SlovakFitness.sk

Výživa 05. 12. 2017

Najrýchlejšie tráviace sa sacharidy pre svalový rast

ikonka
Sacharidy sú pre ľudské telo ako palivo, poskytujú energiu a regulujú hladinu cukru v krvi. Potrebujeme ich pre efektívny tréning i pre maximalizovanie výsledkov, ktoré poctivým cvičením chceme získať.

V súčasnosti sú moderné nízkosacharidové diéty, ale pokiaľ chcete budovať svaly, sacharidom sa vyhýbať nemôžete. Dôležité sú najmä v okolí tréningu. Počas neho a po ňom sú pritom najlepšie rýchlo stráviteľné druhy, ktoré sú zdrojom okamžitej energie. Najlepšie pritom sú:

1. Dextróza
Ide o najjednoduchšiu formu cukru, a preto je aj populárna medzi kulturistami – absorbuje sa veľmi rýchlo s priamym smerovaním do krvi. Dobre sa rozpúšťaj v tekutinách, preto sa často pridáva do proteínových nápojoch po cvičení. Počas dlhšieho cvičenia veľmi rýchlo dopĺňa potrebnú energiu. Väčšinu sa využíva v práškovej forme, ale dá sa nájsť aj v zemiakoch a sladkostiach. Jedlom by sa však nahrádzať nemala.

2. Maltodextrín
Aj „malta“ je medzi cvičencami obľúbená, pretože ide o ďalší veľmi rýchlo sa stráviteľný cukor. Absorbuje sa rovnako ako dextróza priamo do krvného obehu, a tak poskytujú okamžitú energiu. Tiež ju možno nájsť v rôznych jedlách (ďatle, med, ryža), ale odporúča sa ju využívať vo forme doplnku výživy.

3. Vitargo
Vitargo je vedecky overená a patentovaná sacharidová zmes vytvorená zo špeciálnej zložky škrobu, a tak je stabilná aj vo vode. Nestrávi sa až tak rýchlo ako skôr uvedené druhý jednoduchých sacharidov, ale poskytuje dlhšie trvajúcu energiu, a preto je veľmi užitočná aj pred tréningom. Svoj úžitok však nájde aj počas dlhšieho tréningu a po ňom.

4. Voskový kukuričný škrob
Medzi doplnkami výživy ho zaregistrujete pod vábnejším anglickým názvom Waxy Maize. Tento sacharid obsahuje veľké množstvo rozvetveného škrobu amylopektínu, ktorý pomáha obnoviť hladinu glykogénu v tele. Kukuričný škrob sa rýchlo absorbuje a pritom neobsahuje žiaden cukor. Preto je ideálny pre ľudí, ktorí sú na cukor citliví.

5. Fruktóza
Prirodzene sa vyskytuje v mede a ovocí. Je medzi ľuďmi populárna, ale neabsorbuje sa tak rýchlo ako vyššie spomínané cukry, pretože sa musí zmetabolizovať v pečeni. Výhodou je, že sa dá pohodlne získať aj zo stravy, nevýhodou, že sa jej nadbytok pomerne ľahko ukladá vo forme tuku. Ak ju však získavate z ovocia, získate viacero zdraviu prospešných látok, vrátane vlákniny.

V roku 2016 sme sa vás opýtali, či by ste privítali web alebo rubriku o osobnom rozvoji. 90,11 % z vás odpovedalo „áno“. Preto sme pre vás pripravili nový web Uspech.MNE.sk. Budeme radi, ak ho podporíte aj na Facebooku:



Nahlásiť chybu


Mohlo by vás zaujímať:
chcete-podporit-chudnutie-skuste-vlasske-orechyChcete podporiť chudnutie? Skúste vlašské orechy tieto-jedla-by-do-ust-pravy-sportovec-nedalTieto jedlá by do úst pravý športovec nedal 8-sposobov-akymi-vplyvaju-bielkoviny-na-chudnutie8 spôsobov, akými vplývajú bielkoviny na chudnutie5-druhov-ovocia-ktore-by-ste-mali-jedavat-casto5 druhov ovocia, ktoré by ste mali jedávať často je-nizkosacharidova-vysokotucna-dieta-lepsia-ako-nizkotucnaJe nízkosacharidová, vysokotučná diéta lepšia ako nízkotučná?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist