Nemáte stojan na drepy? Nevadí, tu je riešenie!
Rozhovor s trénerom celebrít Diegom Sebastianom + ukážkový plán
5 rizík, ktoré hrozia každej žene s nedostatkom vitamínu D
Nečítate? Mali by ste začať. Toto sú výhody pravidelného čítania
Reklama
Tréning

„Svalovica“ po joge? Pri poctivom cvičení pozícií sa zapotia aj silní chlapi!

ikonkaCvičenie jogy nepredstavuje len odriekanie mantier a pohojdávanie sa do rytmu ezoterickej hudby. Ak precvičujete jednotlivé cviky poctivo, svalová horúčka vás isto neminie.

Historicky nebola joga iba metódou cvičenia, ale predstavovala spôsob života. Jogíni sa venovali životnému štýlu, ktorý sa spájal nielen s meditačnými technikami, ale zahŕňal najmä učenie o správnych stravovacích a očistných návykoch, vzájomnej sociálnej interakcii a dôležitosti práce. Jej filozofia sa sústreďovala na dosiahnutie fyzického zdravia a duševnej rovnováhy, a preto sa jej s obľubou dnes venuje veľké množstvo ľudí.

A prečo je teda dobré venovať sa joge naplno?

1. Znižuje stres a zlepšuje náladu
Stres je druhým „menom“ dnešnej doby, a preto akýkoľvek spôsob ako sa ho zbaviť je vítaný. Základom je pohodlná podložka na cvičenie a meditácia môže začať. Joga používa rôzne meditačné techniky, ktoré vás naučia sústrediť sa iba na proces dýchania, čím sa vaša myseľ upokojí. No a pomocou správneho dýchania sa do vášho mozgu dostane viac kyslíka a tým sa cítite šťastnejší.

2. Znižuje riziko zranenia
Prostredníctvom jednotlivých cvikov jogy dokážete posilniť každý sval vášho tela. Joga je výnimočná najmä v tom, že pri cvičení veľa využíva samotnú váhu vášho tela a tak posilňujete svalstvo. Pozície ako vrana alebo strom vyžadujú maximálnu mieru sústredenia a zapojenie najmä vnútorného brušného svalstva. Dôležité je mať skutočne kvalitné podložky na jogu, ktoré sa vám nebudú pri náročných pozíciách šmýkať. Pretože spadnúť na nos celou váhou svojho tela nemusí byť až taká zábava ako sa môže zdať.

3. Pomáha zbaviť sa nadbytočných kíl
Jogíni veria, že obézni ľudia iba trpia nadbytočným stresom. No a keď sa vám podarí upokojiť myseľ a zbaviť sa stresu, odídu aj vaše kilá. Navyše ak sa zapojíte do tréningu power jogy, tak vaše kilá budú od vás priam utekať. Power joga je okrem bežných cvikov jogy obohatená aj o dynamiku a početné opakovania, ktoré vám pomôžu sa poriadne zapotiť.

4. Zvyšuje ohybnosť
Pokiaľ sa v predklone nedokážete dlaňami dotknúť podlahy, máte skrátené šľachy na nohách. No a cvičením jogy dokážete aj túto stuhnutosť postupne odstrániť. Cviky vám dokážu uvoľniť nielen napätie v nohách, ale aj chrbte, šiji a všade, kde je to potrebné. Postupným cvičením zistíte ako sa vaše telo stáva ohybnejším a váš chrbát bude menej trpieť bolesťami.

5. Ploché bruško už nebude iba snom
Mnohé ženy považujú za hlavný benefit cvičenia jogy práve ploché bruško. Pri jednotlivých pozíciách musíte zapájať najmä brušné svalstvo a tým sa tieto svaly trénujú. Najskôr sa vám spevní vnútorné svalstvo, a preto je výsledný efekt jogy oveľa trvalejší ako pri iných typoch cvičenia.

Čo potrebujem na cvičenie?

Základom je pohodlné oblečenie a kvalitná podložka na cvičenie.

karimatky

Poobzerajte sa na začiatok po overených predajcoch, ktorí vám pri výbere vhodnej podložky ochotne poradia. Jedným z nich je napríklad inSPORTline, kde nájdete nielen podložky, ale ku väčšine z nich dostanete i dopravu domov zdarma. inSPORTline ponúka okrem podložiek aj činky, posilňovacie lavice, a všetky stroje, ktoré by ste pri spevňovaní tela mohli potrebovať.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

nemate-stojan-na-drepy-nevadi-tu-je-riesenieNemáte stojan na drepy? Nevadí, tu je riešenie! trening-hrudnika-zvyste-si-hmotu-predvycerpanim-a-vystavenimTréning hrudníka: Zvýšte si hmotu predvyčerpaním a vyšťavenímtajomstvo-2-az-5-sekund-ktore-vas-dovedie-k-vacsim-svalomTajomstvo 2 až 5 sekúnd, ktoré vás dovedie k väčším svalombolia-vas-krize-spevnite-si-gluteus-medius-a-znizte-aj-riziko-zraneniBolia vás kríže? Spevnite si gluteus medius a znížte aj riziko zranenísest-cvikov-ktore-vam-garantovane-prinesu-nove-svalyŠesť cvikov, ktoré vám garantovane prinesú nové svaly
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist