SlovakFitness.sk

Výživa 30. 01. 2018

Zmeny vo výžive, ktoré vás ochránia pred chronickou únavou

ikonka
Ak máte problém dostať pod kontrolu chronickú únavu, možno vám pomôže, keď trochu upravíte svoju výživu. Pred fyzickým i mentálnym vyčerpaním vás môže ochrániť nasledujúcich päť zmien.

Tieto zmeny nebudú fungovať ako zázrak zo dňa na deň. Musíte si ich osvojiť ako nový životný štýl a postupne uvidíte zlepšenie. Dodajú vám do života novú energiu.

1. Pite veľa vody
Dokonca aj mierna dehydratácia spôsobí, že sa budete cítiť mentálne unavení. Potrebujete piť dostatočné množstvo vody, aby sa z tela ľahšie dostávali toxíny a zlepšila sa efektívnosť krvného obehu. Všeobecným odporúčaním je piť aspoň osem pohárov vody denne, no v závislosti od mnohých faktorov jej môžete potrebovať viac alebo menej.

Pozri aj: Desať jednoduchých spôsobov, ako piť viac vody

2. Konzumujte zdravé tuky
Chronická únava je spojená s vysokou úrovňou zápalových procesov. Zlé tuky ich podporujú, dobré ich však pomáhajú utlmiť. Tiež sa trávia pomaly, takže telu dodávajú dlhšie a pozvoľne energiu. Zdrojom takýchto tukov sú napríklad orechy, avokádo, divoký losos, olivový olej.

3. Jedzte viac jedál bohatých na vitamíny B
Jedzte viac jedál bohatých na vitamín B12 a kyselinu listovú, a vaše bunky dostanú dostatok kvalitnej energie, aby fungovali efektívne. Tým sa u vás znížia prejavy únavy. Koľko ich potrebujete prijať, by ste sa mali poradiť s doktorom. Ich výbornými zdrojmi sú vajcia, ryby (vitamín B12), zelená listová zelenina, brokolica, citrusové plody (folát). Názor doktora je dôležitý preto, lebo krvné testy ukážu aj to, či máte dostatok enzýmov na ich efektívne absorbovanie.

4. Nahraďte spracované sacharidy komplexnými
V spracovaných sacharidoch sa nachádzajú zrná, ktoré prechádzajú množstvom procesov, ktoré ich oberajú o cenné živiny. Ak chcete teda kupovať pečivo, cestoviny či ryžu, voľte komplexné celozrnné druhy, ktoré nezvýšia a následne neznížia tak rapídne úroveň krvného cukru ako biele alternatívy. Komplexné sacharidy vám budú dodávať energiu pozvoľna a dlhšie.

5. Znížte príjem kofeínu
Možno to znie kontraproduktívne, ale nie je to tak. Áno, kofeín a káva sú zdrojom energie a vedia vás nabudiť, ale po čase ich účinok vyprchá a vaša únava sa rapídne zvýši. Preto budete prijímať ďalšie šálky, až ich bude priveľa a telo bude reagovať podráždením a únavou. Ak teda kávu pijete často, znížte jej príjem. Ak pijete občasne, skúste to aj bez nej a ponechajte si ju ako zálohu pre výnimočné situácie.

V roku 2016 sme sa vás opýtali, či by ste privítali web alebo rubriku o osobnom rozvoji. 90,11 % z vás odpovedalo „áno“. Preto sme pre vás pripravili nový web Uspech.MNE.sk. Budeme radi, ak ho podporíte aj na Facebooku:



Nahlásiť chybu


Mohlo by vás zaujímať:
chcete-podporit-chudnutie-skuste-vlasske-orechyChcete podporiť chudnutie? Skúste vlašské orechy tieto-jedla-by-do-ust-pravy-sportovec-nedalTieto jedlá by do úst pravý športovec nedal 8-sposobov-akymi-vplyvaju-bielkoviny-na-chudnutie8 spôsobov, akými vplývajú bielkoviny na chudnutie5-druhov-ovocia-ktore-by-ste-mali-jedavat-casto5 druhov ovocia, ktoré by ste mali jedávať často je-nizkosacharidova-vysokotucna-dieta-lepsia-ako-nizkotucnaJe nízkosacharidová, vysokotučná diéta lepšia ako nízkotučná?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist