SlovakFitness.sk

Pre ženy 14. 04. 2018

Dámy, využite estrogén vo svoj prospech

ikonka
Cvičíte váš obvyklý tréning, ale vaše nohy sú unavené. Pred týždňom, pri rovnakej strave, pri rovnako kvalitnom spánku a nezmenenom životnom štýle, ste rovnaký tréning absolvovali ako nič. Ako je to možné? Možno tou odpoveďou bude estrogén.

Tento ženský pohlavný hormón ovplyvňuje u žien všetko od metabolizmu až po zásoby glykogénu. Preto jeho prítomnosť alebo absenciu pocítite aj pri cvičení. Aby pracoval vo váš prospech, musíte pochopiť jeho podstatu.

Hladina estrogénu, podobne ako u iných hormónov, sa u vás neustále mení počas menštruačného cyklu. Keď je vysoká, cvičí sa vám ľahšie. Keď ju máte najnižšiu a dominuje progesterón, teda počas menštruácie, tréningy sú náročnejšie.

Kedy je najlepšie cvičiť?

Pokiaľ ide o posilňovanie s činkami, vaše najtvrdšie tréningy by mali byť, keď je hladina estrogénu vysoká, teda od dňa číslo šesť po deň číslo 14 vášho cyklu. V tomto období urobíte najlepšie pokroky svalové i silové. To však neznamená, že v druhej polovici cyklu nemôžete cvičiť. Len sa uistite, že budete prijímať viac bielkovín, pretože progesterón je katabolický a znižuje schopnosť tela zotaviť sa z tvrdého tréningu.

Kardiovaskulárny tréning má svoje optimálne obdobie dlhšie – dni šesť až 20. Takisto platí, že najväčšie výhody budete z neho ťažiť, keď je estrogén vyšší – vďaka rýchlejšiemu metabolizmu pálite efektívnejšie tuky. V úvode a na konci cyklu je pálenie tukov menej efektívne a klesá aj vaša výdrž.

Kedy sa vyhnúť tvrdým tréningom?

Tvrdým tréningom by ste sa mali vyhnúť počas menštruácie, teda v prvých piatich dňoch vášho cyklu (samozrejme, ak trvá dlhšie, tak vo väčšom počte dní). Na pár dní by ste si mali dať pauzu od vysoko intenzívnych a vytrvalostných tréningov.

Využívajte rozum, tieto poznatky a cvičte vtedy teda ľahšie. Lepšie sa zotavíte a lepšie sa budete cítiť v ďalšej tréningovej jednotke. Ak chcete mať každý týždeň aspoň jeden tvrdý tréning, naplánujte si ho po menštruácií. Ak trvá od pondelka do piatka, nedeľa bude ideálna.

V roku 2016 sme sa vás opýtali, či by ste privítali web alebo rubriku o osobnom rozvoji. 90,11 % z vás odpovedalo „áno“. Preto sme pre vás pripravili nový web Uspech.MNE.sk. Budeme radi, ak ho podporíte aj na Facebooku:



Nahlásiť chybu


Mohlo by vás zaujímať:
hiit-trening-pre-zeny-ktore-chcu-schudnut-efektivneHIIT tréning pre ženy, ktoré chcú schudnúť efektívnecvicenie-a-velke-prsia-tieto-tipy-vam-pomozuCvičenie a veľké prsia. Tieto tipy vám pomôžu kedy-by-mali-zeny-venovat-svoj-cas-kardio-treninguKedy by mali ženy venovať svoj čas kardio tréningu?sest-prirodnych-ingrediencii-ktore-by-ste-si-nikdy-nemali-dat-na-tvarŠesť prírodných ingrediencií, ktoré by ste si nikdy nemali dať na tvárdomaci-trening-chrbta-a-bicepsov-pre-kazdu-zenuDomáci tréning chrbta a bicepsov pre každú ženu
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist