Nemáte stojan na drepy? Nevadí, tu je riešenie!
Rozhovor s trénerom celebrít Diegom Sebastianom + ukážkový plán
5 rizík, ktoré hrozia každej žene s nedostatkom vitamínu D
Nečítate? Mali by ste začať. Toto sú výhody pravidelného čítania
Reklama
Pre ženy

Prečo by mali ženy jesť viac tukov?

ikonka
NAPÍSALA Lucka
04. 11. 2017
Medzi energetickými potrebami mužského a ženského tela existujú rozdiely. Kým mužské telo má radšej za zdroj energie sacharidy, ženské uprednostňuje tuky. Vďaka ním máte preto väčšiu šancu vybudovať lepšiu postavu a podávať lepšie výkony.

Keď si budete najbližšie tvoriť svoj výživový plán, nezabudnite pri ňom zohľadniť aj túto skutočnosť. Ženy, ktoré sa venujú cvičeniu, budú ťažiť zo zvýšeného príjmu tukov z týchto dôvodov:

1. Ženské telo páli radšej tuky
Ľudské telo vie efektívne využívať za zdroj energie sacharidy aj tuky. Ktorú živinu využije, záleží najmä na úrovni aktivity a pohlaví. Štúdie ukazujú, že ženy majú nižší pomer respiračnej výmeny ako muži v aktivite s nízkou a vysokou intenzitou. Telo pritom využíva viac tuky práve pri nižšom pomere respiračnej výmeny.

2. Ženské hormóny zvyšujú využívanie tukov
Ženské pohlavné hormóny estrogén a progesterón majú na túto skutočnosť tiež svoj vplyv, pretože ovplyvňujú metabolizáciu tukov a sacharidov. Zvyšujú využívanie tukov počas cvičenia. Tento vplyv závisí aj od menštruačného cyklu. Vedci však nepreukázali, že by bol vplyv významne iný v odlišných obdobiach cyklu. Nemusíte teda počas neho výživu drasticky meniť.

3. Ženy majú viac medzisvalového tuku
Vedci tiež ukázali, že ženy majú viac zásob medzisvalového tuku, na ktorý sa telo spolieha počas dlhšieho cvičenia. To môže byť vysvetlené faktom, že ženy majú viac svalových vlákien typu I ako typu II. To by vysvetľovalo aj vyššiu aktivitu lipázy, ktorá pomáha spaľovať tento tuk.

Informácie, ktoré sú známe v súčasnosti naznačujú, že ženské telo je vybavené tak, aby zvládalo efektívne spracovávať tuk, a preto by sa mu ženy nemali strániť. Najmä tie, ktoré pravidelne cvičia, by ho mali prijímať dostatok.

Každá fyzicky aktívna žena by mala prijať denne asi 20 % kalórií z tukov. Ak je vaším cieľom 2000 kalórií, je to 44 gramov tuku. Uprednostňujte, samozrejme, zdravé zdroje, ako avokádo, orechy, semená, olivový olej a podobne.

zdroj: Bodybuilding.com



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

5-rizik-ktore-hrozia-kazdej-zene-s-nedostatkom-vitaminu-d5 rizík, ktoré hrozia každej žene s nedostatkom vitamínu D kompletny-trening-pre-kazdu-zenu-ktora-chce-byt-fitKompletný tréning pre každú ženu, ktorá chce byť fit dva-cviky-ktore-vam-pomozu-spevnit-a-vyrysovat-chrbatDva cviky, ktoré vám pomôžu spevniť a vyrysovať chrbáteva-mendes-sa-podelila-o-tajomstva-svojej-postavyEva Mendes sa podelila o tajomstvá svojej postavystyri-najlepsie-cviky-na-vybudovanie-lepsieho-zadkuŠtyri najlepšie cviky na vybudovanie lepšieho zadku
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Aj tu môžete propagovať svoju firmu!
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist