SlovakFitness.sk

Zaujímavosti 26. 11. 2017

Akými spôsobmi zvyšuje cvičenie sebadôveru?

ikonka
Všetci vieme, že pravidelné cvičenie má pozitívny vplyv na naše zdravie. Jeho účinky však nie sú len fyzické, ale aj mentálne. Okrem toho, že dokáže zlepšiť náladu, podporuje aj sebavedomie. A to môže byť pre väčšinu ľudí dobrá vec.

Keď sa človek cíti sebaisto, cíti sa emocionálne lepšie a to sa odzrkadlí aj na kvalite jeho života, správaní a vzťahoch, či už pracovných alebo súkromných. Akými spôsobmi však cvičenie pomáha? Týmito ôsmimi:

1. Kontrola hmotnosti - ak pravidelne cvičíte a podporíte to zdravou výživou, pravdepodobne ste štíhli. A čím lepšie vyzerá vaše telo v zrkadle, tým istejšie sa samozrejme cítite.

2. Lepšia nálada - cvičenie vplýva na uvoľňovanie serotonínu a dopamínu, ktoré zlepšujú náladu jedinca a znižujú nervozitu a stres. Lepšia nálada sa odrazí aj na vyššej sebadôvere.

3. Silné srdce - cvičenie posilňuje aj srdce a znižuje riziko ochorení s ním súvisiacich. Čím menej zdravotných chorôb človeka postretne, tým menej pocitov menejcennosti nadobudne.

4. Lepšia kondícia - pravidelným cvičením získavate kondíciu, ktorá vám pomôže prekonávať prekážky v bežnom živote. Ľahšie budú pre vás rôzne fyzické činnosti, čo vzbudí pocity toho, že ste schopnejší.

5. Vyššia energia - ak vám chýba energia, neurobíte veľa vecí a to sa odrazí na vašich pocitoch. Ak máte dostatok energie a ste produktívni, cítite sa lepšie, sebavedomejšie. Cvičenie telu energiu dodáva.

6. Lepší spánok - pravidelným cvičením sa zlepšuje aj kvalita spánku. Ten je dôležitý pre fyzické i duševné zdravie a je jedným z hlavných faktorov toho, ako sa cítite. Ak sa nevyspíte, nebudete si dostatočne veriť pred skúškou či pracovným stretnutím.

7. Mentálny reštart - cvičenie vám umožní prečistiť myseľ. Je to forma meditácie a dokáže vám zmeniť vyhliadky z pesimistických na pozitívne. Tiež zlepšuje koncentráciu.

8. Pocity sebazdokonaľovania - cvičenie je len o jednej osobe – o vás. A keď vidíte, že vďaka nemu robíte pokroky, budete mať pocit úspechu. Ak cvičíte dlhodobo, viete, že ste disciplinovaní, usilovní a starostliví. To vám dodá veľkú dávku sebaistoty.

V roku 2016 sme sa vás opýtali, či by ste privítali web alebo rubriku o osobnom rozvoji. 90,11 % z vás odpovedalo „áno“. Preto sme pre vás pripravili nový web Uspech.MNE.sk. Budeme radi, ak ho podporíte aj na Facebooku:



Nahlásiť chybu


Mohlo by vás zaujímať:
top-3-hodinky-suunto-ktore-vas-nezruinujuTOP 3 hodinky Suunto, ktoré vás nezruinujúako-dlho-trva-kym-u-vas-nastupi-pretrenovanieAko dlho trvá, kým u vás nastúpi pretrénovanie? idealna-dlzka-zdriemnutia-preco-by-ste-ho-mali-zaradit-do-zivotaIdeálna dĺžka zdriemnutia. Prečo by ste ho mali zaradiť do života?co-je-lepsie-pre-regeneraciu-sauna-alebo-ladovy-kupelČo je lepšie pre regeneráciu, sauna alebo ľadový kúpeľ?ako-dlho-musite-cvicit-aby-ste-obmedzili-riziko-depresieAko dlho musíte cvičiť, aby ste obmedzili riziko depresie?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Magazín úspechu
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist