Pravda o počtoch opakovaní a ich úlohe pri raste svalov
Diétne nápoje? Toto robia vášmu telu
Postava ako Jennifer Aniston? Jej trénerka vám poradí
Tri dôvody, prečo v diéte využívať konopné semená
Reklama
Výživa

Ako vám Omega-3 mastné kyseliny pomôžu s tréningom?

ikonkaOmega-3 mastné kyseliny si človek nevie v tele syntetizovať, ale sú dôležité pre ľudský metabolizmus. Práve preto je kľúčové ich zo stravy získavať dostatok. Ich vplyv na zdravie je pozitívny, no veľa z nich získajú aj tí, ktorí sa venujú pravidelnému cvičeniu.

Nie len oči, mozog či srdce ťažia z omega-3 mastných kyselín, ktoré okrem doplnkov výživy nájdeme v tučných rybách, orechoch, semenách, avokáde či rôznych druhoch olejov (ľanový, repkový, sójový...). Ak ich budete prijímať dostatok, môžete sa tešiť aj na tieto účinky súvisiace so svalmi:

1. PODPORUJÚ PROTEÍNOVÚ SYNTÉZU
Keď cvičíte s činkami, svalové vlákna sa poškodia a telo ich musí zaceliť. Vtedy dochádza k proteínovej syntéze v svalových bunkách, ktorá to umožní. Je najefektívnejšia v mladom veku, kedy s ňou nie sú žiadne problémy. Jej efektivita však vekom klesá, a práve vtedy, v období najmä po štyridsiatke, sa hodia omega-3 mastné kyseliny, ktoré zvyšujú citlivosť buniek na vplyv inzulínu a aminokyselín vedúcich k budovaniu novej svalovej hmoty.

2. POMÁHAJÚ S REGENERÁCIOU SVALOV
Omega-3 mastné kyseliny majú protizápalové účinky. Táto vlastnosť sa zíde po ťažkom tréningu, pretože dôjde k tlmeniu zápalového procesu a tým sa aj zredukuje potenciálna svalová bolesť, ktorá by sa mohla u vás objaviť nasledujúci deň po cvičení. Vedci dokonca zistili, že omega-3 mastné kysliny nie len znižujú bolesť svalov, ale aj ich tuhosť.

3. PODPORUJÚ SILU SVALOV
Vedci zistili, že konzumácie omega-3 mastných kyselín je spojená so silou úchopu. Čím viac ich sledované subjekty prijali, tým bol ich úchop silnejší. Ďalšia štúdia ukázala, že starší ľudia, ktorí užívali omega-3 mastné kyselina a posilňovali, mali väčšiu silu počas tréningu ako tí, ktorí ich neužívali.

4. ZLEPŠUJÚ REAKČNÝ ČAS
Najmä pokiaľ sa venujete nejakému športu, zíde sa vám ďalšia užitočná vlastnosť omega-3 mastných kyslín, ktorou je zlepšenie reakčného času. Vedci to dokázali niekoľkými štúdiami. Predpokladom je, že to súvisí s tým, že omega-3 mastné kyseliny zlepšujú stav membrán, vrátane tých v nervových a svalových bunkách. Rýchlejšie sa tak prenášajú telom signály z mozgu až do svalov.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

tri-dovody-preco-v-diete-vyuzivat-konopne-semenaTri dôvody, prečo v diéte využívať konopné semenánajrychlejsie-traviace-sa-sacharidy-pre-svalovy-rastNajrýchlejšie tráviace sa sacharidy pre svalový rast bez-masa-ale-chutne-inspirujte-sa-sendvicmi-plnymi-bielkovinBez mäsa, ale chutné. Inšpirujte sa sendvičmi plnými bielkovínlepok-fakty-a-myty-ktore-ho-sprevadzajuLepok – fakty a mýty, ktoré ho sprevádzajúmali-by-ste-vediet-dieta-s-vysokym-obsahom-soli-zvysuje-hladMali by ste vedieť: Diéta s vysokým obsahom soli zvyšuje hlad
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist