SlovakFitness.sk

Zaujímavosti 25. 03. 2018

Ideálna dĺžka zdriemnutia. Prečo by ste ho mali zaradiť do života?

ikonka
Zdriemnutie by sa malo stať súčasťou vášho náročného života. Keď si tento zvyk osvojíte, zamilujete si ho a budete si ho chváliť. Niekoľko minút venovaných takémuto oddychu vám pomôže cítiť sa lepšie počas zvyšku dňa.

Väčšinu ľudí postretne v strede dňa energetická kríza a sú podstatne menej produktívni ako počas doobedia. Venovať čas krátkemu zdriemnutiu však dokáže pomôcť prekonať popoludňajšie výzvy či už v pracovnom alebo súkromnom živote výrazne ľahšie.

Dôležitá praktika je to predovšetkým pre ľudí, ktorí nespávajú dostatočne dlho. A tých je väčšina. Potrebujeme spať aspoň sedem hodín, pričom mnohí spia šesť a menej. Tým sa zvyšuje význam popoludňajšieho zaľahnutia do postele alebo krátkemu spánku na gauči či inom pohodlnom mieste.

Vedci zistili, že veľmi krátke zdriemnutie zlepšuje kognitívnu pozornosť a mentálnu kapacitu človeka. To platí už pre prípady, keď zavriete oči len na 10 minút. Ak ich zavriete popoludní na 20 minút, zvýši sa vám energia pre zvyšok dňa. Ak si pospíte hodinu, exponenciálne sa zlepší činnosť mozgu. Ide teda všetko o pozitíva, ktoré potešia pracovníkov i študentov.

Nejaké časy už sme spomenuli, ale poďme si teraz dať odpoveď na to, koľko minút by ste mali zdriemnutiu venovať. Vedci skúmajúci viac ako 2000 gréckych mužov a žien priši na to, že ideálna dĺžka je 30 minút, aby ste čerpali čo najviac pozitívnych účinkov v každom smere.

Len 30 minút stačí, aby ste si vyhradili čas v rozvrhu na zdriemnutie. Následne budete čerpať vyššie spomenuté benefity a zároveň o 30 percent znížite riziko úmrtia na následky problémov so srdcom.

V roku 2016 sme sa vás opýtali, či by ste privítali web alebo rubriku o osobnom rozvoji. 90,11 % z vás odpovedalo „áno“. Preto sme pre vás pripravili nový web Uspech.MNE.sk. Budeme radi, ak ho podporíte aj na Facebooku:



Nahlásiť chybu


Mohlo by vás zaujímať:
top-3-hodinky-suunto-ktore-vas-nezruinujuTOP 3 hodinky Suunto, ktoré vás nezruinujúako-dlho-trva-kym-u-vas-nastupi-pretrenovanieAko dlho trvá, kým u vás nastúpi pretrénovanie? co-je-lepsie-pre-regeneraciu-sauna-alebo-ladovy-kupelČo je lepšie pre regeneráciu, sauna alebo ľadový kúpeľ?ako-dlho-musite-cvicit-aby-ste-obmedzili-riziko-depresieAko dlho musíte cvičiť, aby ste obmedzili riziko depresie?co-su-to-elektrolyty-a-na-co-sluziaČo sú to elektrolyty a na čo slúžia?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist