SlovakFitness.sk

Suplementy 07. 02. 2018

BCAA vs. Kreatín. Je dobré ich kombinovať?

ikonka
Čo je to BCAA? Čo je to kreatín? Vŕtalo vám niekedy hlavou, aký je medzi nimi rozdiel a či sa dajú použiť spolu? Dnes si tieto otázky zodpovieme a ukončíme všetky pochybnosti, ktoré by dané otázky mohli vnášať najmä do života začiatočníkov.

BCAA vs. Kreatín

BCAA sú rozvetvené aminokyseliny, ktoré telo využíva prioritne ako zdroj energie a tiež pre proteínovú syntézu. Sú esenciálne, čo znamená, že si ich naše telo samé nevytvára. Preto sa do tela musia dostať stravou alebo vo forme doplnku výživy.

Kreatín je tiež typ aminokyseliny, ale rozdielom je, že si ju telo vie vytvoriť samo. V tele sa využíva na tvorbu ATP energie. Vonkajšími zdrojmi obsah kreatínu i jeho efektivitu zvyšujete, takže vo forme suplementu tiež vplýva na rast energie využiteľnej aj pri cvičení.

Dávkovanie

Najlepšie obdobie pre dávkovanie kreatínu je v období tréningu, pred ním alebo po ňom. Čoraz viac ľudí ho dávkuje aj počas tréningu. BCAA je najlepšie prijať pred tréningom a/alebo počas neho. Ak vám ide viac o regeneráciu po tréningu, môže sa brať po cvičení, no vtedy postačuje aj kvalitný srvátkový proteín.

Veľkosť dávok závisí na danom cvičencovi, jeho postave, zdraví, diéte a fyzickej aktivite. Vo všeobecnosti platí, že sa treba držať odporúčaného dávkovanie predpísaného výrobcom.

V závislosti od vašich cieľov sa tiež volí, ktorí doplnok viac uprednostníte. Kreatín udržiava v svaloch viac vody, takže sú väčšie a pomalšie. Hodí sa pre tých, ktorým ide o silu a hmotu. Ak uprednostňujete funkčný alebo aeróbny tréning, uprednostníte viac BCAA.

Čo sa stane ich skombinovaním?

Keď sa tieto produkty objavili na trhu, spočiatku existovalo váhanie, či ich je možné kombinovať a veľa ľudí sa tomu vyhýbalo. Časom však množstvo štúdií ukázalo, že na ich kombinácii nie je vskutku nič zlé.

V súčasnosti sa dokonca odporúča tieto dva doplnky výživy užívať spoločne. Ako tandem, BCAA a kreatín podporujú silu a vytrvalosť cvičenca. Dobre sa dopĺňajú, vďaka čomu sú tréningy efektívnejšie ako predtým.

Táto kombinácia je ešte užitočnejšia pre tých, ktorí nemajú diétu bohatú na mäso či ryby, teda aj pre vegetariánov a veganov. Samozrejme, tak ako pri každom doplnku, treba znižovať riziká vedľajších účinkov odporúčaným dávkovaním a nepreháňať to s ich príjmom.

V roku 2016 sme sa vás opýtali, či by ste privítali web alebo rubriku o osobnom rozvoji. 90,11 % z vás odpovedalo „áno“. Preto sme pre vás pripravili nový web Uspech.MNE.sk. Budeme radi, ak ho podporíte aj na Facebooku:



Nahlásiť chybu


Mohlo by vás zaujímať:
vedlajsie-ucinky-spalovacov-tukovVedľajšie účinky spaľovačov tukov pat-doplnkov-vyzivy-ktore-by-ste-mali-uzivat-dennePäť doplnkov výživy, ktoré by ste mali užívať denne jednoduche-sposoby-ktorymi-zefektivnite-prijem-vitaminovJednoduché spôsoby, ktorými zefektívnite príjem vitamínov 5-veci-ktore-musite-zvazit-pred-kupou-proteinu5 vecí, ktoré musíte zvážiť pred kúpou proteínu garcinia-cambogia-o-aky-doplnok-vyzivy-ideGarcinia Cambogia – o aký doplnok výživy ide?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Magazín úspechu
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist