Dajte zbohom ochabnutým rukám! Skúste tieto skvelé cviky
Nefunguje vám dobre štítna žľaza? Prezradia to tieto príznaky
Ako vám obohatia tréning športové hodinky?
Tréning legendy XVI. – Shawn Ray a tréning nôh
Reklama
Tréning

Päť vecí, ktoré musíte urobiť, ak vám nerastú svaly

ikonkaDlho sa vám darilo budovať novú svalovú hmotu a dlho ste získavali novú silu. Potom to však všetko zastalo a ste frustrovaní. Nebojte sa. Stáva sa to a je to vcelku bežné. Čo musíte urobiť, aby ste znova naštartovali proces budovanie svalovej hmoty a sily?

To, že sa pokroky zastavili, neznamená, že už ich nebudete nikdy robiť. Existuje niekoľko spôsobov, akými naštartovať opätovný rast. Prinášame vám päť tipov, ktoré vám v tejto situácii môžu pomôcť:

1. ZNÍŽTE DOČASNE INTENZITU
Mnohým cvičencom pomôže, keď na určitý čas, týždeň, dva či mesiac, zvoľnia tempo svojho tréningu. Znížia váhy a zamerajú sa skôr na techniku cvičenia a precítenie svalov. Pri ťažkých váhach totiž často už upúšťame od správnej techniky, a tým pádom sa oberáme aj o kvalitnú svalovú stimuláciu. Iným pomôže, aj keď si na týždeň či dva dajú od cvičenia pauzu úplne. Takáto pauza by mala prísť aspoň dvakrát do roka.

2. VYBERTE SI NOVÝ TRÉNING
Telo si dokáže na záťaž zvyknúť, a tak pre nové stimuly potrebujete nový tréning. Vyberte si ho a držte sa ho minimálne tri mesiace. Ak budú výsledky prichádzať aj ďalej, cvičte ho aj dlhšie. Najlepšie pre posúdenie účinnosti tréningového programu je všetko si zapisovať. Pamätajte však, že ani časté menenie tréningov nie je ideálne.

Pozri aj:
Tréningové plány

3. VYSKÚŠAJTE POKROČILÉ METÓDY
Ak nie ste pripravení na zníženie prestávku alebo nový tréning, môžete ten pôvodný skúsiť vylepšiť pokročilými technikami zameranými na zvýšenie intenzity. Medzi ne možno zaradiť napríklad prerušované (rest-pause) série, zhadzované série, super- a gigantické série, princíp predvyčerpania svalov a podobne.

Pozri aj:
Techniky budovania svalov, o ktorých ste možno nepočuli
Dodajte tréningu intenzitu rest-pause sériami

4. SKONTROLUJTE SI SVOJU STRAVU
Cvičenie na svalový rast nestačí. Musíte prijímať aj dostatočné množstvo kalórií a bielkovín. Kalórií musíte prijať viac ako ich zo seba vydáte. A koľko bielkovín musíte prijať? Aby vám zaistili svalový rast, odporúča sa prijať minimálne 1,5 gramu na kilogram hmotnosti cvičenca, ideálne však aspoň dva gramy na kilogram hmotnosti.

Pozri aj:
Koľko bielkovín potrebujete?
Jedzte správne množstvo kalórií

5. DAJTE ŠANCU KREATÍNU
Ak ste ešte nikdy nevyskúšali kreatín, dajte mu šancu a uvidíte, že vám pomôže prekonať stagnáciu. Tento suplement vám pomôže o trošku zvýšiť vašu silu, čo sa prejaví väčšou stimuláciou svalov a tým aj stimuláciou ich rastu. Na trhu existuje mnoho druhov, tým základným a najoverenejším je kreatín monohydrát.





Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

ako-vam-obohatia-trening-sportove-hodinkyAko vám obohatia tréning športové hodinky? 18-veci-ktore-su-dokazom-toho-ze-vas-trening-funguje18 vecí, ktoré sú dôkazom toho, že váš tréning funguje!jednoduche-20-minutove-treningy-bruchaJednoduché 20-minútové tréningy bruchaurobte-tieto-veci-a-trening-bude-pre-vas-lahsiUrobte tieto veci a tréning bude pre vás ľahší vypracujte-si-naraz-biceps-i-triceps-tymto-treningomVypracujte si naraz biceps i triceps týmto tréningom
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
Propagujte svoju firmu na našom webe!
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist