Štyri intenzívne tréningy bez potreby posilňovne
17 ľahkých spôsobov, ako si vytvoriť zdravšiu domácnosť
5 tréningov pre rozvoj hmoty vášho chrbta
Tréning legendy IV. – Dave Draper a jeho obľúbený program
Reklama
Výživa

Počítate kalórie, aby ste schudli? Toto musíte vedieť!

ikonkaPočítanie kalórií je dobrý spôsob, ako sa uistiť, že vaša snaha o schudnutie nepríde nezmar. Vďaka počítaniu kalórií dokážete mať pod kontrolou svoju stravu, ktorá má na chudnutie väčší vplyv ako tréning. Nie je však také ľahké, ako sa môže zdať.

Počítanie kalórií je na prvý pohľad jednoduché, no v skutočnosti sa tento užitočný nástroj pri chudnutí môže niektorým ľuďom vymknúť spod kontroly. Ak si kalórie chcete počítať, musíte najskôr vedieť týchto sedem vecí:

1. Množstvo potrebných kalórií - najskôr si musíte zistiť, koľko kalórii budete musieť denne prijímať, aby ste dosiahli svoj cieľ. Závisí to od veku, výšky, váhy a vašej aktivite. Ak si v tomto smere nie ste istí, oplatí sa vyskúšať kalkulačku na internete alebo sa obrátiť na výživového poradcu.

2. Aktuálny kalorický príjem - keď budete poznať vaše cieľové číslo, je dobré vedieť, ako ďaleko od neho máte. Keď budete mať predstavu, koľko kalórii aktuálne prijímate, ľahšie sa vám budú robiť úpravy v strave. Zapisujte si jedlá a zistite, kde máte medzery.

3. Nesprávne odhady - ak s počítaním kalórií len začínate, pravdepodobne nebudete vedieť presné množstvo kalórií v jednotlivých jedlách. Ak toto podceníte a budete robiť len odhady, môžete si uškodiť. Je lepšie si kalórie vyhľadať v energetických tabuľkách a správne spočítať.

4. Neúplne informácie - keď si v databáze jedál nájdete napríklad špagety, nezistíte presne, koľko vaše jedlo obsahuje. Musíte totiž tiež zahrnúť syr či omáčku, ktorou sa to všetko skomplikuje. Hlavne v reštauráciách je prakticky nemožné zistiť presný počet kalórií.

5. Kalórie nie sú rovnocenné - platí, že kalórie zo zdravých tukov sú lepšie ako tie z jednoduchých sacharidov. Dodajú telu viac energie, na dlhšie ho zasýtia. Preto sa nekoncentrujte len na množstvo jedla, ale aj jeho kvalitu.

6. Zdravá strava je základ - môžete znížiť príjem hranoliek a zmrzliny na takú úroveň, aby ste sa zmestili pod vašu hranicu a chudli. No to neprospeje vášmu zdraviu. Základom musí byť zdravá výživa, ktorá zaručí dlhodobý úspech.

7. Tento prístup nie je pre každého - počítanie kalórií si vyžaduje organizačné schopnosti, koncentráciu a disciplínu. To však nie sú silné stránky všetkých ľudí. Niektorým tento prístup jednoducho vyhovovať nebude. Možno patríte medzi nich aj vy. Vtedy treba hľadať iný prístup.

Zdroj: Prevention





Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

7-najvacsich-chyb-ktore-robia-ludia-snaziaci-sa-jest-zdravo7 najväčších chýb, ktoré robia ľudia snažiaci sa jesť zdravo osem-najlepsich-sacharidov-vhodnych-pred-treningomOsem najlepších sacharidov vhodných pred tréningomsu-smoothies-skutocne-zdrave-ako-sa-na-prvy-pohlad-zdaSú smoothies skutočne zdravé ako sa na prvý pohľad zdá? necakane-zdraviu-prospesne-ucinky-sampanskehoNečakané zdraviu prospešné účinky šampanskéhonajpopularnejsie-clanky-roka-2017-o-vyziveNajpopulárnejšie články roka 2017 o výžive
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist