SlovakFitness.sk

Výživa 08. 12. 2017

Tri dôvody, prečo v diéte využívať konopné semená

ikonka
Ak ste ešte do svojej stravy nezaradili konopné semená, možno prišiel čas, aby ste tento krok aspoň zvážili. Ide totiž o zdraviu prospešné semená, ktoré svojou jemne orechovou chuťou vedia dochutiť rôzne druhy jedál.

Konopné semená sa stávajú čoraz populárnejšie a niet sa čomu čudovať. Ide o živinami nabitý, zdravý a chutný doplnok jedál, ktorý je navyše už aj veľmi dostupný v našich obchodoch. Toto sú tri hlavné dôvody, prečo by ste ich mali zvážiť, ak pravidelne cvičíte a záleží vám na vašom zdraví:

1. Obsahujú veľa bielkovín
Vzhľadom k svojej veľkosti obsahujú konopné semená veľa bielkovín. V jednej polievkovej lyžice ich môžete nájsť až štyri gramy, čo je podstatne viac, ako by ste získali z ľanových alebo chia semien. Bielkoviny v konope sú pritom kompletné, pretože obsahujú všetkých deväť esenciálnych aminokyselín. Tieto semená sú tak prospešné pri budovaní svalovej hmoty a zároveň pomáhajú v kombinácií s obsiahnutou vlákninou, antioxidantmi a minerálmi telu podporovať zdravie, vrátane trávenia, vlasov, nechtov, pokožky či srdca. Bojujú proti rakovine, zápalom i bolesti kĺbov.

2. Dodajú telu dobré tuky
Podobne ako viaceré iné semená či orechy (konopné semená sú technicky orechy, pozn.red.), aj tie konopné obsahujú veľa tukov. Ide však o tuky, ktoré sú pre človeka prospešné. Obsahujú veľa omega-3 mastných kyselín, ktoré podporujú zdravie srdca, imunitný systém i rôzne ďalšie telesné funkcie, vrátane kognitívnych či kontroly krvného cukru. Sú tiež prospešné pri budovaní svalov i chudnutí, keďže pomáhajú človeka efektívnejšie nasýtiť.

3. Obsahujú cenné minerály
V semenách konope nájdeme viacero potrebných minerálov, vrátane železa, horčíka, fosforu či zinku. Dennú potrebu horčíka môžeme z polovice naplniť len dvoma polievkovými lyžicami semien. Pritom horčík patrí k mikroživinám, ktoré ľudia prijímajú vo veľkej miere v nedostatočnom množstve. Železo je zase dôležitý minerál, ktorý pomáha transportovať kyslík celým telom.

Využitiu konopných semien v kuchyni sa medze nekladú. Môžete nimi obaliť rybu, pridať si ich do jogurtu, ovsených vločiek, šalátu, cesta či sendviča. Hodia sa k zelenine i mäsu, k sladkému i slanému. Je to len na vás.

V roku 2016 sme sa vás opýtali, či by ste privítali web alebo rubriku o osobnom rozvoji. 90,11 % z vás odpovedalo „áno“. Preto sme pre vás pripravili nový web Uspech.MNE.sk. Budeme radi, ak ho podporíte aj na Facebooku:



Nahlásiť chybu


Mohlo by vás zaujímať:
tieto-jedla-by-do-ust-pravy-sportovec-nedalTieto jedlá by do úst pravý športovec nedal 8-sposobov-akymi-vplyvaju-bielkoviny-na-chudnutie8 spôsobov, akými vplývajú bielkoviny na chudnutie5-druhov-ovocia-ktore-by-ste-mali-jedavat-casto5 druhov ovocia, ktoré by ste mali jedávať často je-nizkosacharidova-vysokotucna-dieta-lepsia-ako-nizkotucnaJe nízkosacharidová, vysokotučná diéta lepšia ako nízkotučná? tri-tipy-od-fitness-modela-ktore-vam-pomozu-udrzat-formu-cely-rokTri tipy od fitness modela, ktoré vám pomôžu udržať formu celý rok
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist