Pravda o počtoch opakovaní a ich úlohe pri raste svalov
Diétne nápoje? Toto robia vášmu telu
Postava ako Jennifer Aniston? Jej trénerka vám poradí
Tri dôvody, prečo v diéte využívať konopné semená
Reklama
Motivácia

Nesabotujte svoje mentálne zdravie!

ikonkaZákladom zdravého životného štýlu nie je tak ani výživa ani cvičenie, ako stav zdravia duševného. Myseľ je základom všetkého veľkého, no väčšina ľudí sa vedome alebo nevedome dopúšťa krokov, ktoré sabotujú ich cestu za psychickou, a teda neskôr i fyzickou blaženosťou.

V tomto článku vám prinášame 12 zlých zvykov, ktorým by ste sa mali vyhnúť, aby ste úspešne pokračovali za vašim cieľom alebo sa znovu postavili na nohy v ťažkých okamihoch.

1. Príliš veľa alkoholu

Alkohol pôsobí negatívne na nervový systém, spomaľuje ho a nakoniec i zhoršuje náladu. Príliš veľký príjem alkoholu vo večerných hodinách vám narúša spánok a to vedie k ďalším problémom. Obmedzte vo všeobecnosti pitia alkoholu a večer sa mi vyhýbajte. Radšej pite vodu.

2. Ignorovanie neporiadku

Ak sa vám veci hromadia a vzniká neprehľadný neporiadok, môže to byť prejavom psychickej nepohody. Čím je ho viac, tým to má negatívnejší vplyv na psychiku, zvyšuje to tlak a spôsobuje nečinnosť s pocitmi rezignácie, ktoré môžu vyústiť do depresie. Udržujte si poriadok a ak niečo nepoužívate dlhšie ako rok, vyhoďte to. Namiesto vecí peniaze míňajte viac na výlety a zážitky.

3. Porovnávanie sa s inými

Neustále porovnávanie sa s inými, úspešnejšími ľuďmi je celkom bežné a vedie k nespokojnosti. Nesprávne si úspech ľudia spájajú s peniazmi, dôraz kladú nesprávne veci a to ako v začarovanom kruhu vedie k nekončiacej nespokojnosti. Namiesto toho by ste sa mali snažiť sústrediť na seba, zdokonaľovať sa v rámci vlastného potenciálu a byť vďační za všetko, čo máte.

4. Dusenie hnevu

Hnev a frustrácia sú úplne normálne reakcie na nepriaznivé situácie v živote. Keď ich však neprejavíte, nedostane ich z tela von, môže to byť veľmi nepriaznivé. Potlačenie hnevu totiž vplýva na vznik depresie, a to je vedecky dokázaný fakt. Preto je dôležité vedieť vyjadriť aj negatívne emócie. Netreba okolo seba všetko ničiť, pomôže už len samotné vyrozprávanie sa.

5. Prílišné premýšľanie

Premýšľať o tom istom stále do kola a do kola vytvára v tele stresový stav. Vaše dýchanie sa zrýchľuje, činnosť srdca sa zrýchľuje a telo uvoľňuje stresové hormóny adrenalín a kortizol. To si vyžiada daň na mentálnom i emocionálnom zdraví. Naučte sa odháňať pozornosť od týchto myšlienok – zhlboka dýchajte, meditujte či sa zamestnajte nejakou činnosťou.

6. Pobyt vnútri

Ak sa zdržujete dlhodobo vo vnútri, prichádzate o dva základy mentálneho zdravia – vitamín D, ktorý telo produkuje ako odpoveď na slnečné žiarenie, a samotnú prírodu, ktorá podvedome vylepšuje náladu. Spomínaný vitamín je zase spojený s redukciou pocitov depresie. Takže vždy, keď môžete, vyberte sa von, nadýchajte sa čerstvého vzduchu, prejdite sa.

7. Sociálna izolácia

Nesnažte sa izolovať od okolitého sveta a venujte svoju pozornosť rodine a aspoň zopár blízkym priateľov. Ak totiž budete izolovaní, budete sa cítiť osamelo a vytvoríte si základy pre nástup depresie a sociálnej neznášanlivosti. Aj keď nemáte náladu, snažte sa spojiť s priateľom alebo rodinným príslušníkom. Sociálna interakcia vplýva na pocity šťastia.

8. Veľké pracovné nasadenie

Ak nemáte v živote balans medzi prácou a voľným časom, máte tendenciu byť vo väčšom strese a dostať sa do nezávidenia hodného psychického stavu. Ľudia, ktorí pracujú viac ako 11 hodín denne, majú dvakrát väčšiu šancu vzniku depresií. Premyslite si teda svoje životné hodnoty a uistite sa, že si vyhradíte aj čas pre rodinu, priateľov a záľuby.

9. Perfekcionizmus

Ak sa snažíte dosiahnuť vysoké štandardy v každej činnosti, pomaly si budujete základy pre nízke sebavedomie a pocity sklamania a frustrácie. Konečným štádiom môže byť depresia, poruchy jedenia či podráždenosť. Stanovujte si teda dosiahnuteľné realistické ciele a užívajte si aj cestu za ich dosiahnutím, nie len ich samotné naplnenie.

10. Pesimizmus

Pesimisti, ktorí neustále vidia pohár napli prázdny sú náchylnejší k nástupu depresie, poruchám spánku či iným zdravotným problémom. Na druhej strane, optimizmus chráni pred rovnakými stavmi. Snažte sa preto naučiť vnímať situácie z tej pozitívnej stránky a uvedomte si, že všetko zlé je na niečo dobré. Ak to nejde inak, zahrajte sa na herca a prezentujte sa ako optimista, kým sa ním skutočne nestanete.

11. Nedostatok spánku

Či už je to pre prácu alebo pre zábavu, ak si nedoprajete dostatok spánku, zvyšuje to u vás stres a podráždenosť. Pravidelný nedostatok vedie k depresii či iným psychickým poruchám. Berte spánok za prioritu a zvyknite si chodiť spať a vstávať v rovnaký čas. Spite aspoň 7,5 hodiny denne.

12. Vyhýbanie sa cvičeniu

Fyzická aktivita hrá kľúčovú úlohu v pozdvihovaní nálady a potláčaní symptómov úzkosti. Pravidelné cvičenie má pozitívny efekt na mozgové chemikálie a s pozitívnou náladou spojené hormóny. Ak máte problém s tréningovým rozpisom, na začiatok vám postačí venovať sa rýchlej chôdze denne aspoň 15 minút.

Článok bol pôvodne vydaný: 23.6.2013



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

pripravte-svoju-mysel-na-transformaciu-telaPripravte svoju myseľ na transformáciu tela rozhovor-s-trenerom-celebrit-diegom-sebastianom-ukazkovy-planRozhovor s trénerom celebrít Diegom Sebastianom + ukážkový plántrapia-vas-pochybnosti-a-strach-takto-sa-ich-zbaviteTrápia vás pochybnosti a strach? Takto sa ich zbavítepat-tipov-ktore-vam-pomozu-vybudovat-sebadoveruPäť tipov, ktoré vám pomôžu vybudovať sebadôveru rozhovor-s-fitness-modelom-joeom-pittomRozhovor s fitness modelom Joeom Pittom
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist