Cvičenia, ktoré môžete robiť krátko pred spaním
Garcinia Cambogia – o aký doplnok výživy ide?
Chyby, ktorých sa dopúšťajú ľudia na prerušovanej hladovke
Sila malých zmien: Vplyv úchopu a postoja na cvičenie
Reklama
Zdravie

Ochrana pred Alzheimerovou chorobou? Tieto zvyky vám pomôžu

ikonkaAlzheimerova choroba je jednou z popredných príčin predčasného úmrtia a sťažuje život miliónom ľudí po celom svete. Medzi rokmi 2000 a 2014 zaznamenala vysoký nárast, no ak sa jej obávate, máme pre vás aj dobrú správu – dá sa jej riziko znížiť.

Ak by ste si osvojili len jeden zdravý zvyk, urobili by ste veľa v prevencii. My vám však prinášame rovno päť zvykov podporených odborníkom, doktorom Garym Smallom, ktoré vám riziko Alzheimerovej choroby dosť významne znížia:

1. Prechádzajte sa
Pre celkové zdravie, fyzické i psychické, je dôležité pravidelné cvičenie. Pri ňom sa totiž nezapájajú do činnosti len nohy či ruky, ale aj mozog. Denná fyzická aktivita zlepšuje kognitívne funkcie a tým pádom znižuje riziko Alzheimera. Postačí sa pritom venovať hodinu denne rýchlej chôdzi. Prospeje aj zvyk uprednostňovať viac vlastné kroky ako auto či výťah.

2. Starajte sa o svoje vzťahy
Lepší sociálny život vám nie len obohatí žitie pestrými skúsenosťami a činnosťami, ale pomôže aj mentálnemu zdraviu. Výskumy dokazujú, že ľudia s fungujúcimi vzťahmi a širokou sieťou priateľov majú až o 70 % nižšie riziko kognitívnych porúch.

3. Nakŕmte svoj mozog
Zdravá vyvážená strava urobí veľa aj pre mozog. Majte pod kontrolou svoje porcie a vyhýbajte sa nezdravým pokrmom. U obéznych ľudí je riziko podstatne väčšie. Ako vhodná alternatíva je stredomorská diéta, ktorá je bohatá na ovocie, zeleninu a ryby. Podľa jednej štúdie už len 2 porcie zeleniny denne, dve porcie bobuľovitého ovocia týždenne a jedna ryba týždenne znížili riziko Alzheimerovej choroby.

4. Doprajte si relax
Stres je v modernom živote bežným rizikovým faktorom, a preto je ešte dôležitejšie venovať určitý čas dňa oddychu. Na upokojenie a teda aj zníženie rizika, pomôže krátka každodenná meditácia. Ak vám nevyhovuje, alternatívou môže byť tai chi, deň v kúpeľoch alebo prechádzka s priateľom.

5. Skúste doplnky výživy
Riziko Alzheimerovej choroby môžu znížiť aj multivitamíny vo forme suplementov alebo rybací olej bohatý na omega-3 mastné kyseliny, ktorý je prospešný pre kognitívne funkcie. Čím sme starší, tým horšie absorbujeme živiny, ktoré potrebujeme. Doplnky výživy sú v tomto smere nápomocné.

Zdroj: msn





Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

nefunguje-vam-dobre-stitna-zlaza-prezradia-to-tieto-priznakyNefunguje vám dobre štítna žľaza? Prezradia to tieto príznaky 17-lahkych-sposobov-ako-si-vytvorit-zdravsiu-domacnost17 ľahkých spôsobov, ako si vytvoriť zdravšiu domácnosť styri-veci-ktore-vam-moze-zivanie-naznacovatŠtyri veci, ktoré vám môže zívanie naznačovať trapi-vas-nomofobia-tieto-priznaky-ju-odhaliaTrápi vás nomofóbia? Tieto príznaky ju odhalia posilnite-si-mentalne-zdravie-vdaka-tymto-tipomPosilnite si mentálne zdravie vďaka týmto tipom
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist