Všetko o splite V. – Štvordňový tréningový split
Všetko o splite IV. - Trojdňový tréningový split
Všetko o splite III. - Dvojdňový tréningový split
Všetko o splite II. – Frekvencia a objem tréningu
Reklama
Tréning

Arnold Schwarzenegger – Tipy pre tréning ramien

Každú druhú stredu vám prinášame články týkajúceho sa najväčšieho kulturistického šampióna všetkých čias, ktorý dosiahol úspechy v športe, v showbiznise i v politike. Dnes sa pozrieme na tipy Arnolda Schwarzeneggera pre tréning ramien, ktoré v minulosti napísal pre Muscle & Fitness.

Použite ťažkú váhu
Arnold verí, že vo všeobecností je rozsah 8-12 opakovaní najlepší pri cvikoch partií hornej časti tela. Pri ramenách je však dôležité využiť aj váhu, pri ktorej ste schopní urobiť len 5-6 opakovaní. Predovšetkým sa to týka tlakov, ktoré by mali byť ťažké aspoň v každom druhom tréningu.

Buďte pri tlakoch kreatívni
Pokiaľ sa jedná o tlaky na ramená, väčšina ľudí sa drží len toho, že ide o tlaky s jednoručkami alebo väčšou činkou. Existujú však rôzne alternatívy a treba ich poskúšať všetky. Existujú tlaky za hlavou na Smithovom stroji, Arnoldove tlaky, armádne tlaky, kubánske tlaky atď. Buďte pri ich výbere kreatívni.

Pri tlakoch vsaďte na „rest-pause“ systém
Čo sa týka intenzifikačných techník, Arnold odporúča pri tlakoch využiť systém „rest-pause“, pri ktorom začnete s ťažkou váhou a do konca série ju nemúti meniť. V praxi to funguje tak, že si zvolíte váhu, s ktorou ste schopní urobiť šesť opakovaní. Najskôr urobíte 4-5 opakovaní, potom budete oddychovať 15-20 sekúnd a urobíte ďalšie 2-3 opakovania. Po nich nasleduje ďalších 15-20 sekúnd pauzy a potom ďalšie 2-3 opakovania. Urobíte tak 8-11 opakovaní s váhou, s ktorou by ste inak urobili len šesť.

Pri upažovaniach tiež zintenzívňujte
Ramená sa neprecvičujú len tlaky, ale ja variantmi upažovaní. A práve pri nich takisto Arnold odporúča sem-tam zaradiť intenzifikačné techniky, no na rozdiel „rest-pause“ tentokrát skôr zhadzované série alebo supersety. Pri nich dokonca rozsah opakovaní nevadí aj keď je nad hranicou 15.

Článok bol pôvodne vydaný: 24.7.2013.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

vsetko-o-splite-v-stvordnovy-treningovy-splitVšetko o splite V. – Štvordňový tréningový split vsetko-o-splite-iv-trojdnovy-treningovy-splitVšetko o splite IV. - Trojdňový tréningový splitvsetko-o-splite-iii-dvojdnovy-treningovy-splitVšetko o splite III. - Dvojdňový tréningový split vsetko-o-splite-ii-frekvencia-a-objem-treninguVšetko o splite II. – Frekvencia a objem tréninguvsetko-o-splite-i-pravidla-ktore-musite-poznatVšetko o splite I. – Pravidlá, ktoré musíte poznať
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist