Pravda o počtoch opakovaní a ich úlohe pri raste svalov
Diétne nápoje? Toto robia vášmu telu
Postava ako Jennifer Aniston? Jej trénerka vám poradí
Tri dôvody, prečo v diéte využívať konopné semená
Reklama
Suplementy

Aký je rozdiel medzi srvátkovým a sójovým proteínom? Čo získate ich spojením?

ikonkaV segmente proteínových doplnkov výživy kraľujú srvátkové proteíny, ktoré si svoje výsostné postavenie vydobyli svojím vplyvom na budovanie svalovej hmoty. Existujú však aj iné druhy a jedným z nich je proteín sójový.

Srvátkový proteín má perfektné zloženie, ktorým učaruje tým, ktorí budujú svaly. Trávi sa rýchlo, a preto je využívaný najmä po cvičení. Sójový proteín je často považovaný za „ženský“, pretože s ním svaly tak rýchlo nevybudujete. Napriek tomu je však pomerne populárny.

Teraz sa na tieto dva druhy proteínových suplementov pozrieme trošku podrobnejšie. Čo je pre každý z nich charakteristické?

Sójový proteín

Sójový proteín je extraktom zo sójových bôbov, ktoré sa využívali v strave viac ako päťtisíc rokov. Sója je jediná rastlina, ktorá obsahuje všetky dôležité aminokyseliny, ktoré sú potrebné na rast a udržiavanie svalovej hmoty.

Viacero štúdií však ukázalo, že sójový proteín zvyšuje hladinu ženského pohlavného hormónu estrogénu, kým ten mužský, testosterón, znižuje. To je samozrejme z hľadiska budovania svalovej hmoty negatívom.

Je tu však jeden háčik. Existujú totiž aj štúdie, ktoré tieto závery vyvracajú. Tie novšie tvrdia, že tento efekt na hormóny skutočný nie je a aj sójový proteín prispieva k budovaniu svalov. Dokonca niektoré tvrdia, že medzi nim a srvátkovým proteínom nie je podstatný rozdiel.

Srvátkový proteín

Srvátkový proteín sa získava z vedľajších produktov, ktoré vznikajú pri výrobe syrov. Je to jeden z dvoch prirodzených druhov bielkovín, ktoré nájdeme v mlieku, syre či jogurtoch. Okrem vplyvu na rast svalovej hmoty znižuje aj chuť do jedla.

Existuje niekoľko rozšírených typov srvátkového proteínu – hydrolyzáty, izoláty a koncentráty. Okrem ceny sa líšia objemom bielkovín a zložením, ktoré ovplyvňuje rýchlosť trávenia bielkovín. Najrýchlejšie sa trávi hydrolyzát, ktorý obsahuje minimum sacharidov, tukov i laktózy. Najpomalšie koncentrát.

Pozri aj: Poznáte odlišné druhy mliečnych proteínov?

Získame niečo ich kombináciou?

Dá sa spojiť srvátkový proteín so sójovým? Dá! Táto kombinácia spolu pracuje veľmi dobre. Oba zvýšia váš potenciál svalového rastu. Vďaka srvátke získate proteíny veľmi rýchlo a vďaka sóji nimi bude telo zásobene aj neskôr.

Doplnenie srvátkového proteínu sójovým tiež bude mať vplyv na urýchlenie regenerácie vďaka vyššiemu obsahu arginínu a glutamínu. Takisto má aj pozitívny účinok napríklad pri predchádzaní rakoviny prostaty. Nemusíte sa ich kombinácii teda strániť.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

pat-suplementov-pre-rychly-narast-svalovej-hmotyPäť suplementov pre rýchly nárast svalovej hmoty kolko-proteinov-by-ste-mali-denne-vypitKoľko proteínov by ste mali denne vypiť? tie-najlepsie-suplementy-pre-regeneraciu-svalovTie najlepšie suplementy pre regeneráciu svalovdoplnky-vyzivy-vs-anabolicke-steroidyDoplnky výživy vs. anabolické steroidytri-chyby-v-suplementacii-ktore-brzdia-vas-svalovy-rastTri chyby v suplementácii, ktoré brzdia váš svalový rast
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist