Štyri intenzívne tréningy bez potreby posilňovne
17 ľahkých spôsobov, ako si vytvoriť zdravšiu domácnosť
5 tréningov pre rozvoj hmoty vášho chrbta
Tréning legendy IV. – Dave Draper a jeho obľúbený program
Reklama
Zaujímavosti

Diétne nápoje? Toto robia vášmu telu

ikonkaDiétny sýtený nápoj. Na prvý pohľad dobrá voľba – chutný, sladký a bublinkový nápoj, ktorý osvieži a nemá veľa kalórií. Sen sa stal skutočnosťou pre tých, ktorí sú v diéte a takéto nápoje obľubujú. Realita však nie je až taká potešujúca.

Výhodou diétnych nápojov je výrazne menší obsah kalórií. Táto výhoda však nedokáže poraziť negatívne stránky, ktoré so sebou tieto nápoje prinášajú. Patria medzi ne tieto nástrahy:

1. Kazia zuby - pre vysoký obsah kyselín v týchto nápojoch je pri ich pravidelnom a častom (3 a viac nápojov denne) pití zvýšené riziko zubných kazov.

2. Zhoršujú náladu - minimálne štyri plechovky sýtených nápojov denne zvyšujú riziko rozvoja depresie približne o 30 %.

3. Neprospievajú srdcu - štúdia pochádzajúca z roku 2002 zistila, že riziko infarktu sa zvyšuje o 43 % u tých, ktorí denne pijú sýtené nápoje.

4. Priťahujú metabolický syndróm - každodenný príjem diétnych sýtených nápojov je spojený s 36% nárastom rizika metabolického syndrómu.

5. Zaťažujú obličky - dva diétne nápoje denne sú spojené so zdvojnásobením rizika poruchy obličiek. Zistila to štúdia, ktorá skúmala 3000 žien.

6. Môžu obmedzovať plodnosť - fľaše a plechovky, v ktorých sú sýtené nápoje, bežne obsahujú chemikáliu BPA (hoci je trendom túto látku obmedzovať), ktorá môže ovplyvňovať hormóny a znižovať plodnosť.

7. Zvyšujú riziko cukrovky - pite jeden diétny nápoj denne a dostanete sa na najlepšiu cestu za cukrovkou 2. typu. Pri konzumovaní v takejto miere je riziko vyššie až o 67 %.

8. Prispievajú k priberaniu - na záver to najironickejšie. Hoci diétne nápoje majú pomáhať pri chudnutí, v skutočnosti podporujú priberanie. Každá denná dávka diétnej sódovky zvyšuje riziko obezity o 41 %.

Zdroj: Prevention





Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

kolko-trva-schudnutie-5-kil-je-rychlost-chudnutia-vobec-dolezitaKoľko trvá schudnutie 5 kíl? Je rýchlosť chudnutia vôbec dôležitá? najpopularnejsie-clanky-roka-2017-o-zdraviNajpopulárnejšie články roka 2017 o zdravíslovakfitness-sk-vam-praje-stastne-a-vesele-vianoceSlovakFitness.sk vám praje Šťastné a veselé Vianoce!sportove-hodinky-potrebujete-ich-pri-cviceniŠportové hodinky: Potrebujete ich pri cvičení?akymi-sposobmi-zvysuje-cvicenie-sebadoveruAkými spôsobmi zvyšuje cvičenie sebadôveru?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist