Pravda o počtoch opakovaní a ich úlohe pri raste svalov
Diétne nápoje? Toto robia vášmu telu
Postava ako Jennifer Aniston? Jej trénerka vám poradí
Tri dôvody, prečo v diéte využívať konopné semená
Reklama
Výživa

Najrýchlejšie tráviace sa sacharidy pre svalový rast

ikonkaSacharidy sú pre ľudské telo ako palivo, poskytujú energiu a regulujú hladinu cukru v krvi. Potrebujeme ich pre efektívny tréning i pre maximalizovanie výsledkov, ktoré poctivým cvičením chceme získať.

V súčasnosti sú moderné nízkosacharidové diéty, ale pokiaľ chcete budovať svaly, sacharidom sa vyhýbať nemôžete. Dôležité sú najmä v okolí tréningu. Počas neho a po ňom sú pritom najlepšie rýchlo stráviteľné druhy, ktoré sú zdrojom okamžitej energie. Najlepšie pritom sú:

1. Dextróza
Ide o najjednoduchšiu formu cukru, a preto je aj populárna medzi kulturistami – absorbuje sa veľmi rýchlo s priamym smerovaním do krvi. Dobre sa rozpúšťaj v tekutinách, preto sa často pridáva do proteínových nápojoch po cvičení. Počas dlhšieho cvičenia veľmi rýchlo dopĺňa potrebnú energiu. Väčšinu sa využíva v práškovej forme, ale dá sa nájsť aj v zemiakoch a sladkostiach. Jedlom by sa však nahrádzať nemala.

2. Maltodextrín
Aj „malta“ je medzi cvičencami obľúbená, pretože ide o ďalší veľmi rýchlo sa stráviteľný cukor. Absorbuje sa rovnako ako dextróza priamo do krvného obehu, a tak poskytujú okamžitú energiu. Tiež ju možno nájsť v rôznych jedlách (ďatle, med, ryža), ale odporúča sa ju využívať vo forme doplnku výživy.

3. Vitargo
Vitargo je vedecky overená a patentovaná sacharidová zmes vytvorená zo špeciálnej zložky škrobu, a tak je stabilná aj vo vode. Nestrávi sa až tak rýchlo ako skôr uvedené druhý jednoduchých sacharidov, ale poskytuje dlhšie trvajúcu energiu, a preto je veľmi užitočná aj pred tréningom. Svoj úžitok však nájde aj počas dlhšieho tréningu a po ňom.

4. Voskový kukuričný škrob
Medzi doplnkami výživy ho zaregistrujete pod vábnejším anglickým názvom Waxy Maize. Tento sacharid obsahuje veľké množstvo rozvetveného škrobu amylopektínu, ktorý pomáha obnoviť hladinu glykogénu v tele. Kukuričný škrob sa rýchlo absorbuje a pritom neobsahuje žiaden cukor. Preto je ideálny pre ľudí, ktorí sú na cukor citliví.

5. Fruktóza
Prirodzene sa vyskytuje v mede a ovocí. Je medzi ľuďmi populárna, ale neabsorbuje sa tak rýchlo ako vyššie spomínané cukry, pretože sa musí zmetabolizovať v pečeni. Výhodou je, že sa dá pohodlne získať aj zo stravy, nevýhodou, že sa jej nadbytok pomerne ľahko ukladá vo forme tuku. Ak ju však získavate z ovocia, získate viacero zdraviu prospešných látok, vrátane vlákniny.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

tri-dovody-preco-v-diete-vyuzivat-konopne-semenaTri dôvody, prečo v diéte využívať konopné semenábez-masa-ale-chutne-inspirujte-sa-sendvicmi-plnymi-bielkovinBez mäsa, ale chutné. Inšpirujte sa sendvičmi plnými bielkovínako-vam-omega-3-mastne-kyseliny-pomozu-s-treningomAko vám Omega-3 mastné kyseliny pomôžu s tréningom? lepok-fakty-a-myty-ktore-ho-sprevadzajuLepok – fakty a mýty, ktoré ho sprevádzajúmali-by-ste-vediet-dieta-s-vysokym-obsahom-soli-zvysuje-hladMali by ste vedieť: Diéta s vysokým obsahom soli zvyšuje hlad
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist