňte počty sérií
Mnohí cvičenci robia počas tréningu menej sérií z obavy, že by sa mohli pretrénovať. Trik je v tom, že občas môžete urobiť aj viac sérií. Ak bežne robíte štyri série jedného cviku, urobte ich desať až dvanásť. Telo na to nie je zvyknuté a zase bude mať pred sebou nový stimul. U ďalších cvikov v tréningu však počet už nemeňte.

4. Využite intenzifikačné techniky
Na prekonanie stagnácie sa hodia aj pokročilé intenzifikačné techniky, ktoré podnietia svaly k rastu. Ide napríklad o supersérie, gigantické série, zhadzované série, techniku rest-pause, predvyčerpanie svalov, „dvadsaťjednotky“, vynútené a negatívne opakovania a podobne.





Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

5-treningov-pre-rozvoj-hmoty-vasho-chrbta5 tréningov pre rozvoj hmoty vášho chrbtaako-co-najviac-znizit-potreningovu-bolest-svalovAko čo najviac znížiť potréningovú bolesť svalov?totalny-treningovy-program-pre-rychle-chudnutieTotálny tréningový program pre rýchle chudnutie chcete-ziskat-z-klukov-viac-robte-tieto-veciChcete získať z kľukov viac? Robte tieto veci budujte-svaly-s-jednoruckami-a-tymto-kruhovym-treningomBudujte svaly s jednoručkami a týmto kruhovým tréningom
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist