Inšpirujte sa tým, ako sa herec Ryan Reynolds udržiava vo forme
Štyri intenzívne tréningy bez potreby posilňovne
17 ľahkých spôsobov, ako si vytvoriť zdravšiu domácnosť
5 tréningov pre rozvoj hmoty vášho chrbta
Reklama
Výživa

Tri dôvody, prečo v diéte využívať konopné semená

ikonkaAk ste ešte do svojej stravy nezaradili konopné semená, možno prišiel čas, aby ste tento krok aspoň zvážili. Ide totiž o zdraviu prospešné semená, ktoré svojou jemne orechovou chuťou vedia dochutiť rôzne druhy jedál.

Konopné semená sa stávajú čoraz populárnejšie a niet sa čomu čudovať. Ide o živinami nabitý, zdravý a chutný doplnok jedál, ktorý je navyše už aj veľmi dostupný v našich obchodoch. Toto sú tri hlavné dôvody, prečo by ste ich mali zvážiť, ak pravidelne cvičíte a záleží vám na vašom zdraví:

1. Obsahujú veľa bielkovín
Vzhľadom k svojej veľkosti obsahujú konopné semená veľa bielkovín. V jednej polievkovej lyžice ich môžete nájsť až štyri gramy, čo je podstatne viac, ako by ste získali z ľanových alebo chia semien. Bielkoviny v konope sú pritom kompletné, pretože obsahujú všetkých deväť esenciálnych aminokyselín. Tieto semená sú tak prospešné pri budovaní svalovej hmoty a zároveň pomáhajú v kombinácií s obsiahnutou vlákninou, antioxidantmi a minerálmi telu podporovať zdravie, vrátane trávenia, vlasov, nechtov, pokožky či srdca. Bojujú proti rakovine, zápalom i bolesti kĺbov.

2. Dodajú telu dobré tuky
Podobne ako viaceré iné semená či orechy (konopné semená sú technicky orechy, pozn.red.), aj tie konopné obsahujú veľa tukov. Ide však o tuky, ktoré sú pre človeka prospešné. Obsahujú veľa omega-3 mastných kyselín, ktoré podporujú zdravie srdca, imunitný systém i rôzne ďalšie telesné funkcie, vrátane kognitívnych či kontroly krvného cukru. Sú tiež prospešné pri budovaní svalov i chudnutí, keďže pomáhajú človeka efektívnejšie nasýtiť.

3. Obsahujú cenné minerály
V semenách konope nájdeme viacero potrebných minerálov, vrátane železa, horčíka, fosforu či zinku. Dennú potrebu horčíka môžeme z polovice naplniť len dvoma polievkovými lyžicami semien. Pritom horčík patrí k mikroživinám, ktoré ľudia prijímajú vo veľkej miere v nedostatočnom množstve. Železo je zase dôležitý minerál, ktorý pomáha transportovať kyslík celým telom.

Využitiu konopných semien v kuchyni sa medze nekladú. Môžete nimi obaliť rybu, pridať si ich do jogurtu, ovsených vločiek, šalátu, cesta či sendviča. Hodia sa k zelenine i mäsu, k sladkému i slanému. Je to len na vás.





Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

7-najvacsich-chyb-ktore-robia-ludia-snaziaci-sa-jest-zdravo7 najväčších chýb, ktoré robia ľudia snažiaci sa jesť zdravo osem-najlepsich-sacharidov-vhodnych-pred-treningomOsem najlepších sacharidov vhodných pred tréningompocitate-kalorie-aby-ste-schudli-toto-musite-vedietPočítate kalórie, aby ste schudli? Toto musíte vedieť! su-smoothies-skutocne-zdrave-ako-sa-na-prvy-pohlad-zdaSú smoothies skutočne zdravé ako sa na prvý pohľad zdá? necakane-zdraviu-prospesne-ucinky-sampanskehoNečakané zdraviu prospešné účinky šampanského
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist