Nemáte stojan na drepy? Nevadí, tu je riešenie!
Rozhovor s trénerom celebrít Diegom Sebastianom + ukážkový plán
5 rizík, ktoré hrozia každej žene s nedostatkom vitamínu D
Nečítate? Mali by ste začať. Toto sú výhody pravidelného čítania
Reklama
Tréning

Tajomstvo 2 až 5 sekúnd, ktoré vás dovedie k väčším svalom

ikonkaPauza počas opakovania je zaujímavá technika, ktorá nie je príliš rozšírená a pritom je mimoriadne efektívna. A práve dnes sa na toto tajomstvo budovania veľkých svalov pozrieme.

Každé opakovanie cviku je vykonávané v troch fázach: izometrickej, koncentrickej a excentrickej. Pri izometrickej s činkou nehýbeme, pri koncentrickej sa naše svaly skracujú a najčastejšie činku zdvíhame, pri excentrickej činku vraciame do počiatočnej polohy a svaly sa naťahujú.

Pri tejto technike je kľúčová excentrická fáza opakovania. Skúste ju vykonávať pomalšie a kontrolovane a zrazu pohyb pozastaviť. Ak vydržíte dve až päť sekúnd, zvýšite čas, počas ktorého bude sval pod napätím a teda aj jeho stimuláciu, ktorá povedie k väčšiemu svalovému rastu.

Táto technika niekoľkosekundovej prestávky v excentrickej fáze opakovania je natoľko efektívna, že dokáže vykompenzovať aj chyby, ktoré robíte v technike vykonávania cviku a ktoré vás inak uberajú o pokroky.

Zároveň touto technikou dokážete účinne popracovať na slabých častiach vášho opakovania. Áno, každý cvičenec má v určitej časti opakovania bod, v ktorom je slabý a ktorý znižuje cvičencov potenciál. Ak urobíte pauzu v tomto bode, slabé miesto sa zosilní a hore pôjde aj vaša celková sila.

Ďalšou výhodou tejto techniky je, že umožňuje väčšiu svalovú aktiváciu, zlepšuje svalovú stabilitu a skvalitňuje prepojenie vaše mysle s činnosťou svalov – lepšie precítite natiahnutie i kontrakciu svalu. Keď pohyb prerušíte, je zrejmé, že vaša koncentrácia bude smerovať plne do vykonávania cviku.

Tento trik môžete využiť pri každom opakovaní série, ale môžete ich aj striedať – urobíte jedno štandardné opakovanie a následne jedno s tohto technikou. Niektorí kulturisti ho napríklad využívajú v prvej polovici série a druhú absolvujú bežne. Táto technika je pre skúsených cvičencov a tí už budú vedieť, ako si ju zaviesť do tréningu...



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

nemate-stojan-na-drepy-nevadi-tu-je-riesenieNemáte stojan na drepy? Nevadí, tu je riešenie! trening-hrudnika-zvyste-si-hmotu-predvycerpanim-a-vystavenimTréning hrudníka: Zvýšte si hmotu predvyčerpaním a vyšťavenímbolia-vas-krize-spevnite-si-gluteus-medius-a-znizte-aj-riziko-zraneniBolia vás kríže? Spevnite si gluteus medius a znížte aj riziko zranenísest-cvikov-ktore-vam-garantovane-prinesu-nove-svalyŠesť cvikov, ktoré vám garantovane prinesú nové svalytrening-na-strojoch-tri-dni-k-vacsim-svalomTréning na strojoch: Tri dni k väčším svalom
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Aj tu môžete propagovať svoju firmu!
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist